Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:490935
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 34 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Priekšstatu par ģeometriskām formām veidošanās teorētiska analīze    7
2.  Rotaļu teorētiska analīze    13
3.  Trīs līdz četrus gadus vecu bērnu vecumposma raksturojums    20
4.  Bērnu priekšstatu par ģeometriskām formām veidošanās rotaļās sekmēšanas mūsdienu pieredze    27
5.  Trīs līdz četrus gadus vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām formām veidošanās rotaļās eksperimentālā pārbaude    33
  Nobeigums    63
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    65
  Pielikumi    67
Darba fragmentsAizvērt

Ir svarīgi, lai Latvijas jaunā paaudze veiksmīgi sagatavotos dzīvei sarežģītajā, mainīgajā pasaulē.
Bērna spēja uztvert, saskatīt priekšmeta formu nav iedzimta, bet tā veidojas audzināšanas un mācīšanas procesā.
Pirmsskolas izglītības programma paredz iepazīstināt bērnus ar ģeometriskajām figūrām un to formām. Pirmsskolas vecuma bērniem ir jāiemācās pazīt plaknē apli, trijstūri, četrstūri, taisnstūri, ovālu, grupēt ģeometriskas formas pēc dažādām pazīmēm, salikt dažādas formas un figūras pēc parauga, dalīt ģeometriskas formas daļās, nosaukt jauniegūtās formas.
Zināšanas par formu var kļūt bērnam par orientieri apkārtēja dzīve tikai tad, ja tās iegūtas, daudzkārt uztverot un analizējot priekšmetus, ja analizēt priekšmetu formu bērni pieraduši nodarbībās, rotaļās un vingrinājumos ar didaktisko materiālu un arī ikdienas dzīvē.
Bērnība ir rotaļu laikmets, caur rotaļu bērns ieaug kultūrvidē. Šajā laikā viņam raksturīga atvērtība un vēlme darboties, jo tas ir vienīgais veids, kā iepazīt daudzveidīgo pasauli. Caur rotaļu bērns izzina sevi, pasauli, lietas, parādību un priekšmetu sakarības.
Rotaļa ir bērna pašdarbības izpausmes forma, bērna iekšējās enerģijas izpausmes forma ārējās darbībās. Bērnu var piespiest izdarīt kādu darbu, bet nekad nevar piespiest rotaļāties. Rotaļa ir priekšmēģinājums kādai darbībai nākotnē. [14]
Rotaļājoties bērns ir situācijas noteicējs. Skolotāja var vienīgi pamudināt vai ieinteresēt bērnu, palīdzēt paplašināt vai pilnveidot rotaļu. Piedāvāt tieši matemātiskās rotaļas, tādā veidā pilnveidojot zināšanas par matemātiskajiem priekšstatiem.
Darbā tiks apskatīta matemātisko priekšstatu veidošana, konkrēti – priekšstatu par ģeometriskām formām veidošanās rotaļās. Šī tēma tika izvēlēta tāpēc, ka, pēc personīgās pieredzes, ir secināts, ka tieši 3 – 4 gadu veciem bērniem ir grūtības ar ģeometrisko formu apgūšanu. Darbā tiks noskaidrots, vai ar rotaļu palīdzību ir iespējams veidot priekšstatu par ģeometriskajām formām.
Pētījuma objekts – pedagoģiskais process pirmsskolā.
Pētījuma priekšmets – 3 - 4 gadus vecu bērnu priekšstats par ģeometriskām formām.
Pētījuma mērķis – izpētīt 3 - 4 gadus vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām formām veidošanos rotaļās.
Hipotēze – 3 – 4 gadus vecu bērnu priekšstati par ģeometriskām formām veidojas sekmīgi, ja izmanto šādas rotaļas - „Saliec attēlu!”, „Atrodi īsto!”, „Salīdzini!” un „Kas mainījies!” …

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −42,96 €
Materiālu komplekts Nr. 1308366
Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties