Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:483854
 
Vērtējums:
Publicēts: 18.10.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 18 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
1.nodaļa  Uzmanības jēdziens un tās funkcijas    8
2.nodaļa  Pirmsskolas vecuma bērnu ( 6 - 7 g. v. ) attīstības raksturojums    15
2.1.  Bērna fiziskās attīstības raksturojums    15
2.2.  Kognitīvās attīstības raksturojums    16
2.3.  Personības individuālo īpatnību raksturojums    19
3.nodaļa  6 - 7 gadu vecu bērnu uzmanības raksturojums    21
3.1.  Uzmanības attīstības īpatnības pirmsskolas vecuma bērniem    21
3.2.  Uzmanības traucējumi un to cēloņi ( 6 - 7 g. v. )bērniem    22
3.3.  Uzmanības attīstīšanas metodes pirmsskolas vecumā    24
3.4.  Rotaļu darbības nozīme uzmanības vingrināšanā    27
4.1.  Pētījuma metožu raksturojums    29
4.2.  Pētījuma rezultātu apkopošana un analīze    33
  Secinājumi    40
  Literatūra    42
  Pielikumi    42
Darba fragmentsAizvērt

Bez uzmanības noturības nav iespējams veidot jaunas prasmes un iemaņas. Noturība - ilgstoša koncentrēšanās uz objektu. Tā ir cieši saistīta ar cilvēku nervu procesu spēku, darbības raksturu. Audzinot pirmsskolas izglītības audzēkņus, esmu nostrādājusi 25 darba gadus, tāpēc man uzmanības noturības tēma ir ļoti svarīga. To izvēlējos savam diplomdarbam, lai dziļāk izpētītu šo grūto mācīšanas un audzināšanas jomu.
Dziļa koncentrēšanās ir sekmīgas darbības priekšnosacījums. To ietekmē arī intereses. Ja bērnam nav intereses par veicamo darbu, nav arī uzmanības noteiktības. Pretēja parādība ir svārstība, kas ir periodiska uzmanības novēršanās vai pavājināšanās. Īpaši raksturīga svārstība ir pirmskolas vecumā, kad noturība ilgst aptuveni 10 - 20 minūtes. Nepieciešama dažādu darbības veidu maiņa. Blakuskairinātāji mazina uzmanības noturību. Tāpat apzināta, mērķtiecīga uzmanības noturības pārvešana no objekta uz objektu ir atkarīga no koncentrēšanās spējām. Ja bērnam nav uzmanības noturības, tad ir izklaidība, kas mūsu darbā bērniem ļoti izplatīta.
Laika gaitā esam konstatējuši, ka pats galvenais sekmīgu mācību priekšnoteikums ir bērna vispārīgā psihiskā attīstība - viņa uzmanība, domu un valodas skaidrība, interese par apkārtējo pasauli, izziņas prieks un stipra griba. Svarīgi ne tikai sniegt bērniem zināšanas, bet ļoti būtiski attīstīt bērna prātu motivāciju, lai viņš būtu gatavs uzņemt jaunas zināšanas, spriest, fantazēt, izdarīt patstāvīgus secinājumus. Bērna prāta attīstība ir pamats nākamā skolēna sagatavotībai mācībām skolā un visai turpmākajai dzīvei. Problēma ir bērna nespēja koncentrēt uzmanību. Šī iemesla rezultātā rodas grūtības saskarsmē ar līdzaudžiem, vecākiem un skolotājiem. Bērniem grūti apgūt mācību vielu. Tā kā uzmanības noturību pavada izziņas procesus un nodrošina to sekmīgu norisi, tad bērnu mācību darbībā tai ir
5

īpaši svarīga nozīme. Bērni ar uzmanības traucējumiem nereti sagādā problēmas skolotājiem. Bērnam pašam ir grūtības mācību satura uztverē, tāpēc bieži viņa sekmes nav apmierinošas. Nereti skolotājs nevelta šim bērnam
vajadzīgo uzmanību, kā rezultātā vēl vairāk pastiprinās izolētības izjūta. Šādā situācijā viņš cenšas atrast pieņēmumus, kā to kompensēt. Visbiežāk tā ir demonstratīvi nepieciešama uzvedība, kad bērns sāk traucēt apkārtējiem bērniem. Tā panāk skolotāja uzmanības pievēršanu. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties