Secinājumi
Izstrādājot maģistra darbu par tēmu „Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciālām vajadzībām”, izvirzītais mērķis tika sasniegts, pamatojoties uz norādīto uzdevumu izpildi:
1. Zinātniskajā un metodiskajā literatūrā ir pietiekami daudz apskatīti jautājumi par vadības stiliem, tipiem un metodēm, tajā skaitā izglītības iestādēs, taču ir ļoti maz literatūras, kas šos jautājumus analizē attiecībā uz audzēkņiem kā cilvēkiem ar speciālām vajadzībām.
2. Skolas vadītāja kompetencē ietilpst katra skolotāja un katra darbinieka stipro pušu attīstīšana, lai veicinātu tādas darba vides veidošanos, kurā katrs strādājošais un katrs skolēns, juzdamies drošs un aizsargāts, varētu radoši strādāt, panākot maksimāli iespējamo pozitīvo sadarbību sistēmā skolēns – skolotājs - vadība.
3. Analizējamajā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciālām vajadzībām iezīmējas skolas vadītāja demokrātiskais vadības stils kā dominējošais ar atsevišķām autoritārā vadības stila iezīmēm, taču tās kopumā netraucē radoša darba izpausmēm kolektīvā.
4. Pedagogi, dodami kopumā pozitīvu vērtējumu darba vides ārējiem un iekšējiem faktoriem, kas viņiem pašiem ļauj sekmīgi iesaistīties darba vides veidošanā, ar to akceptē savas mācību iestādes vadītāja vadības stilu un pamatmetodes, kas savukārt ir laba garantija izglītības iestādei cilvēkiem ar speciālām vajadzībām noteikto uzdevumu izpildei.
…