Diplomdarbs
Tehnoloģijas
Datori, elektronika, programmēšana
UML koda ģenerēšanas rīku lietošanas analīze programmu sa...-
UML koda ģenerēšanas rīku lietošanas analīze programmu sagatavju izstrādei
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Koda ģeneratori | 3 |
1.1. | Koda ģeneratora definīcija | |
1.1.1. | Koda ģeneratora darbības princips un lietošanas nosacījumi | |
1.1.2. | Automātiskā koda ģenerācijas lietderība | |
1.2. | Koda ģeneratoru tipi | |
1.2.1. | Koda ģeneratoru pielietojums | |
1.2.1. | Ģeneratoros pielietotās ģenerēšanas pieejas | |
1.3. | Ieguvumi no automātiskās koda ģenerācijas | |
1.4. | Apskatītie koda ģenerācijas rīki un to salīdzināšana | |
1.5. | Rīku vērtēšanas kritēriji | |
2. | Koda ģenerēšanas rīku apskats | |
2.1. | ArgoUML | |
2.1.1. | Modeļa izstrāde | |
2.1.2. | Koda ģenerācija | |
2.1.3. | Reversā inženierija | |
2.2. | Altova UModel | |
2.2.1. | Modeļa izstrāde | |
2.2.2. | Koda ģenerācija | |
2.2.3. | Reversā inženierija | |
2.3. | Sparx Enterprise Architect | |
2.3.1. | Modeļa izstrāde | |
2.3.2. | Koda ģenerācija | |
2.3.3. | Reversā inženierija | |
2.4. | Rational Rose Enterprise | |
2.4.1. | Modeļa izstrāde | |
2.4.2. | Koda ģenerācija | |
2.4.3. | Reversā inženierija | |
2.5. | MyEclipse Enterprise Workbench | |
2.5.1. | Modeļa izstrāde | |
2.5.2. | Koda ģenerācija | |
2.5.3. | Reversā inženierija | |
3. | Rīku analīze | |
Nobeigums | ||
Literatūra |
Koda ģenerators ir rīks, ar kura palīdzību ir iespējams pārvērst grafisku programmatūras modeli izpildāmā kvalitatīvā kodā [Stürmer 2007].
Tomēr jāatceras, ka koda ģenerācija negarantē projekta izdošanos, un ir nepieciešami augsti kvalificēti darbinieki, lai izstrādātu un uzprogrammētu projekta daļas, kuras ar ģeneratora palīdzību nevar izveidot.
Koda ģenerators ir viena no iespējamām spējās programmatūras izstrādes (angļu val. agile software development) sastāvdaļām. Projekta izstrādes gaitā ir nepieciešams izvēlēties prasībām atbilstošāko no vairākiem neatkarīgiem risinājumu veidiem. Parasti tiek izmēģināti visi iespējamie ceļi un tiek atrasts prasībām atbilstošākais. Izmantojot automātisko koda ģenerāciju, ir iespējams izmēģināt vairākus ceļus uzreiz lietojot „slēdzi” meta datos, un uzstādīt to pēc vajadzības. Projekta implementācijas maiņa ir meta datu citāds atveidojums.
Vienādo vai līdzīgo funkcionalitāti var atkārtoti izmantot (angļu val. reuse) vai automatizēt. Šī pieeja tiek aizvien biežāk pielietota, piemēram, automatizētos vienību un funkcionālos testos. Mūsdienās reti var sastapt projektu, kurā netiek izmantoti automatizēti būvējumu skripti. Automatizācija ir galvenais elements spējajā izstrādē [Ambler 2002].
Dodot pareizus nosacījumus, automatizēti ir iespējams uzģenerēt daudz pirmkoda. Pēc tam programmētājs var aizpildīt „tukšās vietas”. Ieguvums no automātiskās koda ģenerācijas ir lielāks izstrādes ātrums salīdzinājumā ar tradicionālo pieeju [Herrington 2003].
Koda ģeneratori atšķiras no veidņiem, kuri ir sastopami izstrādes vidēs, piemēram, NetBeans un Eclipse. Ar veidņa palīdzību ir iespējams ieekonomēt laiku, ja vajag uzģenerēt vienu vai divas klases. Atšķirībā no veidņiem, ģeneratori veido gandrīz visu saskarni, dažkārt pat visu lietojumu.
Ir pieejami daudz un dažādi automātiskie koda ģeneratori. No tiem daži bezmaksas, citi - atvērtā koda, maksas, kā arī komerciālie - paredzēti augsta līmeņa programmām.
…
Darbā tiek apskatīts koda ģenerācijas process no UML diagrammām. Šim nolūkam tiek izvēlēti 5 rīki, ar kuru palīdzību tiek iegūts programmas pirmkods, kas kalpo par programmas sagatavi. Tas atvieglo programmatūras izstrādi, samazina izmaksas, kā arī novērš rutīnas darbus. Darbā tiek aplūkots arī izvēlēto rīku UML diagrammas modelēšanas un reversās inženierijas iespējas. Reversā inženierija ir noderīga situācijās, ja ir nepieciešamība iegūt vai atjaunot UML diagrammu no pirmkoda. UML modelēšana palīdz vieglāk saprast programmas uzbūvi, jo tiek attēlota objektu atkarība un saistības vienam no otra. Rīku salīdzināšanai un izvērtēšanai tiek izveidoti kritēriji, pēc kuriem notiek rīku salīdzināšana un vērtēšana. No iegūtajiem rezultātiem izdarīti secinājumi par šiem rīkiem.
-
Būvdarbu tīkla analīze un kalendāra plānošana
Diplomdarbs83 Celtniecība un būvdarbi, Datori, elektronika, programmēšana, Ekonomika
- Lēmumu analīze informācijas tehnoloģijas projekta izstrādē
- UML koda ģenerēšanas rīku lietošanas analīze programmu sagatavju izstrādei
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Elektroniskās komercijas ieviešanas un attīstīšanas (mobilās komercijas ieviešanas) analīze
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts! -
Lēmumu analīze informācijas tehnoloģijas projekta izstrādē
Diplomdarbs augstskolai71
-
Būvdarbu tīkla analīze un kalendāra plānošana
Diplomdarbs augstskolai83
-
Regresijas koku izmantošanas efektivitātes analīze prognozēšanas uzdevumos
Diplomdarbs augstskolai96
-
Latvijas tūrisma uzņēmumu mājas lapu analīze
Diplomdarbs augstskolai94
Novērtēts!