Latvija kā neatkarīga valsts pasaules kartē parādījās pirms vairākiem gadiem . Šajā laikā ir izmainījušies ne tikai tās ekonomiskie rādītāji, bet arī tās ekonomiskā orientācija.
Visā ekonomikas attīstības gaitā tās pamata posms ir bijis uzņēmums. Tieši uzņēmumā notiek produkcijas ražošana, kas nepieciešama patērētāju vajadzību apmierināšanai. Te veidojas arī uzņēmuma saikne ar ražošanas resursiem.
Katrs uzņēmējs, veidojot savu uzņēmumu un uzsākot uzņēmējdarbību, vēlas iegūt pēc iespējas lielāku pozitīvu rezultātu, tomēr ne vienmēr tas izdodas. Kā rāda pasaules saimniekošanas prakse, no visiem jaunizveidotajiem uzņēmumiem pēc pieciem gadiem savu darbību sekmīgi turpina tikai viena sestā daļa.
Uzņēmumi cieš neveiksmi gan tādēļ, ka nespēj pretoties konkurentu ietekmei un mainīgai tirgus situācijai, gan tādēļ, ka uzņēmumos pastāv iekšējas pretrunas un tos slikti un kļūdaini vada. Uzņēmuma augstākā līmeņa vadības pienākums ir atrast un izmantot tās iespējas, kuras nodrošina uzņēmuma ilglaicīgu sekmīgu darbošanos.
Tirgus ekonomikas apstākļos uzņēmuma darbības efektivitāte zināmā mērā ir atkarīga no tā, cik patiesi uzņēmuma vadība paredz tā attīstības tuvāko un tālāko perspektīvu, tas ir izstrādā uzņēmuma attīstības plānu. Tirgus ekonomikas apstākļos uzņēmēji nevar panākt stabilu rezultātu, ja precīzi un efektīvi neplānos savu darbību, ja pastāvīgi nevāks un neakumulēs informāciju kā par mērķa tirgu un konkurentu stāvokli, tā arī par paša uzņēmuma perspektīvām un iespējām.…