Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Uzņēmējdarbība
Vadīšanas procesa organizēšana SIA "X" veikalā "XX"-
Vadīšanas procesa organizēšana SIA "X" veikalā "XX"
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
TABULU SARAKSTS | 5 | |
ATTĒLU SARAKSTS | 6 | |
DARBĀ LIETOTO SAĪSINĀJUMU, SIMBOLU SKAIDROJUMI | 7 | |
IEVADS | 9 | |
1. | DARBA TEORĒTISKAIS UN JURIDISKAIS PAMATOJUMS | 11 |
1.1. | Vadīšanas un organizēšanas būtība, to teorētisks skaidrojums | 11 |
1.2. | Plānošana un kontrole | 14 |
1.3. | Personāla vadīšana, motivācija un komunikācijas nozīme | 15 |
1.4. | Uzņēmuma juridiskais aspekts | 16 |
2. | UZŅĒMUMA RAKSTUROJUMS UN DARBĪBAS ANALĪZE | 21 |
2.1. | Uzņēmējdarbības veids un sfēra, kurā darbojas SIA x | 21 |
2.3. | SIA x saimnieciskās darbības analīze | 27 |
3. | VADĪŠANA UZŅĒMUMĀ | 37 |
3.1. | Uzņēmuma organizatoriskā struktūra un vadīšanas metodes | 37 |
3.2. | Lēmumu pieņemšanas process uzņēmumā; informācijas plūsmas izpēte vadīšanas procesā un lēmumu pieņemšanā | 40 |
3.3. | Pakalpojumu sniegšanas procesa organizācija, darbības principi, to vadīšana un kontrole | 41 |
3.4. | Plānošanas nozīme, vieta un loma uzņēmumā; uzņēmuma resursu un to izmantošanas līmeņa novērtējums | 44 |
3.5. | Komercdarbības procesa atspoguļojums uzņēmumā | 48 |
3.6. | Personāla vadīšana un motivācija konkrētajā veikalā | 51 |
3.7. | X veikalu tīkla Vadības procesu izcilības programma | 56 |
SECINĀJUMI | 61 | |
PRIEKŠLIKUMI | 63 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 64 | |
PIELIKUMI | 66 |
SECINĀJUMI
1. Veikals xx ir sabiedrības ar ierobežotu atbildību x mazumtirdzniecības struktūrvienība, kas veic komercdarbību, nodarbojoties ar pārtikas un rūpniecības preču mazumtirdzniecību. Veikals xx ir mazumtirdzniecības uzņēmuma struktūrvienība, kurā uz šo brīdi paredzētas 24 patstāvīgas darbavietas. Kopš veikala atvēršanas personāla sastāvs skaitliski ir pieaudzis no 12 līdz 24, tātad dubultojies.
2. Tāpat kā visiem saimnieciskās darbības veicējiem tirdzniecības nozarē, arī konkrētajā uzņēmumā komercdarbība tiek veikta saskaņā ar to vispārējo tiesību normu kopumu, kas ir noteikts saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un veido komercdarbības vides tiesisko regulējumu.
3. Kopumā 2009. gadā mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā ir sarucis par 28% attiecībā pret iepriekšējo gadu. Kritumu veido pārtikas preču tirdzniecības apgrozījuma samazinājums par 20,6%, bet nepārtikas par 31,5%
4. SIA x veikalu apgrozījumam procentuāli vislielākās izmaiņas pozitīvā virzienā bijušas 2007. gadā, kad apgrozījums cēlies par 27% attiecībā pret 2006. gadu. Savukārt sākot ar 2008. gadu redzama tendence pārdošanas apjomam samazināties. 2008. gadā pieaugums ir tikai par 18% pret 2007. gada pārdošanas apjomu, bet 2009. gadā redzams jau pārdošanas apjoma samazinājums par -13,2% attiecībā pret 2008. gada pārdošanas apjomu.
5. Izvērtējot xx organizatorisko struktūru, secinu, ka pēc mehāniskā (birokrātiskā) organizācijas modeļa veidota organizatoriskā struktūra, lieliski piemērota konkrētajam uzņēmumam, kur ierobežotā laika un darba intensitātes dēļ, konkrēta, noteikta darba dalīšana un katram darbiniekam precīza un detalizēti noteikta vieta un uzdevumi ir tieši tas, kas veicina darba efektivitāti un izslēdz haotiskas darbības iespējamību.
6. Arī sociāli psiholoģisko vadīšanas metožu pielietojums tik nelielā kolektīvā kāds ir konkrētajā veikalā – 24 cilvēki, darbojas ļoti veiksmīgi, jo vadītājs lielāko laika daļu ir tiešā saskarē ar darbiniekiem un nepiespiesti un dabīgi veidojas neformāla gaisotne kolektīvā, kas savukārt veido pozitīvu vispārējo noskaņojumu un darba atmosfēru.
7. Vadības stils, kas tiek pielietots konkrētajā veikalā, ir demokrātiskais vadīšanas stils, jo lai pieņemtu kādu lēmumu, vadītāja konsultējas ar padotajiem, apspriež iespējamās rīcības sekas, iesaista savus darbiniekus diskusijās.
