Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
VAS "Latvijas Pasts" pakalpojumu konkurence un konkurētsp...-
VAS "Latvijas Pasts" pakalpojumu konkurence un konkurētspējas kāpināšanas iespējas
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Konkurences vide un konkurētspējas novērtējums | 5 |
1.1. | Konkurences būtība un nozīme | 5 |
1.2. | Konkurences veidi un vide | 6 |
1.3. | Konkurences izvērtēšanas un salīdzināšanas metodes | 10 |
2. | VAS „Latvijas Pasts” vispārējs raksturojums | 15 |
3. | VAS „Latvijas Pasts” konkurences vide un konkurētspējas novērtējums | 20 |
3.1. | VAS „Latvijas Pasts” konkurences situācijas raksturojums | 20 |
3.2. | VAS „Latvijas Pasts” konkurentu raksturojums | 22 |
3.3. | VAS „Latvijas Pasts” konkurentu un konkurētspējas analīze | 30 |
Secinājumi | 45 | |
Priekšlikumi | 47 | |
Izmantoto avotu saraksts | 48 | |
Pielikumi | 49 |
Attīstoties tirgus konkurencei, aktuāls ir uzņēmuma mārketinga jautājums jeb pircēju vajadzību analīze, konkurentu darbības analīze, kā arī pakalpojuma kvalitātes līmenis, kas var nostiprināt uzņēmuma pozīciju tirgū. Īpaši svarīgi tas ir tagad, kad Latvija ir iestājusies Eiropas Savienībā, kurā ir brīva preču, pakalpojumu un darbaspēka kustība.
Jebkura uzņēmuma neatņemama sastāvdaļa ir mārketings un uzņēmuma panākumi balstās uz stingriem mārketinga principiem. Ikviens uzņēmums saskaras ar nepieciešamību pieņemt lēmumus un tas, cik šie lēmumi būs pareizi ir atkarīgs no uzņēmuma rīcībā esošās informācijas. Līdz ar to veiksmīgai uzņēmējdarbībai ir nepieciešams patstāvīgi sekot līdzi tirgum un tā attīstības tendencēm, veikt sistemātisku datu iegūšanu un analīzi.
Analizējamais uzņēmums VAS „Latvijas Pasts” šobrīd ir vienīgā komercsabiedrība valstī, kas ir saņēmusi individuālo licenci un sniedz vispārējos pasta pakalpojumus. Latvijas Pastam ir monopoltiesības pieņemt, pārsūtīt un izsniegt valsts robežās gan iekšzemes, gan starptautiskos vēstuļu korespondences sūtījumus, kuru svars nepārsniedz 50 gramus un Latvijas Republikas pastmarku, un citu pasta apmaksas zīmju izgatavošanu un laišanu apgrozībā.
Latvijas Pasta monopolstāvoklis ir nodrošinājis tam peļņu jebkurā klientu apkalpošanas un pakalpojumu kvalitātes ziņā. Kopš deviņdesmitajiem gadiem situācija ir mainījusies un Latvijas Pastam ir konkurenti gan preses izdevumu abonēšanā un piegādē, gan sūtījumu piegādē, kā arī finansu pakalpojumos, bet vēl joprojām Latvijas pasts ir vienīgais, kas nodrošina sūtījumu piegādi lielākajā Latvijas teritorijā. Laukos un reģionos pasta piegādi nodrošina tikai Latvijas pasts.
Kopš 2004. gada 1. maija pasta tirgus ir atvērts konkurencei, līdz ar to vispārējos pasta pakalpojumus var sniegt jebkurš komersants.
2009.gadā ES politika paredz pilnīgi liberalizētu pasta pakalpojumu tirgu.
Kvalifikācijas darba mērķis ir analizēt uzņēmuma VAS „Latvijas Pasts” pakalpojumu konkurenci un uzņēmuma konkurētspēju.
Lai sasniegtu kvalifikācijas darba mērķi nepieciešams izvirzīt šādus uzdevumus:
Apkopot pieejamo teorētisko literatūru un citus informācijas avotus
Izzināt un aprakstīt uzņēmuma Latvijas Pasts darbību.
Veikt VAS „Latvijas Pasta” konkurentu un konkurētspējas salīdzināšanu.
Izdarīt secinājumus un rast priekšlikumus turpmākai uzņēmuma efektīvai darbībai un pilnveidošanai.
Kvalifikācijas darba izstrādē tika izmantota pieejamā teorētiskā mārketinga literatūra un interneta resursi. Praktiskās daļas pētījumi tika balstīti uz sekundārajiem datiem. Dati par eksprespastu tika iegūti informatīvā atbildes vēstulē, ko sniedza Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija, savukārt informācija par preses abonēšanu un piegādi tika iegūta no Latvijas Preses izdevēju asociācijas interneta mājas lapas.
Autore saskārās ar konfidencialitāti attiecībā pret VAS „Latvijas Pasts” iekšējās informācijas un statistisko datu iegūšanu, kas apgrūtināja pilnvērtīgu darba izstrādi.…
Darbā izzināta un aprakstīta VAS Latvijas Pasts darbība, veikta konkurentu un konkurētspējas salīdzināšana atsevišķām pakalpojumu grupām(preses abonēšana un eksprespasta pakalpojumi)
- A/s "Latvijas Balzams" - darbības efektivitāte, attīstības perspektīvas un tendences
-
Latvijas patērētāju iespējas iepirkties internetā
Diplomdarbs84 Datori, elektronika, programmēšana, Ekonomika, Mārketings, reklāma
- VAS "Latvijas Pasts" pakalpojumu konkurence un konkurētspējas kāpināšanas iespējas
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!A/s "Latvijas Balzams" - darbības efektivitāte, attīstības perspektīvas un tendences
Diplomdarbs augstskolai63
-
Latvijas patērētāju iespējas iepirkties internetā
Diplomdarbs augstskolai84
Novērtēts! -
Latvijas ziedu tirgus konkurentspējas un attīstības iespēju analīze ES tirgus ietvaros
Diplomdarbs augstskolai74
Novērtēts! -
Latvijas komercbanku konkurētspēja Eiropas finanšu tirgū
Diplomdarbs augstskolai68
Novērtēts! -
Latvijas tūrisma uzņēmumu mājas lapu analīze
Diplomdarbs augstskolai94
Novērtēts!