Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
  • Uzņēmuma "X" attīstības stratēģijas alternatīvas un izvēlētās stratēģijas vadīšana

     Novērtēts!

    Diplomdarbs83 Uzņēmējdarbība

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:746427
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.09.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 28 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Uzņēmums „X” , tā problēmas    7
1.1.  Uzņēmuma „X” darbības raksturojums    7
1.2.  Uzņēmuma „X” misija un mērķi    14
1.3.  Uzņēmuma „X” finanšu analīze    18
2.  Uzņēmuma „X” vides novērtējums    28
2.1.  Uzņēmuma “X” SVID analīze    28
  Uzņēmuma „X” iespējas    29
2.1.  Uzņēmuma „X” konkurences vides analīze un uzņēmuma „X” konkurētspējas analīze    37
2.3.  Uzņēmuma „X” tirgus pievilcības un uzņēmuma „X” priekšrocību analīze, izmantojot GE/McKinsey    49
3.  Stratēģija un to izpēti ietekmējošie faktori    55
3.1.  Stratēģiju būtība un vadīšana    55
3.2.  Latvijas izglītības pakalpojumu tirgus līderu stratēģiju izvērtējums    59
4.1.  Uzņēmuma “X” attīstības stratēģiju alternatīvu raksturojums    63
4.2.  Uzņēmuma „X” attīstības stratēģiju alternatīvu izvērtēšana    68
4.2.1.  Uzņēmuma „X” attīstības stratēģiju alternatīvu pievilcības izvērtējums    68
4.2.2.  Finanšu analīzes prognoze    69
4.2.3.  Tirgus pievilcības un uzņēmuma konkurētspējas prognozes    72
4.3.  Uzņēmuma izvēlētās attīstības stratēģijas alternatīvas vadīšana    76
  Secinājumi un priekšlikumi    83
  SUMMARY    87
  Резюме    90
  Izmantotā literatūra    93
Darba fragmentsAizvērt

Maģistra darba autores pētījuma objekts ir Latvijas uzņēmums, kurš darbojas Latvijas izglītības pakalpojumu sniegšanas sfērā, t.i. izglītība ārzemēs, svešvalodu kursi utt. Maģistra darba autores pētītais uzņēmums pieder pie tiem Latvijas izglītības pakalpojumu sniedzēju tirgus dalībniekiem, kuriem ir jau ilgu gadu pieredze šajā jomā. Tomēr uzņēmuma tirgus daļa nav liela un uzņēmums nepieder pie nozares līderiem. Neskatoties uz to tam ir labas izaugsmes iespējas, lai uzlabotu savu tirgus daļu un paaugstinātu savu konkurētspēju, attiecībā pret tirgus līderiem.
Lai noformulētu uzņēmuma “X” attīstības stratēģiju ir nepieciešams apzināt un izvērtēt uzņēmuma patreizējās darbību. Ir nepieciešams novērtēt uzņēmuma iekšējo un ārējo vidi, konstatēt uzņēmuma problēmas, vājās puses un draudus.
Maģistra darba mērķis ir izskatīt iespējamās uzņēmuma “X” attīstības stratēģijas alternatīvas, izvēlēties uzņēmumam piemērotāko un noteikt izvēlētās stratēģijas vadīšanas principus.
Lai sasniegtu maģistra darba nostādīto mērķi, autore izvirzīja sekojošus uzdevumus:
1.Izanalizēt uzņēmuma patreizējo darbību;
2.Izanalizēt uzņēmuma iekšējo vidi;
3.Izanalizēt uzņēmuma ārējo vidi un konkurentu darbību;
4.Apskatīt uzņēmuma “X” attīstības stratēģiju alternatīvas;
5.Izvērtēt uzņēmuma “X” attīstības stratēģiju alternatīvas;
6.Noteikt izvēlētās attīstības stratēģijas alternatīvas vadīšanas principus.
Maģistra darba izvirzīto mērķu sasniegšanai autore izmantoja sekojošas pētījumu metodes:
Vispārējās zinātnisko pētījumu metodes – aprakstošā un analīzes metode, kā arī ekspertu metode.
Tirgus izpētes metodes – SVID analīze, M.Portera konkurences teorija un GE/McKinsey tirgus pievilcības un uzņēmuma konkurētspējas matrica
Uzņēmuma konkurentu analīzē un uzņēmuma “X” attīstības stratēģijas alternatīvu izpētē tika izmantota aranžēšanas metode.
Lai noskaidrotu uzņēmuma darbinieku attieksmi pret autores rekomendējamo attīstības stratēģijas alternatīvu, autore izmantoja darbinieku intervēšanu
Izmantojot pielietotās pētījumu metodes, autore apzināja uzņēmuma darbības principus, uzņēmuma tirgus daļu un konkurētspēju, kā arī tika analizēta uzņēmuma konkurentu darbība. Līdz ar to, tika pieņemts izsvērts lēmums par attīstības stratēģijas alternatīvu izvēli.
1. Uzņēmums „X” , tā problēmas.
1.1.Uzņēmuma „X” darbības raksturojums.
Uzņēmums „X” tika dibināts 1997. gadā. Tas nodarbojas ar izglītības pakalpojumu sniegšanu. Savu darbību uzņēmums „X” iesāka kā aģentūra, kas nodarbojas ar valodu mācību kursiem ārzemēs, paralēli sniedzot tūrisma pakalpojumus. Aktīvi piedaloties starptautiskajās izglītības izstādēs, uzņēmums „X” ieguva plašu sadarbības partneru – izglītības iestāžu – loku ārzemēs. Tas ļāva pilnībā pārkvalificēties uz izglītības pakalpojumu sniegšanu, tūrisma pakalpojumus atstājot vien kā daļu no korporatīvās uzņēmuma apkalpošanas.
1999. gadā uzņēmums „X” iestājās Latvijas Starptautiskajā Izglītības un Darba Asociācijā (LSIDA), kura pagājušajā gadā pārtapa par Baltic Educational Travel and Work Association (turpmāk tekstā BETWA). BETWA organizācijā ir apvienojušies jau vairāk kā divdesmit biedri – Baltijas izglītības pakalpojumu sniedzēji. BETWA mērķis ir veicināt uz zināšanām balstītas demokrātiskas un sociāli integrētas sabiedrības veidošanos Baltijas valstīs un tautsaimniecības konkurētspējas paaugstināšanos [23].…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −42,96 €
Materiālu komplekts Nr. 1125069
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties