Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Tūrisms, viesmīlība
Tūrisma loma Latvijas tēla veidošanā-
Tūrisma loma Latvijas tēla veidošanā
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 5 | |
Annotation | 6 | |
Ievads | 8 | |
1. | Tūrisma loma valsts ekonomikā | 10 |
2. | Tēla definējums un tā nozīme | 14 |
3. | Kopīgās iezīmes uzņēmumu un valstu tēla veidošanā | 17 |
3.1. | Vietas tēla novērtēšana | 18 |
3.2. | Vietas tēla mārketings | 21 |
4. | Valsts institūcijas kā tēla veidotājas | 24 |
4.1. | Tūrisma attīstības valsts aģentūra | 24 |
4.1.1. | Tava izdotie informatīvie tūrisma materiāli | 26 |
4.1.2. | Tūrisma informācijas biroji ārvalstīs | 27 |
4.2. | Latvijas institūts | 30 |
4.2.1. | Latvijas Institūta stratēģija atsevišķās darbības jomās (1998. – 2010.gads) | 31 |
4.2.2. | Oksfordas pētījums | 33 |
5. | Tēla izpausme caur tūrisma produktu | 36 |
5.1. | Latvijas tūrisma produkts | 37 |
5.2. | Kultūras tūrisms kā spilgtākais tēla izpausmes produkts | 40 |
6. | Pārdošanas vide kā tēla otrais izpausmes veids | 42 |
7. | Simbols kā spēcīga tēla izpausme | 47 |
7.1. | Latvijas tūrisma simbols | 47 |
7.2. | Spānijas simbols | 48 |
7.3. | Austrumeiropas valstu saukļi un simboli | 50 |
8. | Latvijas un ārvalstu tūristi kā tēla veidotāji | 52 |
9. | Tūrisma vēsturiskā loma valsts tēla veidošanā | 56 |
9.1. | Pirmās Latvijas Republikas laiks | 56 |
9.2. | Padomju Latvijas laiks | 58 |
10. | Tūrisms masu mediju atspoguļojumā | 59 |
10.1. | Televīzija | 60 |
10.2. | Internets | 62 |
Secinājumi un priekšlikumi | 64 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 65 |
Pasaulē , kurā arvien pieaug konkurence, kur valstu ir daudz vairāk nekā kādreiz un kur tehnoloģija paver lielas iespējas to popularizēšanai, valstis cenšas izrādīt savu varenību, ietekmi un prestižu – iespējams, lielā mērā augstāka pašnovērtējuma nolūkā.
Valstis sacenšas par ietekmi ne tikai reģiona kontekstā, bet arī visas pasaules ietvaros. Tiek izmantoti visdažādākie līdzekļi un iespējas. Kā visietekmīgākais ierocis tiek izmantoti mediji, kuru spēks mūsdienās ir neizmērojams.
Kādi faktori veido veiksmes izdošanos? Uz jautājumu ir vieglāk atbildēt izpētot mārketinga pamatdarbības principus. Būt īstajā vietā īstajā laikā. Māka sevi prezentēt un pozicionēt ar savu piedāvājumu. Izvēlēties vajadzīgo mērķauditoriju. Šie pamatprincipi šobrīd tiek pārnesti arī uz valsti un tās piedāvājumu.
Valstīm nākas sacensties arī par visai konkrētiem un izmērāmiem ieguvumiem – par ārvalstu investīciju piesaisti, eksporta apjomu un tūristu plūsmu. Šajā ziņā globalizācija ir mainījusi spēles noteikumus. Un arī šajās sfērās ir uzvarētāji un zaudētāji. Aizvien biežāk veiksmes izdošanos nosaka pozitīva valsts tēla koncepcijas izstrāde un veiksmīga tās realizēšana.
Latvija pēc neatkarības iegūšanas bija vienlīdz vienādās pozīcijās ar citām Austrumeiropas valstīm. Valsts tika atvērta brīva Eiropas tirgum un bija jāsāk jauns komunikāciju process valsts prezentēšanai. Kāpēc šobrīd, kad Latvija ir pilntiesīga Eiropas Savienības dalībniece, dažādu starptautisko organizāciju biedre un arī Pasaules Tūrisma Organizācijas locekle, nav jūtams kopējs pozitīvs tēla iespaids. Sabiedrībā un masu medijos ir diskutēts ļoti plaši par Latvijas tēlu pasaulē, kā to veidot pozitīvāk un kam būtu jāuzņemas atbildība. Autore savā darbā izvērtē tūrisma industrijas ieguldījumu, atbildību un turpmākās iespējas Latvijas tēla veidošanā.
1. Tūrisma loma valsts ekonomikā
Lai apgalvotu, ka šai savdabīgajai ekonomikas nozarei ir būtiska loma valsts vārda popularizēšanā un tēla veidošanā ir būtiski izprast tūrisma ieguldījumu valsts ekonomikā.
Būtiskākā tūrisma atšķirība no citām saimniecības nozarēm ir tā resursu daudzveidība. Tūrisms ir viena no tām nozarēm, kas dod ekonomiskus stimulus pasaules valstu kultūrām to vēstures, pieminekļu, mākslas, daiļamatniecības un folkloras aizsardzībai.
Tūrisms pasaulē veido vislielāko darba vietu skaitu, šajā nozarē tieši vai netieši tiek nodarbināts katrs 10. pasaules iedzīvotājs. Valstīs, kur starptautiskais tūrisms vēl tikai attīstās (tajā skaitā Latvijā), tam ir īpaša nozīme šādās jomās:
Ārzemju valūtas piesaistīšanā, kļūstot par eksporta nozari, kas pozitīvi ietekmē tirdzniecības bilanci
Ievērojama skaita jaunu darba vietu radīšanā
Valsts reģionu attīstībā [5., 78.lpp.]…
Aprakstīts, kādi tūrisma faktori ietekmē Latvijas tēla veidošanos.Dots teorijas izklāsts un autores pētījumi,secinājumi,salīdzinājumi.
-
Latvijas tūrisma uzņēmumu mājas lapu analīze
Diplomdarbs94 Uzņēmējdarbība, Tūrisms, viesmīlība, Datori, elektronika, programmēšana
-
Sabiedrisko attiecību nozīme korporāciju apvienošanās procesā
Diplomdarbs64 Sabiedriskās attiecības, Socioloģija, Uzņēmējdarbība
- Tūrisma loma Latvijas tēla veidošanā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Tūrisma produkta izveide Latvijas laukos
Diplomdarbs augstskolai124
-
Pašvaldības loma tūrisma attīstībā Jelgavā
Diplomdarbs augstskolai63
Novērtēts! -
Latvija kā mērķtirgus Grieķijas salu un kūrortu tūrisma piedāvājumam
Diplomdarbs augstskolai82
Novērtēts! -
SIA "Aktīvā tūrisma centrs Eži" attīstības perspektīvas
Diplomdarbs augstskolai87
-
Latvijas tūroperatoru darbības analīze
Diplomdarbs augstskolai76