Diplomdarbs
Māksla, kultūra un vēsture
Vēsture, kultūra
Tūrisma mārketinga koncepcijas izveide Aknīstes novadam-
Tūrisma mārketinga koncepcijas izveide Aknīstes novadam
Diplomdarbs54 Vēsture, kultūra, Mārketings, reklāma, Tūrisms, viesmīlība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Kopsavilkums | 4 | |
Summary | 5 | |
Резюме | 7 | |
Ievads | 9 | |
1.nodaļa. | Mārketinga koncepcijas izstrādes teorētiskie aspekti | 11 |
1.1. | Situācijas analīze | 12 |
1.2. | Mērķu noteikšana | 14 |
1.3. | Segmentēšana un pozicionēšana | 14 |
1.4. | Ieviešana un realizēšana | 16 |
1.5. | Monitoringa mehānismi | 16 |
2.nodaļa. | Esošās situācijas izvērtējums Aknīstes novadā | 18 |
2.1. | Aknīstes novada vispārīgs raksturojums | 18 |
2.2. | Tūrisma nozares izvērtējums Aknīstes novadā | 19 |
2.2.1. | Tūrisma objekti Aknīstes novadā | 21 |
2.2.2. | Aknīstes novada SVID analīze | 26 |
2.2.3. | Makrovides analīze | 29 |
2.2.4. | Konkurences izvērtējums | 31 |
2.3. | Vietējo iedzīvotāju un tūristu skatījums uz Aknīstes novadu kā tūrisma galamērķi | 34 |
2.3.1. | Aknīstes novads vietējo iedzīvotāju skatījumā | 35 |
2.3.2. | Aknīstes novads tūristu skatījumā | 42 |
3.nodaļa. | Mārketinga koncepcija Aknīstes novadam | 50 |
3.1. | Mārketinga mērķu noteikšana | 50 |
3.2. | Mērķa tirgu noteikšana un pozicionēšana | 51 |
3.3. | Izplatīšanas un komunikāciju politika | 52 |
3.4. | Rīcības plāns | 54 |
3.5. | Kontrole un monitorings | 57 |
Nobeigums | 58 | |
Izmantoto avotu saraksts | 61 | |
Pielikumi | 64 |
Nobeigums
Bakalaura darba „Mārketinga koncepcijas izveide Aknīstes novadam” mērķis bija izpētot un apkopojot pieejamo informāciju par Aknīstes novadu, izveidot Aknīstes novada mārketinga koncepciju veiksmīgākam novada tēlam un atpazīstamībai.
Mērķa sasniegšanai tika veikti šādi uzdevumi – izpētīta pieejamā literatūra par mārketinga koncepcijas veidošanu, Aknīstes novadu un pagastiem, veikts novada esošās situācijas izvērtējums, veikta novada vietējo iedzīvotāju aptauja un Latvijas iedzīvotāju (ceļotāju) aptauja, izstrādāta mārketinga koncepcija un ieteikumi tūrisma tālākai attīstībai novadā.
Darba mērķis tika sasniegts un darba gaitā izdarīts secinājums, ka Aknīstes novads ir tūristiem pievilcīgs novads ar novadam raksturīgiem tūrisma objektiem un piesaistēm, kas ir populāras un pazīstamas šodien, kā arī objektiem un piesaistēm, kas nākotnē varētu kļūt par nozīmīgiem apskates objektiem ceļotāju vidū.
Darba gaitā autore saskatīja vairākas problēmas, kas kavē tūrisma attīstību novadā, kā arī izdarīja secinājumus par tūrismu Aknīstes novadā un izveidoja priekšlikumus tālākai novada tūrisma attīstībai.
Secinājumi un problēmas:
1. Aknīstes novads ir tūrisma resursiem bagāts novads, tajā ir daudz dabas resursu, kā arī cilvēka veidoto tūrisma objektu, vairāki no tiem ir unikāli un populāri ceļotāju vidū;
2. Tūrisms Aknīstes novadā vēl tikai attīstās un savu maksimālo augšupejas punktu vēl nav sasniedzis, līdz ar to tūrisma nozarei ir kur augt un attīstīties;
3. Nozīmīgākie tūrisma resursi Aknīstes novadā koncentrējas Aknīstes un Gārsenes pilsētās, bet pārējie pagastu teritorijās;
4. Tūrisma infrastruktūra novada teritorijā ir diezgan normālā stāvoklī, ir pietiekami daudz norādes zīmju, informācijas stendu pie tūrisma objektiem, vājāk attīstīta ir ceļu infrastruktūra un autostāvvietas, kuru trūkums dažviet ir novērojams;
5. Viena no problēmām Aknīstes novadā ir nesakārtotā autoceļu infrastruktūra, kas savā veidā „atbaida” ceļotājus, jo, piemēram, no Jēkabpils uz Aknīsti jābrauc pa grants ceļu, kas lielāko gada daļu ir sliktā stāvoklī, ar bedrēm un bīstamiem ceļa posmiem. Līdzīga situācija ir braucot no citām apdzīvotām vietām uz Aknīstes novadu. Sliktā stāvoklī ir autoceļi arī pašā Aknīstes pilsētā, vietām bedres ir ļoti lielas un ir iespējams sabojāt savu auto, braucot pa šādu ceļu;
6. Otra liela problēma novadā ir nepietiekams ēdināšanas iestāžu skaits, tādēļ lielām tūristu grupām praktiski nav kur ieturēt maltīti. Novadā ir dažas ēdināšanas iestādes, kas var paēdināt nelielas tūristu grupiņas, ja ēdināšana grupai nav pieteikta iepriekš;
7. Novadā ir mazs tūrisma mītņu daudzums, nav viesnīcu, ir dažas viesu un lauku mājas, kas var uzņemt dažus viesus, retos gadījumos līdz 20 viesiem vienlaicīgi. Arī telšu vietu nav daudz, tādēļ tūristiem ir mazas izvēles iespējas, kur nakšņot;
8. Novada iedzīvotāji ir diezgan kūtri, reizēm tieši sliktās informētības dēļ. Ja arī cilvēki labprāt iesaistītos kādās tūrisma aktivitātēs, to veidošanā un piedāvāšanā, viņi to nedara, jo viņiem ir maz informācijas par to – ko un kā darīt;
9. Aknīstes novada domei tūrisms nav prioritāte, līdzekļi tūrismam ar katru gadu tiek aizvien samazināti, tādēļ attīstība iespējama tikai pateicoties entuziastiem, kas novadam ir kā stiprā puse – cilvēki, kam ir idejas un kas kaut ko dara, lai piesaistītu tūristus;
10. Tūrisma iespējas novadā netiek pietiekami reklamētas, tādēļ arī daudzi par tām nemaz nezina;
11. Pēc vietējo iedzīvotāju un ceļotāju aptaujas autore secina, ka novadā nav pietiekams daudzums izklaides iespēju, ziemas tūrisma iespēju, kā arī aktīva laika pavadīšanas iespēju, ko noteikti būtu jāuzlabo.
Priekšlikumi Aknīstes novada tūrisma tālākai attīstībai:
1. Jāsāk ar infrastruktūras sakārtošanu novadā – jāsalabo ceļi, gan izmantojot novada budžeta līdzekļus, gan piesaistot tos no ES fondiem, konkrēti Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) un Kohēzijas fonda (KF);
2. Novada domei sadarbībā ar kultūras centru jārīko vairāk pasākumu novadā, proti, kultūras pasākumi – koncerti, izstādes (vietējo mākslinieku), teātra izrādes (pašdarbnieku kolektīvi), svētki par godu novada izveidošanai, Gārsenes pils gadadienas un citi pasākumi, ar kuru palīdzību novads kļūtu zināmāks un piesaistītu cilvēkus no apkārtējiem novadiem un tālākiem Latvijas nostūriem;
3. Gārsenes TIC jāizveido jauns Aknīstes novada bukletu un kabatas formāta novada karti, kas būtu ērta lietošanā, kā arī varētu tikt izvietota gan Gārsenes TIC, gan Jēkabpils TIC, kā arī izstādē „Balttour 2011”. Protams, dalība izstādē „Balttour 2011” ir nepieciešama, lai novads tiktu popularizēts, kaut vai ar Gārsenes pils kā Latvijas piļu un muižu asociācijas dalībnieces palīdzību;
4. Aknīstes novada domei būtu nepieciešams vairāk informēt sava novada iedzīvotājus par to, kā veidot savus tūrisma piedāvājumus, uzņēmumus, kas nestu labumu ne tikai pašiem uzņēmējiem un vietējiem iedzīvotājiem, bet arī Aknīstes novada budžetam.
…
Diplomdarbs par tūrismu Aknīstes novadā. Plašs vēsturiskais raksturojums, tūrisma objektu apraksti un fotogrāfijas, dažādas aptaujas un to analīze. Pats galvenais, darbs kopumā izveidots kā plaša mārketinga koncepcija ar nākotnes plāniem un attīstības iespējām tūrismā Aknīstes novadā.
- Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
- Lauku tūrisma attīstība Latvijā
-
Tūrisma mārketinga koncepcijas izveide Aknīstes novadam
Diplomdarbs54 Vēsture, kultūra, Mārketings, reklāma, Tūrisms, viesmīlība
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
Diplomdarbs augstskolai99
-
Lauku tūrisma attīstība Latvijā
Diplomdarbs augstskolai63
-
Mārketinga plāns SIA "Briga plus" žurnāla "Sakaru Pasaule" virzīšanai tirgū
Diplomdarbs augstskolai50
Novērtēts! -
Tūrisma attīstība Ventspils pilsētā
Diplomdarbs augstskolai48
Novērtēts! -
SIA "Ceplīši" vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un attīstības stratēģija
Diplomdarbs augstskolai62
Novērtēts!