SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Kvalifikācijas darba izstrādes laikā, darba autore ir nonākusi pie vairākiem secinājumiem:
1. Uzņēmumā 2015. gadā ir samazinājies kravu pārvadājumu skaits, salīdzinājumā ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu par 16%. Samazinājums skaidrojams ar Eiropas Savienības sankciju ieviešanu pret Krievijas Federāciju, kas radīja samazinājumu kravas pārvadājumu un loģistikas nozarē.
2. Uzņēmuma darbību kravu pārvadājumu jomā ļoti ietekmē likumdošana, jo ir nepieciešamas atļaujas, licences un dažāda dokumentācija, kas atbilst noteiktām regulām, prasībām un noteikumiem. Prasību izpilde palielina uzņēmuma administratīvo slogu un izmaksas. Gadā šīs izmaksas sastāda 3780 EUR
3. Uzņēmumam ir zems konkurētspējas līmenis, to apliecina aktīvu rentabilitātes rādītājs – 5,38%, kas ir krietni zemāks nekā optimālais līmenis nozarē -12-14%.
4. Uzņēmuma kopējās likviditātes koeficients ir zems – 0,53% pie kopējās teorētiskās pietiekamības rādītāja no 1 līdz 2.
5. Absolūtās likviditātes koeficients 2015.gadā ir 0,9%, kas ir ārkārtīgi zems, un nozīmē, ka uzņēmumam ir grūtības segt savas īstermiņa saistības.
6. Uzņēmumam ir iespējas palielināt peļņu un apgrozījumu līdz pat 39% gadā, uzlabojot kravu pārvadājumu efektivitāti uzsākot kravu pārvadājumu veikšanu pēc rotācijas principa.
7. SIA XXXXXX ir iespējas samazināt uzņēmuma izmaksas, kas saistītas ar darbinieku atalgojumu par 44% mēnesī.
8. SIA XXXXXXX ir nepietiekams tīro apgrozāmo aktīvu lielums, ko izraisījusi dārgu pamatlīdzekļu iegāde bez pietiekama naudas līdzekļu uzkrājuma šim mērķim. Tomēr 2015. gada rādītājs ir viszemākais triju gadu periodā.
9. SIA XXXXXXXX finanšu atkarības rādītāja līmenis ir ļoti augsts – 0,12 un nesasniedz koeficienta teorētisko pietiekamību, kas ir robežās 0,5 – 0,6. Kreditoru risks ir ļoti liels, tomēr 2015. gadā tam ir tendence samazināties, salīdzinājumā ar 2014. gadu, lai gan risks pats par sevi ir joprojām ļoti augsts.
…