Secinājumi
Kvalifikācijas darba izstrādes gaitā tika apkopotas un analizētas pedagoģiskās un psiholoģiskās atziņas par kustību rotaļu, kā pamatkustību attīstības veicinātāju. Pētīta kustību rotaļas ietekme uz 5 - 6 gadus vecu bērnu lēcienu attīstību, izstrādāta un aprobēta kustību rotaļu kopa lēcienu attīstīšanai.
Bērns un rotaļa ir nesaraujami saistīti, jo rotaļa rada bērnā prieku, enerģiju, kā arī, viņam nemanot, māca, attīsta. Kustības cilvēkam nepieciešamas, jo tās pilnveido svarīgāko iekšējo orgānu funkcijas, veicina labvēlīgāku fizioloģisko procesu norisi organismā. Tāpēc tieši pirmsskolas vecumā, kad bērns aug un attīstās, īpaši svarīgi ir nodrošināt optimālu kustību aktivitāti.
Pedagogiem jāizmanto visi iespējamie līdzekļi, lai iesaistītu bērnus aktīvā, radošā rotaļu darbībā.
Darba izstrādes gaitā tika izdarīti šādi secinājumi:
1. Ilgstoša atrašanās statiskā stāvoklī bērnu nogurdina. Bērna kustību aktivitātes ierobežošana ir pretrunā ar augošā organisma nepieciešamību.
2. Labo un koordinēto pamatkustību veidošana iespējama tikai bērna aktīvas darbības laikā.
3. Kustību rotaļas ievērojami lielākā mērā, kā citas aktivitātes formas, atbilst augošā organisma kustību vajadzībām.
4. No pedagoga prasmes vadīt rotaļu ir atkarīgs bērnu noskaņojums un lietderīgā atdeve rotaļā.
5. Pozitīvās emocijas rotaļas laikā sekmē bērna fizisko un garīgo attīstību.
6. Rotaļas funkcijas nodrošina bērna attīstību veselumā. Kustību rotaļās bērniem nostiprinās pamatkustību iemaņas un attīstās fiziskās īpašības.
7. Organizējot kustību rotaļas bērnu lēcienu attīstīšanai un apgūšanai:
o jāvadās pēc rotaļu organizēšanas metodikas;
o kustību rotaļām jāizvirza noteikts mērķis;
o jāievēro bērnu sagatavotības līmenis;
o jāievēro pakāpeniskums, pārejot no vienkāršām rotaļām uz vairāk sarežģītām rotaļām;
o jāievēro bērnu vecuma un individuālās īpatnības;
o jāraugās, lai bērni apzinīgi izpildītu rotaļu noteikumus;
o jāpārdomā rotaļu saturs, lai rotaļa būtu interesanta un aizraujoša.
Līdz ar to izvirzītie uzdevumi ir izpildīti, mērķis sasniegts un hipotēze apstiprinājusies.
…