Secinājumi
1. Radoša darbība ir process, kurā ar izdomas, iztēles palīdzību tiek veidots kaut kas jauns, oriģināls, sākotnējā jeb primārā kreativitāte, dēvēta arī par vispārīgo kreativitāti, ir vispārīga spēja uz jaunradi, kas attīstītās bērniem 6-7 gadu vecumā.
2. Pedagoģiskais process pirmsskolā ir vērsts uz katra bērna interešu ievērošanu un intelektuālo spēju attīstīšanu. Izziņas procesi kļūst pamazām sarežģītāki, bagātinoties arī ar radošās darbības, dzīves un loģisko pieredzi. Rodas interese patstāvīgi izteikt savu individuāli radītu variantu, aug vēlēšanās vizuāli realizēt savas domas, savu attieksmi. Bērna radošās darbības attīstībā liela nozīme ir tam, lai starp izziņas procesiem, kas nodrošina ieceres rašanos un ieceres praktisko realizāciju pastāvētu līdzsvars.
3. Literatūra ir viens no tiem mākslas veidiem, kas bērniem pieejams un saprotams visātrāk, literatūras uzdevums ir ne tikai iepazīstināt bērnus ar pasauli un norisēm tajā, bet arī mācīt viņus just līdzi un izjust, kā arī atraisīt bērnu iztēli, fantāziju, līdz ar to- sekmēt radošumu.
Literārais darbs tiek uztverts saistībā ar katra bērna individualitāti, jo bagātina priekšstatus, emocionālo pieredzi un attīsta iztēli. Pedagoga darbībai jāierosina bērnus meklēt jaunus, neparastus risinājumus, redzēt kaut ko savādāku.
4. Gandrīz visi vecāki uzskata, ka bērnus nepieciešams iepazīstināt ar literārajiem darbiem un tiem ir noteicošā loma bērnu radošuma attīstībā. Lielākā daļa pedagogu darba procesā izmanto literāros darbus un ar dažādiem uzvedinošiem jautājumiem spēj ievirzīt bērnu radošo darbību. Izmantojot individuālu pieeju bērniem un dažādas metodes, iespējams veicināt bērnu radošuma attīstību.
5. Pētījuma rezultātā redzams, ka lielākajai daļai no bērniem radošums ir attīstījies ļoti augstā līmenī, viņi spēj radīt jaunus tēlus un likt tiem darboties dažādās situācijās.
6. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā būs veiksmīga, ja pedagogs ievēros bērnu attīstības līmeni, ja literārie darbi tiks atlasīti, ievērojot bērnu intereses un literāro darbu iepazīšanas procesā tiks radīta emocionāla pedagoģiskā vide.
…