Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Uzņēmuma "PVS un Co.Riga" preču cenu noteikšanas vērtējums-
Uzņēmuma "PVS un Co.Riga" preču cenu noteikšanas vērtējums
Novērtēts!Diplomdarbs45 Mārketings, reklāma, Ekonomika, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācijas | 3 | |
Ievads | 6 | |
1. | Cenu stratēģija uzņēmumā | 8 |
1.1. | tirgus konjuktūras prognoze | 9 |
1.2. | uzņēmuma konkurenti | 13 |
1.3. | preces dzīves cikla noteikšana | 14 |
1.4. | cenas izmaiņas dažādās preces dzīvescikla stadijās | 15 |
2. | Uzņēmuma mērķi un cena | 19 |
2.1. | cenu politikas izvēle un veidošanās kritērīji | 21 |
2.2. | aktīvā stratēģija | 22 |
3. | Cenu noteikšanas pamatposmi un process | 24 |
3.1. | cenu ietekmējoši faktoru analīze | 30 |
3.2. | pieprasījuma un elastīguma nozīme | 36 |
3.4. | cenu funkcijas | 46 |
4. | Cena un reklāma | 51 |
Secinājumi un priekšlikumi | 55 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 61 |
Katram uzņēmējam viens no svarīgākajiem jautājumiem, plānojot un veidojot savu uzņēmējdarbību ir, vai tās darbība atmaksāsies un nesīs tam peļņu. Viens no pamatfaktoriem, lai to varētu noteikt un aprēķināt, ir preces cena. Citiem vārdiem - nauda, kādu pircējs ir ar mieru maksāt par preci. Cenai jāatbilst patērētāju vajadzībām, citādi pircēji dos priekšroku konkurentu precei. Preces cena veidojas tirgū, no pieprasījuma un piedāvājuma savstarpējās attiecības, bet to iespaido daudz un dažādi faktori. Uzņēmējam jāņem vērā šo faktoru iedarbība, jāizpēta tirgus, un visas iespējas kā ietekmēt cenu veidošanos. Pareizi jānosaka uzņēmuma cenu veidošanas politika un stratēģija. Parasti uzņēmējs savas preces cenas kalkulāciju uzsāk ar izmaksām, tad pieskaita noteiktu peļņas procentu. Šādi izkalkulēta cena bieži vien nav konkurētspējīga un uzņēmējs var nonākt strupceļā. Lai šāda situācija neizveidotos, uzņēmējam jāizpēta dažādās cenu veidošanās metodes, jāizvēlas cenu politika un stratēģija, ar kuru palīdzību var noteikt konkrētās preces cenu. Un jāizvēlas tādu metodi, lai spētu apmierināt paša uzņēmēja intereses un ieinteresētu pircējus.
Preces cenas noteikšanas nozīmīgumu apstiprina arī tas fakts, ka Latvijas iedzīvotāju pirktspēja ir zema. Iedzīvotāji rēķina un salīdzina katru samaksāto latu ar saņemto atdevi. Arvien vairāk vērojama tendence, ka daudzi pircēji ir gatavi maksāt nedaudz dārgāk par preci, lai tikai tā atbilstu augstākai kvalitātei un kalpotu ilgāk.
Ar katru gadu konkurence Latvijas tirgū pieaug. Uzņēmējam jāvelta liela uzmanība tirgus izpētei, izmaksu mazināšanai, apkalpošanas un preces kvalitātes paaugstināšanai, misijas un mērķa noteikšanai. Bet, lai uzņēmējs ar savu preci iekļūtu, izdzīvotu tirgū un nestu peļņu, noteicošais faktors tomēr ir preces cena.
Diplomdarba mērķis ir novērtēt cenu politiku uzņēmumā, noteikt pareizu cenu stratēģiju, izanalizēt cenu veidošanos tirgū, izpētīt kādi ietekmējošie faktori jāņem vērā, novērtēt kādas metodes izmanto uzņēmējs, nosakot savas preces cenu, un izstrādāt priekšlikumus, kā uzņēmējam to veiksmīgāk un objektīvāk veikt. Lai šo darbu realizētu, ir nepieciešams:
1) noteikt cenu veidošanās stratēģiju, kā arī novērtēt cenu politiku;
2) veikt cenu veidošanās un tās ietekmējošo faktoru analīzi, kur jāizseko, kādus cenu veidošanās mērķus uzņēmējs tirgū var izvirzīt, kā cenu ietekmē ārējie faktori un kā tā izmainās preces dzīvescikla stadijās;
3) izanalizēt cenu noteikšanu firmā “PVS Co. Riga”, kur jāizpēta, kādi faktori nosaka cenu veidošanās metodes izvēli, kā uzņēmējs veic cenu kalkulāciju un, kas būtu jāņem vērā, nosakot galīgo preces cenu.
Lai to veiktu, autors izmanto firmas “PVS & Co. Riga” pieredzi. Šis uzņēmums darbojas vairāk nekā čertus gadus ar rotaļlietu un galantērijas preču vairumtirdzniecību.
Darbs uzrakstīts pamatojoties uz latviešu un ārzemju publicētiem darbiem, un uzņēmējsabiedrības nepublicētiem materiāliem.
Literatūras norāde ievietota pēc citāta kvadrātiekavās, kurās pirmais cipars apzīmē citāta avota kārtas nummuru literatūras sarakstā, tad seko komats, un cipars, kas apzīmē lapaspuses nummuru citētā darbā.
Darbā izmantota ekonomiskā, statistiskā analīzes metode. Tiek sastādītas tabulas un grafiski attēli, ar kuru palīdzību var izsekot diplomdarbā pētītiem jautājumiem.…
Cenu stratēģija uzņēmumā;uzņēmuma mērķi un cena;cenu noteikšanas pamatposmi un process;cena un reklāma...
- Preču identifikācija un deklarēto preču datu apstrāde
-
Preču kredīts kā pārdošanas veicināšanas un debitoru vadības instruments
Diplomdarbs69 Ekonomika, Bankas, finanses, vērtspapīri, Mārketings, reklāma
-
Uzņēmuma "PVS un Co.Riga" preču cenu noteikšanas vērtējums
Diplomdarbs45 Mārketings, reklāma, Ekonomika, Uzņēmējdarbība
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Uzņēmuma – kredītņēmēja finanšu stāvokļa novērtējums
Diplomdarbs augstskolai72
Novērtēts! -
Biroja darba organizācija Krievijas - Latvijas uzņēmumā "Veleks"
Diplomdarbs augstskolai47
-
Sertifikācijas loma preču kvalitātes nodrošināšanā realizācijai Krievijas Federācijā
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts! -
Uzņēmuma „X” darbības pilnveidošana
Diplomdarbs augstskolai95
Novērtēts! -
Uzņēmuma ienākuma nodoklis. Tā administrēšana un problēmas Latvijā
Diplomdarbs augstskolai53
Novērtēts!