Diplomdarbs
Tehnoloģijas
Auto, moto u.c. tehnika
Turboventilatora dzinēja "V2500" un "CMF56" ventilatora d...-
Turboventilatora dzinēja "V2500" un "CMF56" ventilatora diska un bustera rotora savienojuma konstrukcijas salīdzinājums un statiskās izturības izpēte
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 9 | |
1. | TURBOVENTILATORA DZINĒJS | 11 |
1.1. | Ieplūdes kanāls | 13 |
1.2. | Ventilators | 14 |
1.3. | Kompresors | 14 |
1.4. | Degkamera | 15 |
1.5. | Turbīna | 16 |
1.6. | Izplūdes kanāls | 17 |
1.7. | Turboventilatoru dzinēju priekšrocības | 18 |
2. | PLŪSMAS SPIEDIENS, TEMPERATŪRA UN ĀTRUMS DZINĒJĀ | 19 |
3. | PLŪSMAS ATRAUŠANĀS UN POMPĀŽA KOMPRESORĀ | 20 |
3.1. | Plūsmas atraušanās | 20 |
3.2. | Pompāža | 21 |
3.3. | Nestabilitātes novēršana | 21 |
4. | KOMPRESORA STARTĒŠANAS PROBLĒMAS | 22 |
4.1. | Vairāku vārpstu konfigurācija | 22 |
4.2. | Mainīga leņķa statora lāpstiņas | 23 |
4.3. | Gaisa novadīšana | 23 |
5. | DZINĒJU SERTIFIKĀCIJA | 24 |
5.1. | Izturības pārbaude | 24 |
5.2. | Dzinēja pārbaude ventilatora lāpstiņas notrūkšanas gadījumā | 25 |
5.3. | Dzinēja pārbaude uz nezināma objekta triecienu | 25 |
5.4. | Lidojuma augstuma pārbaude | 26 |
5.5. | Apledošanas pārbaude | 26 |
5.6. | Spriegumu pārbaude dzinēja lāpstiņām un diskiem | 26 |
5.7. | Trokšņa pārbaude | 27 |
5.8. | Dzinēja pārbaude lidojumā | 27 |
6. | DZINĒJA KONSTRUKCIJAS MATERIĀLI | 28 |
6.1. | Dzinēja aukstā zona | 28 |
6.2. | Dzinēja karstā zonā | 28 |
7. | DZINĒJU TEHNISKĀ APKOPE | 30 |
7.1. | Plānotā tehniskā apkope | 30 |
7.2. | Neplānotā tehniskā apkope | 31 |
7.3. | Stāvokļa monitorings | 31 |
7.4. | Izplūdes gāzu temperatūras rezerve | 32 |
7.5. | Stāvokļa monitoringa indikatori | 33 |
8. | DZINĒJA V2500 – A5 BOROSKOPA INSPEKCIJA | 34 |
8.1. | Lieljaudas gaismas avots | 35 |
8.2. | Gaismas vadības kabelis | 35 |
8.3. | Nemainīgā leņķa boroskops | 35 |
8.4. | Mainīgā leņķa boroskops | 36 |
8.5. | Gaisa kuģa sagatavošana darbam | 36 |
8.6. | Boroskopa inspekcijas veikšana | 37 |
8.7. | Lāpstiņu bojājumi | 38 |
9. | DZINĒJU V2500 UN CFM56 VENTILATORA DISKA UN BUSTERA ROTORA SAVIENOJUMA KONSTRUKCIJAS SALĪDZINĀJUMS UN STATISKĀS IZTURĪBAS IZPĒTE | 40 |
9.1. | Dzinējs V2500 un tā tehniskie dati | 40 |
9.2. | Dzinējs CFM56 un tā tehniskie dati | 42 |
9.4. | Dzinēja V2500-A5 ventilatora diska un bustera rotora savienojuma konstruēšana | 44 |
9.5. | Dzinēja V2500-A5 ventilatora diska un bustera rotora centrbēdzes un aksiālo spēku noteikšana | 46 |
9.6. | Dzinēja V2500-A5 ventilatora diska un bustera rotora savienojuma statiskās izturības aprēķins | 51 |
9.7. | Dzinēja V2500-A5 ventilatora diska un bustera rotora savienojuma modifikācijas statiskās izturības aprēķins | 56 |
9.8. | Dzinēja V2500-A5 bustera rotora modifikācijas statiskās izturības aprēķins | 60 |
SECINĀJUMI | 65 | |
LITERATŪRA | 66 | |
GARANTIJAS VĒSTULE | 68 | |
PIELIKUMS | 69 |
SECINĀJUMI
1. Veicot pirmo datorsimulāciju oriģinālai dzinēja IAE „V2500-A5” konstrukcijai tika novērots, ka ekvivalentie spriegumi bustera rotorā mainās no 4,084*105 līdz 3,545*108 N/m2. No tā izriet, ka konstrukcijā nerodas paliekoša deformācija, jo tecēšanas robeža izvēlētajam materiālam ir 9,10*108 N/m2.
2. Deformācija oriģinālai dzinēja konstrukcijai mainās no 1.0*10-3 līdz 1,995 mm.
3. Oriģinālās konstrukcijas kopējā masa ir 158,39 kg.
4. Veicot ventilatora diska un bustera rotora savienojuma modifikāciju un atkārtojot datorsimulāciju tika novērots, ka ekvivalentie spriegumi mainās no 9,473*104 līdz 3,522*108 N/m2. Salīdzinājumā ar oriģinālās konstrukcijas simulācijas rezultātiem, minimālie spriegumi samazinās par nepilniem 77%, bet maksimālie samazinās par 0,65%. Šajā konstrukcijā nerodas paliekoša deformācija, jo netiek sasniegta tecēšanas robeža.
5. Deformācija modificētajā konstrukcijā mainās no 1.0*10-3 līdz 1.718 mm. Salīdzinot pirmās un otrās datorsimulācijas deformāciju maksimālās vērtības, modifikācijā tā samazinās par 13,89%.
6. Izveidojot ventilatora diska un bustera rotora modifikāciju kopējā konstrukcijas masa samazinās līdz 156,26 kg, kas ir par 2,13 kg mazāk kā oriģinālajai konstrukcijai.
7. Izpildot papildus modifikāciju bustera rotoram, tika novērots, ka ekvivalentie spriegumi bustera rotorā mainās no 1,160*105 līdz 3,464*108 N/m2. Salīdzinājumā ar otrās datosimulācijas rezultātiem, minimālie spriegumi palielinās par 22,45%, bet maksimālie spriegumi samazinās par 1,65%. Bet, salīdzinājumā ar pirmo – oriģinālo dzinēja „V2500 – A5” konstrukcijas rezultātiem, minimālie spriegumi kopumā samazinās par 28,40%, kā arī maksimālie samazinājās par 2,29%. Šajā konstrukcijā, tā pat kā iepriekšējās, nerodas paliekoša deformācija.
8. Deformācija, pēc bustera rotora modifikācijas izpildes mainās no 1.0*10-3 līdz 1,670 mm. Salīdzinājumā ar ventilatora diska un bustera rotora savienojuma modifikācijas rezultātiem, tā ir mazāka par 2,80%, savukārt par pirmo datorsimulāciju oriģinālai konstrukcijai, šis lielums samazinās par 16,30%.
…
Bakalaura studiju programmas "Aviācijas transports" diploma darbs "TURBOVENTILATORA DZINĒJA „V2500” UN „CFM56” VENTILATORA DISKA UN BUSTERA ROTORA SAVIENOJUMA KONSTRUKCIJAS SALĪDZINĀJUMS UN STATISKĀS IZTURĪBAS IZPĒTE"
Rasējumi PDF formātā.
- Asinhronā dzinēja ar īsi slēgto rotoru remonts un eksplutācija
- Kas izdevīgāk - dīzeļdegvielas automašīna vai benzīna dzinēja automašīna?
- Turboventilatora dzinēja "V2500" un "CMF56" ventilatora diska un bustera rotora savienojuma konstrukcijas salīdzinājums un statiskās izturības izpēte
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Kravu un pasažieru pārvadājumu organizācijas pilnveidošana VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga""
Diplomdarbs augstskolai62
Novērtēts! -
Liepājas lidostas attīstības perspektīvu tehniski – ekonomiskais novērtējums
Diplomdarbs augstskolai75
Novērtēts! -
Apvedceļa "Rītiņi - Greiškāni" projekts Rēzeknes pilsētas vides kvalitātes nodrošināšanai
Diplomdarbs augstskolai65
Novērtēts! -
Transporta uzņēmumu darbības efektivitātes nodrošināšana
Diplomdarbs augstskolai75
-
Komercdarbības uzlabošanas pasākumi transportā
Diplomdarbs augstskolai47
Novērtēts!