SECINĀJUMI
1. IKS, kas balstīta uz risku pamatotu pieeju izmantošanu, palīdzēs samazināt riskus līdz pieņemamam līmenim.
2. Lai tiktu pielietota uz risku balstīta pieeja, institūcijai ir jāspēj orientēties savas nozares riska faktoros un attiecīgi arī jāpieņem tādi lēmumi, kuri ir atbilstoši pastāvošajam riskam.
3. IKS ir dinamisks, vienots process lai novērstu riskus un nodrošinātu sakārtotu, ētiskām normām atbilstošu, ekonomisku, rezultatīvu un efektīvu darba procesu, atbilstību spēkā esošiem normatīvajiem aktiem, resursu aizsardzību pret zaudējumiem, ļaunprātīgu izmantošanu un kaitējumu.
4. Labi funkcionējoša IK palīdz nodrošināt augstu pārliecību, ka institūcijas ievēro likumus un noteikumus, un tiek sasniegti institūcijas vispārējie mērķi.
5. Tikai labi uzraudzīta IK var būt veiksmīgs rīks institūcijas darbības nodrošināšanai atbilstoši tās mērķiem.
6. Nav nekāda IK, kas reglamentētu un kontrolētu LR MK noteikumu ieviešanas procesu.
7. No, jau sākumā, nepareizi organizēta LR MK noteikumu pārejas procesa izriet turpmākie trūkumi, kas pamato autores secinājumu, ka nedrīkst paļauties uz konkrētās pašvaldības IKS.
8. Lai veiksmīgi un pareizi tiktu piemēroti MK noteikumi, institūcijām jāizveido IKS vadlīnijas un jādefinē atbilstoši procesi organizācijā, kā arī jāuzrauga, kā tieši kontroles tiks īstenotas, lai nodrošinātu sekmīgu grāmatvedības uzskaites kārtību.
9. Kvalitatīvi organizēta IKS kalpo kā stratēģiskās vadības instruments.
…