Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Tūrisms, viesmīlība
Tūrisma aģentūras "El'Santa" saimnieciskās darbības analī...-
Tūrisma aģentūras "El'Santa" saimnieciskās darbības analīze un attīstības perspektīvas
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Аннотация | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Tūrisma aģentūru darbības specifika | 8 |
1.1. | Tūrisma aģentūru darbības galvenie uzdevumi | 8 |
1.2. | Tūrisma aģentūra kā biznesa veids | 9 |
1.3. | Tūrisma aģentūru loma | 12 |
1.4. | Tūrisma aģentūru tipi un veidi | 13 |
1.5. | Komercdarbība, tās būtība | 14 |
1.6. | Komercdarbības specifika tūrisma aģentūrai | 15 |
2. | Mainīgā komercvide, uzņēmumu pielāgošanās komercvidei | 18 |
2.1. | Uzņēmuma vidi ietekmējošie faktori | 18 |
2.2. | Komercvide un tās būtība | 18 |
2.2.1. | Komercdarbības ārējā vide | 19 |
2.2.2. | Komercdarbības iekšējā vide | 27 |
2.3. | Finansu analīzes būtība | 29 |
3. | Tūrisma aģentūras „El’Santa” vispārējais darbības raksturojums | 34 |
3.1. | Informācija par tūrisma aģentūru | 34 |
3.2. | Tūrisma aģentūras El’Santa piedāvājums | 37 |
3.2.1. | Čarteru reisu programma Rīga – Burgasa – Rīga 2008 vasara | 38 |
3.2.2. | Čarteru reisu programma Rīga – Burgasa – Rīga 2009 vasara | 39 |
3.2.3. | Atpūties aktīvi – slēpo Bansko, Bulgārijā! | 40 |
3.2.4. | Speciālie piedāvājumi | 41 |
3.2.5. | Bērnu nometnes un Festivāli Bulgārijā | 43 |
3.3. | Mārketinga plāns | 43 |
3.3.1. | Tirdzniecības veicināšana | 45 |
3.3.2. | Klientu struktūra | 46 |
3.3.3. | Konkurence | 47 |
3.3.4. | Finansiālā darbība, riski un to samazināšana | 47 |
4. | Tūrisma aģentūras „El’Santa” finansiālās un ekonomiskās darbības novērtējums 2007. un 2008. gadā | 50 |
4.1. | Rentabilitātes rādītāji | 50 |
4.2. | Likviditātes rādītāji | 52 |
4.3. | Saistību un maksātspējas rādītāji | 56 |
4.4. | Uzņēmuma aktivitātes rādītāji | 59 |
5. | Uzņēmējdarbības veicināšana, ERAF projekts dalība izstādē „Moscow International Travel & Tourism Exhibition MITT 2009” | 66 |
5.1. | Projekta ietekme uz ilgtspējīgu attīstību un makroekonomisko stabilitāti | 67 |
5.2. | Projekta izmaksas un finansēšanas avoti | 71 |
Secinājumi un priekšlikumi | 72 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 75 | |
Pielikumi | 78 |
Diplomdarba tēma ir aktuāla, jo uzņēmums ir radies pie strauji augošas ekonomiskās situācijas nekustamo īpašumu nozarē, kā arī vēlāk tūrisma sfērā. Šajā laika posmā strauji attīstījās līdzīgi ekonomiskie subjekti. Tomēr, strauji pasliktinoties vispārējai ekonomiskajai situācijai pasaulē, ir jārod risinājums kā pārdzīvot šī brīža situāciju.
Uzņēmuma „El’Santa” iepriekšējā darbība bija saistīta ar nekustamo īpašumu pirkšanu un pārdošanu Bulgārijā. Uzņēmuma vadībai, saskaroties ar augošo klientu interesi tūrisma jomā, radās ideja izveidot tūrisma aģentūru.
Tūrisma aģentūra „El’Santa” darbojas tūrisma nozarē kā mazais tūroperators, kuras darbības pamats balstās uz individuālu un sirsnīgu pieeju katram klientam un elastīga cenu politika. Uzņēmuma veiksmīgas darbības noteicošais faktors ir sniegto pakalpojumu un piedāvātās produkcijas garantētā kvalitāte.
Uzņēmējdarbības veicināšanai, tūrisma aģentūra El’Santa iesniedza projektu Eiropas Reģionālajam attīstības fondam par dalību izstādē Moscow International Travel & Tourism Exhibition MITT 2009 no 2009. gada 18. marta līdz 21. martam, kurš tika apstiprināts un piešķirts finansējums. Uzņēmums El’Santa ir vienīgā tūrisma aģentūra , kas pārstāv Latviju šajā izstādē. Šī projekta mērķis ir attīstīt ienākošo tūrismu Latvijā. Piesaistīt tūristus no Krievijas Latvijai, tās galvaspilsētai Rīgai un Jūrmalai. Izstādes laikā veidot sadarbību ar tūrisma aģentūrām, kas darbojas Krievijā un piesaista tūristus braucieniem ārpus Krievijas robežām. Iepazīstināt ar iespējām atpūsties Latvijā, piedāvāt gatavās ceļojumu paketes, viesnīcu rezervācijas, plašas ekskursiju programmas Latvijas teritorijā un Baltijas valstīs, kruīzu programmas Baltijas jūrā.
