Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Tūristu motivācijas loma tūrisma mārketingā-
Tūristu motivācijas loma tūrisma mārketingā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
ANOTĀCIJA | 2 | |
ANNOTATION | 3 | |
IEVADS | 5 | |
1. | TŪRISTU MOTIVĀCIJAS TEORIJAS | 7 |
1.1. | Motivācijas definīcijas un būtība | 7 |
1.2. | A.Maslova “Vajadzību hierarhija” | 8 |
1.3. | Iso–Ahola´s modelis | 10 |
1.4. | Tūristu klasifikācijas modeļi | 11 |
1.4.1. | Gray modelis | 11 |
1.4.2. | Ploga modelis | 12 |
1.4.3. | Cohen´a modelis | 14 |
1.4.4. | Smith modelis | 14 |
2. | PIRCĒJA RĪCĪBU IETEKMĒJOŠIE FAKTORI | 16 |
2.1. | Personiskie faktori jeb raksturlielumi | 17 |
2.2. | Psiholoģiskie faktori | 20 |
2.3. | Sociālie faktori | 23 |
2.4. | Ceļošanas barjeras | 26 |
2.5. | Pircēju rīcība lēmuma pieņemšanā | 26 |
2.6. | Pircēju lēmuma pieņemšanas posmi | 28 |
3. | LATVIJAS CEĻOTĀJU MOTIVĀCIJAS UN UZVEDĪBAS RAKSTUROJUMS | 33 |
4. | TŪRISMA PIEPRASĪJUMS UN PIEDĀVĀJUMS STUDENTIEM LATVIJĀ | 44 |
4.1. | Studenti Latvijā | 44 |
4.2. | Latvijas Universitātes studentu ceļotāju uzvedības analīze | 48 |
4.3. | Tūrisma aģentūras „Kolumbs” raksturojums | 62 |
4.3.1. | Tūrisma aģentūras „Kolumbs” vēsture | 62 |
4.3.2. | Tūrisma aģentūras „Kolumbs” piedāvājumi studentiem | 63 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 72 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 77 |
Tūrisms ir piesaistījis cilvēkus visā cilvēces pastāvēšanas vēsturē. Ceļojot cilvēks jūt sevī atklājēju, iepazīst kaut ko jaunu, svešu un interesantu, atšķirīgu no pierastā dzīves ritma, iepazīst vietējos iedzīvotājus un daudz ko citu.
Mūsdienās tūrisms ir populārs atvaļinājuma pavadīšanas veids, kuram katrs no mums sāk gatavoties jau labu laiku iepriekš, izvēloties jaunu maršrutu, atpūtas veidu un aktīvi sāk krāt naudu savam nākamajam sapņu ceļojumam.
Mūsdienās tirgus ir piesātināts ar dažādiem piedāvājumiem un iespējām, kā pavadīt savu sapņu atvaļinājumu. Mūsdienās pastāv neskaitāmi daudz tūrisma aģentūru un starp tām pastāv sīva konkurence par potenciālo pircēju. Katra no tām veido dažādas reklāmas kampaņas, atlaides, lai piesaistītu, ieinteresētu un ieintriģētu potenciālo pircēju, ka tieši pie viņiem potenciālais pircējs saņems to labāko, kvalitatīvāko un lētāko savu sapņu atvaļinājumu. Tā kā ceļojumu nav iespējams izmēģināt vai nodegustēt, kā to ir iespējams izdarīt, piemēram, ar jauna saldējuma garšas izlaišanu apgrozībā, bieži vien potenciālais pircējs ir nepārliecināts vai tiešām būs tik skaisti, kā to stāsta tūrisma aģentūras klientu konsultants.
Ja kāds pajautātu savam draugam, kāpēc viņš dodas ceļojumā, draugs varētu minēt garu sarakstu ar ļoti labiem iemesliem. Šajā sarakstā varētu ietilpt relaksācija, saule, sērfošana vai arī iespēja redzēt atšķirīgas vietas, pilsētas un valstis. Citi iemesli varētu būt kopā pavadītais laiks ar ģimeni un jaunu cilvēku satikšana, iepazīšana. Ne visi iemesli ceļot tiek uzskatīti par tūristu motivāciju, daži no tiem- ir galamērķa valsts apraksti, tēls, ērtības un cilvēka īpašības, personība.
Viss iepriekšminētais norāda uz nepieciešamību veikt padziļinātu tūristu motivāciju izpēti, lai nodrošinātu pēc iespējas pilnīgāku tūristu pieprasījuma un tūrisma produktu piedāvājuma atbilstību.
Bakalaura darba mērķis ir pamatojoties uz veikto studentu ceļošanas motivāciju pētījumu, izvirzīt priekšlikumus tūrisma aģentūrai "Kolumbs" tās piedāvājuma pilnveidošanai un sekmīgākai produktu virzīšanai.
Šī mērķa sasniegšanai autore izvirza šādus uzdevumus:
1)izpētīt tūristu motivācijas teorijas;
2)raksturot galvenos literatūrā atrodamos tūristu klasifikācijas modeļus;
3) identificēt patērētāju rīcību ietekmējošus faktorus;
4)veikt praktisku pētījumu, anketējot, Latvijas Universitātes, Ekonomikas un Vadības fakultātes studentus;
5)izanalizēt tūrisma aģentūras „Kolumbs” piedāvājumu un novērtēt tā atbilstību pētījumā konstatētajām studentu kā tūristu motivācijas īpatnībām;
6)izstrādāt priekšlikumus tūrisma aģentūrai "Kolumbs" tās piedāvājuma pilnveidošanai un sekmīgākai produktu virzīšanai
Bakalaura darba veidošanai tika izmantotas šādas metodes: teorētiskas literatūras studešana un analizēšana, statistikas datu analīze, tūrisma aģentūras „Kolumbs” piedāvājuma analīze, Latvijas studentu anketēšanas veikšana par ceļojumu motivāciju un ceļošanas ieradumiem.
Pēc autora domām studenti ir vieni no pašiem aktīvākajiem ceļotājiem. Studenti vēl nepelna pietiekami daudz līdz ar to izmanto lētākos piedāvājumu. Parasti dodas ceļojumā ar draugiem uz tūristu iecienītām valstīm un pilsētām, apskatot kultūras un vēstures pieminekļus, skaisto dabu un izmantojot vietējās izklaides iespējas. Studentus interesē ne vienkārši ceļojumi, bet ceļojumi ar savu ‘odziņu’, interesantu un piesaistošu programmu.…
Tūrisms ir piesaistījis cilvēkus visā cilvēces pastāvēšanas vēsturē. Ceļojot cilvēks jūt sevī atklājēju, iepazīst kaut ko jaunu, svešu un interesantu, atšķirīgu no pierastā dzīves ritma, iepazīst vietējos iedzīvotājus un daudz ko citu. Mūsdienās tūrisms ir populārs atvaļinājuma pavadīšanas veids, kuram katrs no mums sāk gatavoties jau labu laiku iepriekš, izvēloties jaunu maršrutu, atpūtas veidu un aktīvi sāk krāt naudu savam nākamajam sapņu ceļojumam. Mūsdienās tirgus ir piesātināts ar dažādiem piedāvājumiem un iespējām, kā pavadīt savu sapņu atvaļinājumu. Mūsdienās pastāv neskaitāmi daudz tūrisma aģentūru un starp tām pastāv sīva konkurence par potenciālo pircēju. Katra no tām veido dažādas reklāmas kampaņas, atlaides, lai piesaistītu, ieinteresētu un ieintriģētu potenciālo pircēju, ka tieši pie viņiem potenciālais pircējs saņems to labāko, kvalitatīvāko un lētāko savu sapņu atvaļinājumu. Tā kā ceļojumu nav iespējams izmēģināt vai nodegustēt, kā to ir iespējams izdarīt, piemēram, ar jauna saldējuma garšas izlaišanu apgrozībā, bieži vien potenciālais pircējs ir nepārliecināts vai tiešām būs tik skaisti, kā to stāsta tūrisma aģentūras klientu konsultants. Ja kāds pajautātu savam draugam, kāpēc viņš dodas ceļojumā, draugs