-
Uzņēmuma uzņēmējdarbības un finanšu analīze
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 5 | |
1. | UZŅĒMUMA FINANŠU PLĀNOŠANAS NEPIECIEŠAMĪBAS | 7 |
1.1. | Finanšu analīzes nozīme mūsdienu apstākļos | 7 |
1.2. | Finansu analīzes veidi | 10 |
1.2.1. | Uzņēmuma bilances analīze un tā struktūra | 11 |
1.3. | Budžets un tā plānošana | 13 |
1.4. | Finanšu analīzes pamatmetodes | 16 |
1.5. | Uzņēmuma finanšu rezultātu formēšanās | 18 |
1.6. | Likviditātes rādītāji | 20 |
1.7. | Finansu stabilitātes novērtējums | 23 |
1.8. | Rentabilitātes novērtējums | 24 |
1.9. | Bankrota prognoze | 27 |
2.1. | Uzņēmuma raksturojums | 29 |
2.1.1. | Uzņēmuma struktūra | 31 |
2.2. | Cilvēka loma uzņēmumā | 32 |
2.3. | Produkta loma uzņēmumā un konkurenti | 34 |
2.4. | Produkta cenas noteikšana | 39 |
2.5. | Uzņēmuma produktu nodrošinājums | 41 |
2.6. | Produkta virzīšana tirgū | 42 |
3. | SIA „ADAM AUTO” FINANSIĀLĀ STĀVOKĻA ANALĪZE UN PERSPEKTĪVAS | 46 |
3.1. | SIA „Adam auto” aktīva bilances horizontālā analīze | 46 |
3.1.1. | Aktīvu finansēšanas lietderības novērtējums ar bilances Zelta likumiem | 48 |
3.2. | SIA „Adam auto” bilances vertikālā analīze | 49 |
3.3. | SIA „Adam auto” peļņas vai zaudējumu aprēķins | 52 |
3.4. | SIA „Adam auto” likviditātes rādītāji | 53 |
3.5. | SIA „Adam auto” saistību un maksātspējas rādītāji | 57 |
3.6. | SIA „Adam auto” aprites rādītāji | 58 |
3.8. | SIA „Adam auto” rentabilitātes rādītāju analīze | 61 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 64 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | 70 | |
PIELIKUMI | 72 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Apkopojot bakalaura darbu, autors secina:
1. Pēc SIA „Adam auto” uzņēmējdarbības analīzes var secināt, ka uzņēmumam ir labas pozīcijas automašīnu tirgū. 2009.g neto apgrozījums sastāda 22,41 %, tas ir zemākais rādītājs no visām analizētajām firmām, vislielāko rezultātu sasniedz SIA „Karlo Motors” 30,61%. Tomēr, tas neliecina, ka SIA „Adam auto” dīleris darbojas ar negatīvu tendenci..
2009.g SIA „Aadam auto pārdeva (200 gab.) Opel automašīnas, no izpētītām mašīnām dotā automašīna ierindojās otrajā vietā, bet visvairāk Opel automašīnas pārdeva (240 gab.) SIA „Hansa auto”. Lai nākotnē nezaudētu un paaugstinātu pozīcijas tirgū, nepieciešams veikt reklāmas pasākumus, kuru rezultātā iespējams palielināt uzņēmuma realizācijas apjomu, lai sasniegt labus rādītājus uzņēmējdarbībā, nepieciešama rūpīga tirgus izpēte.
2. Analizējot SIA „Adam auto” piegādātājus, vislielāko atlaidi dod SIA „Auto palete”, tie ir 20%, šī firma nodarbojas ar auto ķīmiju, bet 17% atlaidi dod SIA „Riepnieks, kuri nodarbojas ar riepu un disku tirdzniecību. 17% atlaidi piedāvā arī firma „Sīvers-ERL”, kura nodarbojas ar auto piederumu tirdzniecību.
Firmai nevajadzētu pārtraukt sadarbību ar šiem piegādātājiem, vajag rūpīgi analizēt piedāvātos pakalpojumus un preču klāstu, lai nākotnē iegūtu lielākas atlaides.
3. Pēc reklāmas analīzes var secināt , ka uzņēmums intensīvi reklamējas dažādos mēdijos un dažādās sabiedrībā bieži izmantotās vidēs, kā, piemēram:
• restorānos;
• vides reklāmas;
• interneta portālos;
• auto žurnālos.
Tā ir laba reklāmas stratēģija, jo uzņēmums vēlas ar šo paņēmienu pastatīt par sevi , paradīt savus pakalpojumus un preču piedāvājumu plašai mērķu auditorijai. Ar šo reklāmas principu, var paaugstināt realizācijas apjomu.
Balstoties uz veikto SIA „Adam auto” finansu analīzi, varam izdarīt šādus secinājumus:
4. Analizējot bilances aktīvu struktūru un dinamiku jāatzīmē, ka ilgtermiņa ieguldījumiem ir pozitīva novirze un tas sastāda 98714 Ls. Lielu daļu ietekmē pamatlīdzekļi (iekārtas un mašīnas), kur novirze sastāda 112101 Ls. Arī apgrozāmo līdzekļu novirze ir pozitīva un tā sastāda 27218 Ls. Lielu daļu no tās ietekmē (pircēju un pasūtītāju parādi – 80461 Ls).
5. Pasīva bilances pieauguma novirze galvenokārt notikusi uz iepriekšējo gadu nesadalītā peļņa, pieaugumu novirze sastāda 153707 Ls. Vis lielākais indekss ir pie parādi piegādātājiem un darbuzņēmējiem, kur sastāda 1,69.
Kopumā bilancei ir pozitīva novirze, kas sastāda 125932 Ls un indeksa novirze 1,06, piegumu temps ir 6 %.
6. Pēc peļņas uz zaudējumu aprēķināšana var secināt, ka bruto peļņai ir relatīvas izmaiņas 6,3% , kas ir 56308 Ls. Tīrā peļņa palielinājās par 1,80%, kas ir 5407 Ls, lielākoties to ietekmē neto apgrozījumu palielinājums, 227055 Ls un uzņēmuma saimnieciskās darbības ieņēmumi, kas sastāda 8555 Ls.
7. Rezultātā SIA „Adam auto” sasniegusi šādus rezultātus:
Visu aktīvu aprites koeficents palielinājās par 1 dienu, un tā ir negatīva tendence, jo samazinās aktīvu izmantošanas efektivitāte. Debitoru parādu aprite samazinājusies no 7,7 līdz 6,35 , tas ir labi, bet 2009.g kreditoru laiks samazinājās un kļuva mazāk par debitoru laiku, tas ir slikti.
8. Pēc maksātspējas rādītājiem SIA „Adam auto” varam secināt, ka :
- finansiālam atkarības koeficientam ir pozitīva tednce,2008g. tas sastāda 20% no aktīviem un 2009.g , tas nokritās uz 2 %.
- finansiālās neatkarības koeficientiem arī ir pozitīva tendence, 2008. gadā 0,80% no aktīviem tika finansēti ar pašu kapitālu, 2009.g.,tas palielinājās par 3 %. Tas vērtējams pozitīvi, jo uzņēmums ir finansiāli neatkarīgs un stabils.
- finansiālā līdzsvara koeficients ir stipri mazāks, 2008.g tas sastādīja 0,24, tas ir ļoti labs radītājs, un 2009.g, šis radītājs atkal samazinājās un sastādīja 0,20. Tas vērtējams ļoti pozitīvi jo ir iespēja ņemt kredītu ar labiem nosacījumiem, jo kreditori izvēlas šo rādītāju zemāku līmeni.
- maksājamo procentu seguma koeficients samazinājās, 2008.g. tas sastāda 94 un 2009.g.sastāda 69, bet tomēr tas neietekmē uzņēmuma stabilitāti, tas liecina, ka uzņēmums spēj nomaksāt procentu maksājumus no uzņēmuma peļņas un uzņēmumam atliks lielākā peļņas daļa.
- investīciju seguma koeficients 2008.g sastāda 84% un 2009.g palielinājās uz 87%, tas nozīme, ka uzņēmumam ir racionāla, aktīva finansēšana.
Tas viss liecina, par to, ka uzņēmums strādā stabili un nevar saskatīt būtiskus iemeslus, kas uzņēmumam radītu kritisku situāciju.
…
Pirmajā daļā apskatīti teorētiskie aspekti par finanšu analīzes būtību, veidiem, par budžetu plānošanu, izmantotām metodēm, horizontālās un vertikālās analīzes, finanšu radītāju analīze un bankrota prognozēšana. Otrajā daļā, autors veica uzņēmuma darbības analīzi, uzņēmuma raksturojums, konkurentu analīzi, neto apgrozījuma analīzi, piegādātāju analīzi un reklāmas analīzi. Trešajā daļā, autors veic uzņēmuma finanšu analīzi periodā no 2008–2009.g, aprēķinot horizontālo un vertikālo analīzi, peļņas vai zaudējumu aprēķina, likviditātes, maksātspējas, aprites un rentabilitātes rādītājus. Izdarīti secinājumi un priekšlikumi.
- Uzņēmuma darbība konkurences apstākļos
- Uzņēmuma uzņēmējdarbības un finanšu analīze
- Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā
Diplomdarbs augstskolai54
-
Uzņēmuma darbība konkurences apstākļos
Diplomdarbs augstskolai65
-
Līzings kā finanšu investīciju veids
Diplomdarbs augstskolai39
-
Finansiālā stāvokļa analīze SIA "Gros Auto Grupa"
Diplomdarbs augstskolai50
-
Pārvadājumu organizēšana uzņēmumā SIA "Euro Baltic Trans"
Diplomdarbs augstskolai38
Novērtēts!