Uzņēmumam konkurences apstākļos ir svarīgi motivēti un lojāli darbinieki. Kā motivēt darbiniekus strādāt produktīvāk un reizē arī kvalitatīvāk, ir ikviena darba devēja uzdevums. Pēc speciālistu teiktā, darbinieki, kuri saņem darba devēja uzmanību un dažādus motivēšanas veidus – prēmijas, papildu brīvdienas vai veselības apdrošināšanu –, ir gandarīti ar darba apstākļiem, cenšas strādāt produktīvi, nevis meklē citas darba iespējas. Pati par sevi motivācija negarantē panākumus, taču bez tās nevar iztikt. Kā īsti motivācija rodas? Un kā motivēt pašam sevi un citus?
Diplomprojektā tiks apskatīta un izvērtēta motivēšanas sistēma uzņēmumā „BONBONGAS” SIA. Kaut arī uzņēmuma produktīvs darbs ir atkarīgs gan no materiālajiem, gan no finanšu resursiem un informācijas pieejamības un aprites, tomēr cilvēku resursi ir visa iepriekš minētā svarīgākais faktors, kas veic intelektuālo darbu. Tādēļ katrā uzņēmumā ir ļoti svarīgi attīstīt un pilnveidot motivēšanas procesus un darba vidi, kas palīdzētu nodrošināt to, ka darbinieki sasniegtu plānotos rezultātus un darbotos vadībai vēlamajā virzienā.
Diplomprojekta darba pētāmais priekšmets ir motivēšanas sistēmas efektivitāte un pētāmais objekts – uzņēmums „BONBONGAS” SIA, darba mērķis ir izpētīt, analizēt un novērtēt motivēšanas sistēmu reāli eksistējošā Latvijas uzņēmumā. Šo mērķu sasniegšanai tika izvirzīti sekojoši uzdevumi:
Raksturot un analizēt pētāmo uzņēmumu;
Anketas izstrādāšana un apkopošana;
Izstrādāt secinājumus un priekšlikumus, lai apkopotu veiktās analīzes datus un piedāvātu jaunas idejas un iespējas turpmākai darbībai.…