Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:684746
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.05.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 25 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
  Teorētiska daļa    8
Organizācijas kultūra    8
1.  organizācijas kultūras jēdziens    8
2.  organizācijas kultūras tipi    10
2.1  Hierarhiska kultūra    11
2.2  Tirgus kultūra    12
2.3  Klanu kultūra    13
2.4  Adhokratiskā kultūra    15
  Kopsavilkums    17
II.  Organizācijas kultūras noteicošie faktori    18
1.  dominējošas raksturīgas iezīmes    18
2.  organizācijas vadība    20
3.  darbinieku vadīšana    22
4.  organizācijas vienotība    24
5.  stratēģiskie mērķi    26
6.  panākumu kritēriji    28
  Kopsavilkums    29
III.  Problēma par uzņēmuma organizācijas kultūras reālo un ideālo tēlu atšķirībām    30
1.  Atšķirības starp organizācijas kultūras reālo un ideālo tēlu    30
2.  Organizācijas kultūras analīze    30
3.  Organizācijas kultūras izmaiņas nepieciešamība    31
  Kopsavilkums    33
  Praktiska daļa    34
I.  Pētāmas grupas apraksts    34
1.  Dzimums    34
2.  Vecums    34
3.  Izglītība    35
4.  Alga    35
5.  Darba stāžs    36
II.  Empīriskā pētījuma datu ievākšanas metožu izvēles pamatojums un apraksts    37
1.  Empīriskā pētījuma datu ievākšanas metožu izvēles pamatojums    37
2.  OCAI testa instrukcija    37
3.  Testa apraksts un atslēga    38
4.  Testa ticamība un validitāte    39
5.  Pētījuma norises apraksts    40
III.  Rezultātu kvalitatīva un kvantitatīva analīze un interpretācija    41
1.  Uzņēmuma X reāla un ideāla organizācijas kultūras novērtējuma atšķirību rezultātu kvantitatīva analīze    41
2.  Rezultātu kvalitatīva analīze un interpretācija    44
2.1.  Organizācijas kultūras noteicošo faktoru analīze un interpretācija    46
2.1.1.  Dominējošo raksturīgu iezīmju novērtējuma analīze un interpretācija    46
2.1.2.  Organizācijas vadības novērtējuma analīze un interpretācija    49
2.1.3.  Darbinieku vadīšanas novērtējuma analīze un interpretācija    51
2.1.4.  Organizācijas vienotības novērtējuma analīze un interpretācija    54
2.1.5.  Organizācijas stratēģisko mērķu novērtējuma analīze un interpretācija    57
2.1.6.  Organizācijas panākumu kritēriju ideālā un reālā novērtējuma analīze un interpretācija    59
2.2.  Uzņēmuma X organizācijas kultūras reālā un ideālā tēla atšķirības    62
  Secinājumi    66
  Literatūras saraksts    68
  Anotācija    70
  Terminu vārdnīca    72
  Pielikumi    74
Darba fragmentsAizvērt

ORGANIZĀCIJU KULTŪRA.
Šī darbā es centīšos atbildēt uz problēmjautājumu: kurš no organizācijas kultūras tipiem ir dominējošais uzņēmumā X? Bet lai varētu atbildēt uz šo problēmjautājumu, sākumā ir jānoskaidro, kas ir organizācijas kultūra un ar ko tā raksturojās, un kādi ir organizācijas kultūras tipi. Un tāpēc šajā nodaļā mēs izskatīsim problēmu par organizācijas kultūras jēdzienu un noskaidrosim, kādi ir organizācijas kultūras tipi pēc K.Kamerona un R.Kvina klasifikācijas. Jo OCAI testā, kuru es izmantoju savā darbā, autori K.Kamerons un R.Kvins apraksta četrus organizācijas kultūras tipus, balstoties uz klasiskām teorijām par organizācijas kultūru. Un es piedāvāju apskatīt šajā nodaļā tās klasiskās teorijas, lai būtu labāk saprotama Kamerona un Kvina organizācijas kultūras tipoloģija.

1. Organizācijas kultūras jēdziens.
Mūsdienās organizācijas psiholoģijas problēmām (un tajā skaitā organizācijas kultūras jautājumiem) tiek veltīts arvien vairāk uzmanības, un sabiedrības interese šajā jomā pieaug ar katru gadu. Par tādām problēmām Eiropas tirgū, ka konkurences saasināšana, internacionalizācija un globalizācija, kas izvirza pavisam jaunas, daudz augstākas prasības un uzdevumus arī personāla vadīšanai uzņēmumos, tika runāts arī starptautiskā konferencē vēl 1996.gadā [2]. Arī pie mums, Latvijā, tās problēmas ir ļoti aktuālās. Bet tas, kā uzņēmums tiek galā ar tām sarežģījumiem lielā mērā ir atkarīgs no organizācijas iekšējas kultūras, jo tā nosaka organizācijas dzīves veidu un to, kā tiek risinātas visas problēmas.
Ka jēdzienam “organizācija’’, tā arī jēdzienam “organizācijas kultūra” ir daži definējumi, un nosaukt tos visus šajā darbā būtu sarežģīti. Tāpēc pieņemsim, ka ar vārdu “organizācija” mēs saprotam izveidotu sistēmu (jeb citos avotos – cilvēku grupu), kuru darbība apzināti tiek koordinēta kopēja mērķa sasniegšanai. [1],[15] Bet runājot par organizācijas kultūras jēdzienu ir jāatzīmē, ka salīdzinājumā ar organizācijas klimata jēdzienu (kā cilvēki uztver un pārdzīvo organizācijā notiekošo), organizācijas kultūras jēdziens (kādu jēgu cilvēki piešķir organizācijā notiekošajam) ir plašāks un paši pētījumi dziļāki. [9]

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties