Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Tūrisms, viesmīlība
Tūristu izpriecas Rīgā - pozitīvais un negatīvais-
Tūristu izpriecas Rīgā - pozitīvais un negatīvais
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācijas | 3 | |
Annotation | 4 | |
Aннотация | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Izpriecu tūrisma jēdziens un izpausme | 8 |
2. | Izpriecu pieprasījums un piedāvājums kontekstā ar tūrismu | 12 |
2.1. | Seksa un tūrisma industriju mijiedarbība | 12 |
2.2. | Seksindustrijas patēriņš | 14 |
2.3. | Sekstūrisma dimensijas | 15 |
2.4. | Prostitūcijas un tās izpausmes veidi | 18 |
2.5. | Motivējošie faktori izpriecu tūrismā | 24 |
2.6. | Izpriecu tūrisma attīstības veicinošie faktori | 25 |
2.6.1. | Interneta attīstība | 26 |
2.6.2. | Prostitūcijas tiesiskums | 29 |
2.6.3. | Zemo izmaksu aviotransporta attīstība | 33 |
3. | Izpriecu tūrisms Rīgā, tā veicinošie faktori | 36 |
3.1. | Izklaides iespējas Rīgā | 38 |
3.2. | Prostitūcijas izpausme Latvijā | 40 |
3.2. | Rīga – vecpuišu ballīšu pieprasīts galamērķis | 46 |
3.3. | Izpriecu tūrisma Rīgā veicinošie faktori | 47 |
3.3.1. | Prostitūcijas tiesiskums Latvijā | 47 |
3.3.2. | Zemo izmaksu lidsabiedrības darbība Latvijā | 50 |
3.3.3. | Pakalpojumu cenas | 52 |
4. | Tūristu izpriecas Rīgā – negatīvais | 56 |
4.1. | Vietējo iedzīvotāju neapmierinātība | 57 |
4.2. | Rīga kā tūristiem nedroša pilsēta | 58 |
4.3. | Izpriecu tūrisma ietekme uz Latvijas tūrisma tēlu | 60 |
5. | Tūristu izpriecas Rīgā – pozitīvais | 62 |
Secinājumi un priekšlikumi | 64 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 66 |
Lai gan Latvijas Institūts un TAVA rūpīgi strādā pie Latvijas tūrisma tēla veidošanas un atpazīstamības veicināšanu ārzemēs, tomēr ik pa laikam gan ārzemju, gan vietējos medijos tiek atspoguļota informācija, ka Latvija ir sekstūrisma zeme. Piemēram, 2008. gada sākumā Beļģijas TV kanālā tika demonstrēta 40 minūšu īsa filma par Latviju, kur tā tiek nosaukta par „nabadzīgu valsti ar skaistu arhitektūru, uz kuru visi dodas sekstūrisma nolūkos”. Savukārt kāds britu uzņēmējs Rons Francs piedāvā pēc seksa izslāpušajiem eiropiešiem ceļojumus uz vairāk nekā 20 valstīm, un Rīga šobrīd ir vispopulārākā, kur pēdējo četru mēnēsu laikā ir devušies visvairāk ceļotāju tieši no Īrijas, Glāzgovas un Londonas.
Autores prāt, šāda veida tūrisma tēla piedēvēšana Latvijai, konkrēti Rīgai, ir nepamatota, tāpēc autore izvēlējās veikt pētījumu par to, kādas izpriecas Rīga var piedāvāt ārzemju tūristiem, un vai ir pēc tām pieprasījums un, ja ir, tad kas ir izpriecu tūrisma veicinošie faktori Rīgā.
Mērķa sasniegšanai diplomdarba ietvaros tiek izvirzīti sekojoši uzdevumi:
1. Definēt, kas ir izpriecu tūrisms un kādas ir tā izpausmes;
2. Izpētīt, kāds ir izpriecu pieprasījums – piedāvājums tūrisma kontekstā;
3. Noteikt, kas ir izpriecu tūrisma attīstības veicinošie faktori pasaulē un Rīgā;
4. Izpētīt, kādas ir tūristu izpriecas Rīgā, nosakot, to pozitīvo un negatīvo ietekmi uz Rīgu.
Pētījumā tika izmantotas sekojošas empīriskās datu analīzes metodes – satura analīze, intervēšana, aptaujas izveide.
Pētījuma objekts: seksa tūrista, viņa motīvu un darbības raksturojums, dodoties braucienā ar galveno mērķi par naudu iegādāties seksa pakalpojumus un izpētīt, kāda ir sekstūristu plūsma – no kuras uz kuru valsti viņi visbiežāk dodas un kāpēc.
Papildus galvenajam pētījuma objektam, autore ar anketēšanas palīdzību noskaidro, kas galvenokārt iegādājas seksa pakalpojumus ceļojuma laikā, kā par seksa pakalpojumiem iegūst informāciju, kā tos iegādājas un cik bieži tos iegādājas.
Pētījuma subjekts: dažādu sociālo un demogrāfisko grupu pārstāvji ārzemēs, kuru pieredze seksa pakalpojumu iegādē autoram nebija zināma, tādēļ šīs aptaujas rezultātus var uzskatīt par objektīviem, lai noteiktu respondentu viedokli un pieredzi par seksa pakalpojumu iegādi.…
Bakalaura darba nosaukums ir „Tūristu izpriecas Rīgā – pozitīvais un negatīvais”. Diplomdarba mērķis ir izpētīt tūristu izpriecu piedāvājumu un pieprasījumu Rīgā, tā pozitīvās un negatīvās iezīmes.
- Atpūtas kompleksa "Minhauzena Unda” darbības izvērtējums un attīstības iespējas
-
SIA "Ceplīši" vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un attīstības stratēģija
Diplomdarbs62 Uzņēmējdarbība, Tūrisms, viesmīlība, Ekonomika
- Tūristu izpriecas Rīgā - pozitīvais un negatīvais
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!SIA "Ceplīši" vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un attīstības stratēģija
Diplomdarbs augstskolai62
Novērtēts! -
Atpūtas kompleksa "Minhauzena Unda” darbības izvērtējums un attīstības iespējas
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts! -
Pašvaldības loma tūrisma attīstībā Jelgavā
Diplomdarbs augstskolai72
Novērtēts! -
Lauku tūrisma attīstība Ventspils rajonā
Diplomdarbs augstskolai73
Novērtēts! -
Lauku tūrisma attīstība
Diplomdarbs augstskolai75
Novērtēts!