8. Kā pozitīvu apstākli informācijas nodošanas procesā vērtēju uzņēmuma darbinieku avīzes „xxxxs” pieejamību darbiniekiem ik mēnesi, tādējādi darbinieki nedzīvo tikai instrukciju, pavēļu vai rīkojumu kontekstā, bet iepazīstoties ar jaunāko informāciju un notikumu atspoguļojumu uzņēmumā, var katrs personīgi spriest un izvērtēt kolēģu veikumu un uzņēmuma attīstību kopumā.
9. Preču pasūtīšana un pārdošanas apjomu prognozēšana konkrētajā veikalā faktiski nerada nekādas problēmas, jo šis process ir datorizēts un pasūtāmo preču apjomu ir viegli izskaitļot. Papildus vērība un lielākas korekcijas pasūtījumos jāizdara vienīgi tuvojoties nedēļas nogalēm vai svētku laikā, kad gaidāms lielāks klientu pieplūdums.
10. Pakalpojumu sniegšanas procesa organizācija konkrētajā xx veikalā notiek pēc specializētas darba dalīšanas, katram kasierim-pārdevējam specializējoties kādas noteiktas preču grupas apkalpošanā, protams, neizslēdzot visas komandas kopēju darbu nepieciešamības gadījumā lielas pircēju plūsmas vai intensīvāka darba apstākļos.
11. Konkrētajā xx veikalā plānošana notiek vairākos virzienos un pārsvarā tā ir operatīvā plānošana:
12. Vadīšanas procesu kontroli xx veikalos ļoti atvieglo uzņēmuma iekšējā audita speciālistu sagatavota xx veikalu darbības novērtējuma forma
13. xx veikals ir viens no SIA x veikaliem, kurš jau vairākus gadus saglabā augstu apgrozījumu, mēneša ietvaros ieņemot 1.-5. vietu pārējo uzņēmuma veikalu vidū un rezultātā strādā ar peļņu.
14. Strukturāli izmainot xx reklāmas bukletus, ievērojami uzlabojusies akcijas preču tirdzniecība, kā arī klientu pieplūdums veikalā.
15. Vadības Izcilības programma jau divus gadus tiek veiksmīgi izmantota ikdienas darbu plānošanā un organizēšanā un joprojām nav zaudējusi savu aktualitāti.
…
Bakalaura darbā skaidrota vadīšanas teorētiskā būtība, saistībā ar tādām vadīšanas funkcijām kā organizēšana, plānošana, personāla vadīšana, motivēšana un kontrole, neaizmirstot par informācijas un komunikāciju īpašo nozīmi. Tiks raksturoti praktiskās vadīšanas procesu organizēšanas veidi un metodes, to pozitīvā un negatīvā ietekme uz darbinieku un konkrētā pētāmā objekta attīstību kopumā. Darba mērķis: izpētīt un izvērtēt vadīšanas procesa organizēšanas norisi SIA x veikalā xx Darba mērķa sasniegšanai veikti sekojoši uzdevumi : 1. Aprakstīti vadīšanas organizēšanas būtība un jēdzieni, kā arī uzņēmuma darbību reglamentējošie normatīvie akti. 2. Izpētīti un izanalizēti uzņēmuma saimnieciskās darbības rādītāji. 3. Raksturoti un izvērtēti vadīšanas procesi konkrētajā veikalā. 4. Izdarīti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi vadīšanas procesa uzlabošanai. Bakalaura darbā izmantota monogrāfiskā metode - speciālās literatūras avotu studēšana un analīze, grafiskā un statistisko pētījumu metode, kā arī abstrakti loģiskā metode un praksē konkrētajā veikalā izdarītie novērojumi. Analizējot uzņēmuma saimniecisko darbību laika periodā no 2006. līdz 2008. gadam, pielietota SIA x bilances struktūras vertikālā un dinamikas horizontālā, kā arī peļņas un zaudējuma horizontālā analīze. Praktiskās daļas pētījuma objekts ir SIA x veikals xx, kurā veikti novērojumi no 2007. gada janvāra līdz 2010. gada aprīlim Darbs novērtēts ar 9 ballēm. Citāts no recenzijas: "Darbā ir korekti, savstarpēji saistīti un tēmai atbilstoši izvirzīti mērķis un uzdevumi.Realizējot darba uzdevumus, teicami izdevies sasaistīt citu autoru publicētās atziņas loģiskā, strukturētā izklāstā, veidot diskusiju, viegli uztveramā valodā paust un konstruktīvi pamatot savu viedokli, vērtējumu un nostāju. Argumenti tiek pamatoti.Autores konstatētās nepilnības un izstrādātie priekšlikumi var tikt praktiski pielietoti uzņēmuma darbības uzlabošanai."
- Personāla vadīšanas būtība, funkcijas un loma SIA X
- Starptautisko konteineru pārvadājumu organizēšana
- Vadīšanas procesa organizēšana SIA "X" veikalā "XX"
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Starptautisko konteineru pārvadājumu organizēšana
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts! -
Personāla vadīšanas būtība, funkcijas un loma SIA X
Diplomdarbs augstskolai72
-
Vadīšanas kultūra pašvaldībās
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts! -
Resursu organizēšana uzņēmējdarbībā
Diplomdarbs augstskolai60
-
SIA “Lattelekom” personāla vadīšanas ietekme uz uzņēmuma finansiālo stāvokli
Diplomdarbs augstskolai90
Novērtēts!