varētu minēt garu sarakstu ar ļoti labiem iemesliem. Šajā sarakstā varētu ietilpt relaksācija, saule, sērfošana vai arī iespēja redzēt atšķirīgas vietas, pilsētas un valstis. Citi iemesli varētu būt kopā pavadītais laiks ar ģimeni un jaunu cilvēku satikšana, iepazīšana. Ne visi iemesli ceļot tiek uzskatīti par tūristu motivāciju, daži no tiem- ir galamērķa valsts apraksti, tēls, ērtības un cilvēka īpašības, personība. Viss iepriekšminētais norāda uz nepieciešamību veikt padziļinātu tūristu motivāciju izpēti, lai nodrošinātu pēc iespējas pilnīgāku tūristu pieprasījuma un tūrisma produktu piedāvājuma atbilstību. Bakalaura darba mērķis ir pamatojoties uz veikto studentu ceļošanas motivāciju pētījumu, izvirzīt priekšlikumus tūrisma aģentūrai "Kolumbs" tās piedāvājuma pilnveidošanai un sekmīgākai produktu virzīšanai. Šī mērķa sasniegšanai autore izvirza šādus uzdevumus: 1) izpētīt tūristu motivācijas teorijas; 2) raksturot galvenos literatūrā atrodamos tūristu klasifikācijas modeļus; 3) identificēt patērētāju rīcību ietekmējošus faktorus; 4) veikt praktisku pētījumu, anketējot, Latvijas Universitātes, Ekonomikas un Vadības fakultātes studentus; 5) izanalizēt tūrisma aģentūras „Kolumbs” piedāvājumu un novērtēt tā atbilstību pētījumā konstatētajām studentu kā tūristu motivācijas īpatnībām; 6) izstrādāt priekšlikumus tūrisma aģentūrai "Kolumbs" tās piedāvājuma pilnveidošanai un sekmīgākai produktu virzīšanai Bakalaura darba veidošanai tika izmantotas šādas metodes: teorētiskas literatūras studešana un analizēšana, statistikas datu analīze, tūrisma aģentūras „Kolumbs” piedāvājuma analīze, Latvijas studentu anketēšanas veikšana par ceļojumu motivāciju un ceļošanas ieradumiem. Pēc autora domām studenti ir vieni no pašiem aktīvākajiem ceļotājiem. Studenti vēl nepelna pietiekami daudz līdz ar to izmanto lētākos piedāvājumu. Parasti dodas ceļojumā ar draugiem uz tūristu iecienītām valstīm un pilsētām, apskatot kultūras un vēstures pieminekļus, skaisto dabu un izmantojot vietējās izklaides iespējas. Studentus interesē ne vienkārši ceļojumi, bet ceļojumi ar savu ‘odziņu’, interesantu un piesaistošu programmu.
-
A/S "SEB Latvijas Unibanka" mārketinga komunikāciju analīze
Diplomdarbs66 Bankas, finanses, vērtspapīri, Mārketings, reklāma
- Tūrisma firmas SIA "Absolūta komforta studija" izveide. Jauna maršruta izveide 2009.gada vasarā
- Tūristu motivācijas loma tūrisma mārketingā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Tūrisma firmas SIA "Absolūta komforta studija" izveide. Jauna maršruta izveide 2009.gada vasarā
Diplomdarbs augstskolai55
-
A/S "SEB Latvijas Unibanka" mārketinga komunikāciju analīze
Diplomdarbs augstskolai66
-
Cenu politikas lomas izpēte uzņēmuma pozicionēšanā datortirdzniecības tirgū Latgalē
Diplomdarbs augstskolai70
-
Lielveikalu mārketinga komunikāciju efektivitātes kāpināšanas iespējas
Diplomdarbs augstskolai68
-
Zemo izmaksu lidsabiedrību loma avio biznesā
Diplomdarbs augstskolai51