Konkurence šobrīd tirgū kļūst arvien saspringtāka, jo visām tūrisma aģentūrām nepieciešams cīnīties par savu klientu noturēšanu. Mazāk ir arī iespēju piesaistīt jaunus klientus, tāpēc tūrisma aģentūra „El’Santa” patstāvīgi seko līdzi mainīgās komercdarbības apstākļiem un pielāgojas tirgus tendencēm pie esošās ekonomiskās situācijas valstī.
Tūrisma aģentūra piedāvā plašu produktu un pakalpojumu klāstu, kas ļauj apmierināt dažādu klientu prasības un vēlmes, veidojot speciālos piedāvājumus kā: Eurotrip 2009, Festivāli un nometnes Bulgārijā, grupu braucieni uz AAE, Infotūre uz Bulgāriju tūrisma aģentūru darbiniekiem u. c.
Šī diplomdarba mērķis ir veikt tūrisma aģentūras „El’Santa” saimnieciskās darbības analīzi un izstrādāt attīstības perspektīvas tās darbības uzlabošanai. Lai šo mērķi sasniegtu, tika izvirzīti šādi darba uzdevumi:
1.Iepazīties ar teorētisko literatūru par tūrisma komercdarbības vidi un tās attīstības ietekmējošajiem faktoriem;
2.Iepazīties ar tūrisma attīstības ietekmējošajiem faktoriem Latvijā;
3.Raksturot saimnieciskās darbības specifiku tūrisma aģentūrai;
4.Izpētīt informāciju par tūrisma aģentūras „El’Santa” saimniecisko darbību;
5.Raksturot un analizēt tūrisma aģentūras saimniecisko darbību;
6.Izdarīt secinājumus par tūrisma aģentūras pašreizējo saimniecisko darbību;
7.Izstrādāt priekšlikumus tūrisma aģentūras „El’Santa” saimnieciskās darbības uzlabošanai.
Diplomdarbā tika izmantoti dažāda veida informācijas avoti: mācību grāmatas par tūrismu, uzņēmējdarbību un finansu pārvaldību, interneta resursi, publikācijas presē, tūrisma aģentūras „El’Santa” nepublicētie materiāli. Kopumā tika izmantoti 40 literatūras avoti.
Darba beigās autore ir izdarījusi secinājumus un sniegusi priekšlikumus tūrisma aģentūras „El’Santa” saimnieciskās darbības uzlabošanai.…
diplomdarbs ir izstrādāts ar mērķi veikt tūrisma aģentūras „El’Santa” saimnieciskās darbības analīzi un izstrādāt attīstības perspektīvas tās darbības uzlabošanai. Lai šo mērķi sasniegtu, darbā tika izpētīta un apkopota teorētiskā literatūra par finansu pārvaldību un komercdarbību, tās specifiku tūrisma aģentūrai, kā arī izpētīta tūrisma aģentūras „El’Santa” darbība, tās iekšējā un ārēja vide, mārketinga un ekonomiskā darbība. Tika veikta uzņēmuma finansiālās stabilitātes, likviditātes un maksātspējas analīze, novērtēta rentabilitāte par 2007 un 2008 gadu. Darba analīzes rezultātā tika veikti secinājumi un priekšlikumi tūrisma aģentūras „El’Santa” darbības uzlabošanai. Kopumā tika izmantoti 40 literatūras avoti. Diplomdarba apjoms ir 72 lapas. Darbs ietver: 6 tabulas 22 attēlus
- Būvniecības materiālu tirgus izpēte bruģa ražotnes darbības pilnveidei
- SIA "Baltijas servisa bizness" finansiālās darbības analīze
- Tūrisma aģentūras "El'Santa" saimnieciskās darbības analīze un attīstības perspektīvas
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Būvniecības materiālu tirgus izpēte bruģa ražotnes darbības pilnveidei
Diplomdarbs augstskolai128
-
SIA "Baltijas servisa bizness" finansiālās darbības analīze
Diplomdarbs augstskolai63
Novērtēts! -
SIA "Kārumiņš G.R." saimnieciskās darbības analīze un attīstības iespēju izpēte konditorejas nozarē
Diplomdarbs augstskolai71
-
Uzņēmumu AS "Rautakesko" un SIA "Depo-DIY" finansiālās darbības analīze
Diplomdarbs augstskolai54
-
Kredīta loma uzņēmuma "X" saimnieciskajā darbībā
Diplomdarbs augstskolai51