Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Uzvedības atšķirību izpēte dažādās patērētāju grupās-
Uzvedības atšķirību izpēte dažādās patērētāju grupās
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 4 | |
1. | Patērētāju grupas, to sadalījums un ietekmējošie faktori rīcībai patēriņa tirgū | 6 |
1.1 | Patēriņa tirgus un tā dalībnieki | 6 |
1.2 | Patērētāju dalījums pa grupām | 6 |
1.3 | Pircēju rīcība tirgū | 8 |
1.4 | Pircēju rīcības psiholoģija | 9 |
1.5 | Lēmuma pieņemšana | 10 |
1.6 | Izmantotāju tirgus, tā dalībnieki | 14 |
2.1 | Veiktās aptaujas apraksts un respondenti | 15 |
2.2 | Patērētāju dalījums grupās no aptaujas un rīcības salīdzināšana ar teoriju | 15 |
2.3 | Pēc aptaujas lielākās sociālās grupas analīze tās uzvedībai tirgus apstākļos | 22 |
2.4 | Efektīgākie mārketinga pasākumi dažādu sociālo grupu sasniegšanai | 24 |
2.5 | Lēmuma pieņemšanas procesi un ātrums dažādās sociālajās grupās | 26 |
3. | Piedzīvotās izmaiņas patēriņa tirgū un nākotnes attīstības tendences | 28 |
4. | Patērētāju dalījums grupās – efektīgākai mārketinga komunikācijai | 30 |
Secinājumi | 31 | |
Priekšlikumi | 32 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 33 | |
Pielikumi | 34 | |
Pielikums 1 (aptauja) | 34 | |
Pielikums 2 (respondenti) | 40 | |
Pielikums 3 (integrētās mārketinga komunikācijas) | 42 | |
Pielikums 4 (lēmuma pieņemšanas process un ietekmes faktori) | 43 |
Darba autors ir izvēlējies izstrādāt studiju darbu par tēmu „Uzvedības atšķirību izpēte
dažādās patērētāju grupās”. Darba mērķis ir noteikt un analizēt patērētāju grupas un šo grupu
vērtības, kuras ietekmē lēmuma pieņemšanas procesus piedaloties patēriņa tirgū, un kādu
labumu pircēju grupēšana sniedz pārdevējiem. Papildus nosakot lielākās patērētāju grupas
Latvijā un to paradumus, atbilstību teorijai. Studiju darba laikā tiks noskaidrots kā patērētāji
iedalās dažādās patērētāju grupās, kādas ir galvenās šo grupu dzīves vērtības un kā šīs
vērtības un indivīdu raksturs, kuri iekļaujas dažādās sociālājās grupās pēc dažādiem
raksturlielumiem, ietekmē iepirkšanās paradumus un lēmuma pieņemšanas procesus par naudas izdošanu savu vajadzību apmierināšanai.
Studiju darba gaitā iegūtie aptaujas dati tiks pielīdzināti teorētiskajam pamatojumam, lai
noteiktu kā teorija darbojas praksē. Tiks noskaidrotas Latvijas iedzīvotāju galvenās vērtības un vajadzības, kuras nepieciešams apmierināt. Un kā iepirkšanās paradumi ir mainījušies pēdējā gada laikā, un ko uzņēmējiem sagaidīt nākotnē patēriņa tirgū, kāda ir patreizējā tirgus dalībnieku rīcība un tās motīvi. Kā arī kādā veidā stimulēt patērētāju lēmuma pieņemšanas
procesus izmantojot mārketinga dažādas aktivitātes un kuras no tām visefektīgāk sasniedz
potenciālo pircēju.
Pētījuma priekšmets sevī ietver iedzīvotājus Latvijā un pētījuma objekts: indivīdi un mājsaimniecības, kuras piedalās patēriņa tirgū, izdodot naudas līdzekļus savu vajadzību
apmierināšanai.
No darbā uzstādītā mērķa ir sastādīti sekojoši uzdevumi, sekmīgai mērķa sasniegšanai.
1. Literatūras apguve, lai noskaidrotu kā patērētāji patēriņa tirgū iedalās dažādās grupās, kādi ir šo grupu galvenie raksturlielumi, kādas vērtības tiek izvirzītas kā primārās un kādas kā sekundārās. Kā arī, kā pircējs rīkojas tirgū un pieņem lēmumu par pirkumu, pamatojoties uz viņa personiskajām un psiholoģiskajām īpašībām, raksturlielumiem.
2. Veikt aptauju Latvijas iedzīvotājiem ar mērķi iegūt datus par katra respondenta raksturlielumiem un vērtībām, lai spētu pēc datu analīzes izvirzīt galvenās sociālās grupas un šo grupu vērtības, kuras motivē uz attiecīgu rīcību tirgū un lēmuma pieņemšanu par produktu iegādi vajadzību apmierināšanai.
3. Analizēt aptaujā iegūtos datus un veikt datu grupēšanu, lai varētu noteikt to sakritību ar teorētisko pamatojumu.
4. Pēc datu analīzes un to atbilstības noteikšanu ar teoriju, secināt kā teorija par pircējiem un to raksturlielumiem darbojas praksē reālos tirgus apstākļos.…
Darba mērķis ir noteikt un analizēt patērētāju grupas un šo grupu vērtības, kuras ietekmē lēmuma pieņemšanas procesus piedaloties patēriņa tirgū, un kādu labumu pircēju grupēšana sniedz pārdevējiem. Darbā ir teorētiskā un praktiskā daļa par uzvedības īpatnībām dažādās patērētāju grupās un rīcību tirgū, lēmumu pieņemšanā.
- Apdrošināšanas mārketinga īpatnības
- Mārketinga komunikāciju sistēma uzņēmumā
- Uzvedības atšķirību izpēte dažādās patērētāju grupās
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Latvijas patērētāju iespējas iepirkties internetā
Diplomdarbs augstskolai84
Novērtēts! -
Tirgus izpēte un mārketinga iespēju noteikšana uzņēmumā
Diplomdarbs augstskolai43
-
Reklāmas organizēšana uzņēmējdarbībā
Diplomdarbs augstskolai90
Novērtēts! -
Mērķauditorijas identificēšana un attīstīšana. Žurnāla “Studija” mērķauditorijas attīstīšanas stratēģija
Diplomdarbs augstskolai54
Novērtēts! -
Reklāmas pielietojuma izpēte tirdzniecības uzņēmumā SIA "RIMI Latvija"
Diplomdarbs augstskolai85
Novērtēts!