Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:916811
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.07.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 26 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  ANOTĀCIJA    2
  ANNOTATION    3
  IEVADS    5
1.  TŪRISTU MOTIVĀCIJAS TEORIJAS    7
1.1.  Motivācijas definīcijas un būtība    7
1.2.  A.Maslova “Vajadzību hierarhija”    8
1.3.  Iso–Ahola´s modelis    10
1.4.  Tūristu klasifikācijas modeļi    11
1.4.1.  Gray modelis    11
1.4.2.  Ploga modelis    12
1.4.3.  Cohen´a modelis    14
1.4.4.  Smith modelis    14
2.  PIRCĒJA RĪCĪBU IETEKMĒJOŠIE FAKTORI    16
2.1.  Personiskie faktori jeb raksturlielumi    17
2.2.  Psiholoģiskie faktori    20
2.3.  Sociālie faktori    23
2.4.  Ceļošanas barjeras    26
2.5.  Pircēju rīcība lēmuma pieņemšanā    26
2.6.  Pircēju lēmuma pieņemšanas posmi    28
3.  LATVIJAS CEĻOTĀJU MOTIVĀCIJAS UN UZVEDĪBAS RAKSTUROJUMS    33
4.  TŪRISMA PIEPRASĪJUMS UN PIEDĀVĀJUMS STUDENTIEM LATVIJĀ    44
4.1.  Studenti Latvijā    44
4.2.  Latvijas Universitātes studentu ceļotāju uzvedības analīze    48
4.3.  Tūrisma aģentūras „Kolumbs” raksturojums    62
4.3.1.  Tūrisma aģentūras „Kolumbs” vēsture    62
4.3.2.  Tūrisma aģentūras „Kolumbs” piedāvājumi studentiem    63
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    72
  Izmantotā literatūra un avoti    77
Darba fragmentsAizvērt

Tūrisms ir piesaistījis cilvēkus visā cilvēces pastāvēšanas vēsturē. Ceļojot cilvēks jūt sevī atklājēju, iepazīst kaut ko jaunu, svešu un interesantu, atšķirīgu no pierastā dzīves ritma, iepazīst vietējos iedzīvotājus un daudz ko citu.
Mūsdienās tūrisms ir populārs atvaļinājuma pavadīšanas veids, kuram katrs no mums sāk gatavoties jau labu laiku iepriekš, izvēloties jaunu maršrutu, atpūtas veidu un aktīvi sāk krāt naudu savam nākamajam sapņu ceļojumam.
Mūsdienās tirgus ir piesātināts ar dažādiem piedāvājumiem un iespējām, kā pavadīt savu sapņu atvaļinājumu. Mūsdienās pastāv neskaitāmi daudz tūrisma aģentūru un starp tām pastāv sīva konkurence par potenciālo pircēju. Katra no tām veido dažādas reklāmas kampaņas, atlaides, lai piesaistītu, ieinteresētu un ieintriģētu potenciālo pircēju, ka tieši pie viņiem potenciālais pircējs saņems to labāko, kvalitatīvāko un lētāko savu sapņu atvaļinājumu. Tā kā ceļojumu nav iespējams izmēģināt vai nodegustēt, kā to ir iespējams izdarīt, piemēram, ar jauna saldējuma garšas izlaišanu apgrozībā, bieži vien potenciālais pircējs ir nepārliecināts vai tiešām būs tik skaisti, kā to stāsta tūrisma aģentūras klientu konsultants.
Ja kāds pajautātu savam draugam, kāpēc viņš dodas ceļojumā, draugs varētu minēt garu sarakstu ar ļoti labiem iemesliem. Šajā sarakstā varētu ietilpt relaksācija, saule, sērfošana vai arī iespēja redzēt atšķirīgas vietas, pilsētas un valstis. Citi iemesli varētu būt kopā pavadītais laiks ar ģimeni un jaunu cilvēku satikšana, iepazīšana. Ne visi iemesli ceļot tiek uzskatīti par tūristu motivāciju, daži no tiem- ir galamērķa valsts apraksti, tēls, ērtības un cilvēka īpašības, personība.
Viss iepriekšminētais norāda uz nepieciešamību veikt padziļinātu tūristu motivāciju izpēti, lai nodrošinātu pēc iespējas pilnīgāku tūristu pieprasījuma un tūrisma produktu piedāvājuma atbilstību.
Bakalaura darba mērķis ir pamatojoties uz veikto studentu ceļošanas motivāciju pētījumu, izvirzīt priekšlikumus tūrisma aģentūrai "Kolumbs" tās piedāvājuma pilnveidošanai un sekmīgākai produktu virzīšanai.
Šī mērķa sasniegšanai autore izvirza šādus uzdevumus:
1)izpētīt tūristu motivācijas teorijas;
2)raksturot galvenos literatūrā atrodamos tūristu klasifikācijas modeļus;
3) identificēt patērētāju rīcību ietekmējošus faktorus;
4)veikt praktisku pētījumu, anketējot, Latvijas Universitātes, Ekonomikas un Vadības fakultātes studentus;
5)izanalizēt tūrisma aģentūras „Kolumbs” piedāvājumu un novērtēt tā atbilstību pētījumā konstatētajām studentu kā tūristu motivācijas īpatnībām;
6)izstrādāt priekšlikumus tūrisma aģentūrai "Kolumbs" tās piedāvājuma pilnveidošanai un sekmīgākai produktu virzīšanai
Bakalaura darba veidošanai tika izmantotas šādas metodes: teorētiskas literatūras studešana un analizēšana, statistikas datu analīze, tūrisma aģentūras „Kolumbs” piedāvājuma analīze, Latvijas studentu anketēšanas veikšana par ceļojumu motivāciju un ceļošanas ieradumiem.
Pēc autora domām studenti ir vieni no pašiem aktīvākajiem ceļotājiem. Studenti vēl nepelna pietiekami daudz līdz ar to izmanto lētākos piedāvājumu. Parasti dodas ceļojumā ar draugiem uz tūristu iecienītām valstīm un pilsētām, apskatot kultūras un vēstures pieminekļus, skaisto dabu un izmantojot vietējās izklaides iespējas. Studentus interesē ne vienkārši ceļojumi, bet ceļojumi ar savu ‘odziņu’, interesantu un piesaistošu programmu.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties