Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju sekmēš...-
Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju sekmēšana kustību rotaļās
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 5 | |
1. | VECĀKĀ PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNU SADARBĪBAS PRASMJU SEKMĒŠANA KUSTĪBU ROTAĻĀS | 7 |
1.1. | VECĀKĀ PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNU RAKSTUROJUMS | 7 |
1.2. | ROTAĻA UN SPĒLE KĀ BŪTISKS FAKTORS BĒRNU SADARBĪBAS PRASMJU SEKMĒŠANAI | 11 |
1.3. | KUSTĪBU ROTAĻAS UN TO ORGANIZĒŠANAS PRINCIPI | 16 |
2. | BĒRNU SASKARSMES PRASMJU IZZINĀŠANA UN SADARBĪBAS PRASMJU SEKMĒŠANA KUSTĪBU ROTAĻĀS | 21 |
2.1. | PĒTĪJUMA METODOLOĢISKAIS RAKSTUROJUMS | 21 |
2.2. | BĒRNU SADARBĪBAS PRASMJU RAKSTUROJUMS | 22 |
2.3. | REZULTĀTU ANALĪZE | 26 |
SECINĀJUMI | 33 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 34 | |
PIELIKUMS | 37 |
SECINĀJUMI
Darba autorei, veicot pētījumu un apkopojot gan pētījuma rezultātus, gan teorētiskās bāzes principus ir radušies šādi secinājumi par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju sekmēšanu kustību rotaļās:
1. Pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras klāsts ir ļoti plašs un tas palīdz izprast sadarbības prasmju būtību un nozīmību.
2. Pedagoga svarīgākais uzdevums ir ne tikai, bērniem, sniegt zināšanas, bet arī veicināt viņos sadarbības prasmes, respektīvi, attīstīt bērnu spējas sadarboties pa pāriem vai kolektīvā, vienlaicīgi attīstot ikkatra bērna individualitāti.
3. Pedagogam ir nepieciešams pārzināt sadarbības prasmju saturu un to grupas. Tās ir prasmes, kuras nodrošina kā psiholoģisko, tā arī praktisko gatavību sadarbībai.
4. Lai sadarbības prasmju sekmēšana izdotos, pedagogam ir nepieciešams izmantot dažādus paņēmienus kā arī tiem ir jānoris labvēlīgā un pozitīvā gaisotnē, jo tādā veidā tiks stimulētas gan prasmes, gan bērna uzticība un vēlme pilnveidoties.
5. Bērnu sadarbības prasmju pilnveide ir nepieciešama nepārtraukti, taču pedagogam ir jāzina kādi ir grupas apstākļi, tāpat arī ir nepieciešams novērtēt jau esošo sadarbības prasmju līmeni, lai spētu pārdomāti to pilnveidot.
6. Labvēlīgai bērna attīstībai ir nepieciešami labvēlīgi sadarbības apstākļi, respektīvi grupiņā ir nepieciešams labs mikroklimats, bērnu ieinteresētība un prasmei sadarboties.
…
Kvalifikācijas darba tēma ir: “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju sekmēšana kustību rotaļās”. Kvalifikācijas darbā var iepazīties ar vecākā pirmsskolas bērnu vecumposma raksturojumu kā arī ar to, kas ir spēle un rotaļa un to organizēšanas principi. Pirmajā nodaļā ir aplūkots vecākā pirmsskolas bērnu vecumposmu raksturojums. Apskatīts vispārējs teorētiskais pamats rotaļu un spēļu nozīmei vecāko pirmsskolas bērnu vecumposmā, kā arī apskatīts kustību rotaļu teorētiskais pamats un to organizēšanas pamatprincipi. Otrajā nodaļā tika veikta empīriskā novērošana bērnu sadarbības prasmju izpētei un sekmēšanai kustību rotaļās. Lai veiksmīgi tiktu veikts pētījums, tika izstrādāti kritēriji bērnu sadarbības prasmju novērtēšanai, tika izzinātas vecāko pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmes kustību rotaļu laikā, kā arī tika veikti novērojumi, lai gūtu datus un spētu veikt analīzi. Kvalifikācijas darbā, tika izvirzīts pētnieciskais jautājums - Kā sadarbības prasmes kustību rotaļās tiks sekmētas, ja pedagogs ievēros kustību rotaļu organizēšanas nosacījumus? Kā arī tika izvirzīti pētījuma uzdevumi - Analizēt zinātnisko literatūru par pirmsskolas vecāko bērnu vecumposmu īpatnībām; Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par rotaļas un kustību rotaļu nozīmi bērna sadarbības prasmju sekmēšanā; Praktiski izzināt bērnu sadarbības prasmju sekmēšanas iespējas kustību rotaļās; Apkopot kustību rotaļas sadarbības prasmju grūtību mazināšanai. Darbā tika izmantotas šādas pētījuma metodes – Teorētiskā metode – pedagoģiskā, kā arī psiholoģiskās literatūras analīze par sadarbības prasmēm vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību kustību rotaļās; Empīriskā metode – sarunas ar bērniem, bērnu novērošana un rotaļvingrinājumi-; Datu apstrādes metodes – MS Word programma. Darba uzskatāmībai, autore izmantos attēlus, diagrammas un tabulas. Kvalifikācijas darba struktūra sastāv no divām nodaļām un sešām apakšnodaļām, sešām tabulām, četriem attēliem.
- Bērna sadarbības prasmju veicināšanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecuma grupā
- Rotaļspēle saskarsmes prasmju attīstībai pirmsskolas vecuma grupā
- Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju sekmēšana kustību rotaļās
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Literatūra kā bērnu radošās darbības sekmētāja vecākajā pirmsskolas vecumā
Diplomdarbs augstskolai59
Novērtēts! -
Rotaļa – saskarsmes prasmju sekmētājs jaunākajā pirmsskolas vecumā
Diplomdarbs augstskolai70
Novērtēts! -
Pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes apguves sekmēšana rotaļu darbībā
Diplomdarbs augstskolai60
-
Pirmsskolas vidējā vecuma bērnu pašapziņas sekmēšana rotaļspēlē
Diplomdarbs augstskolai54
Novērtēts! -
Vecākā pirmsskolas vecuma bērna radošo spēju attīstības pedagoģiskie noteikumi sižeta-lomu rotaļā
Diplomdarbs augstskolai70