Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Apdrošināšana
Transportlīdzekļu brīvprātīgā apdrošināšana Latvijā un Li...-
Transportlīdzekļu brīvprātīgā apdrošināšana Latvijā un Lielbritānijā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | Apdrošināšanas būtība | 6 |
1.1. | Apdrošināšanas būtība un īss ieskats vēsturē | 6 |
1.2. | Apdrošināšanas attīstības vēsture Latvijā | 8 |
1.3. | KASKO apdrošināšanas jēdziens, mērķis un aktualitāte un būtiskākās sastāvdaļas | 11 |
2. | Transportlīdzekļu brīvprātīgā apdrošināšana Latvijā un Lielbritānijā | 18 |
2.1. | Transportlīdzekļu apdrošināšanas sistēma Latvijā un Lielbritānijā | 18 |
2.2. | KASKO apdrošināšanas tirgus attīstības dinamika | 22 |
3. | Transportlīdzekļu apdrošināšanas iespējas Latvijā un Lielbritānijā | 28 |
3.1. | Opel Combo (A klase) apdrošināšanas iespēja | 30 |
3.2. | Volvo S60 (B klase) apdrošināšanas iespēja | 35 |
3.3. | Toyota Land Cruiser (C klase) apdrošināšanas iespēja | 39 |
3.4. | KASKO apdrošināšanas vispārīgie izņēmumi | 43 |
Secinājumi | 49 | |
Priekšlikumi | 51 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 52 |
Secinājumi
1. Autora izteiktā hipotēze apstiprinājās – Latvijā un Lielbritānijā pastāv būtiskas atšķirības transportlīdzekļu brīvprātīgajā apdrošināšanā;
2. Latvijā KASKO apdrošināšanas aktualitāti ietekmē bijusī straujā ekonomiskā izaugsme, iepriekšējos gados bijušais auto pārdošanas „bums” un „piespiedu” KASKO polišu noformēšana, savukārt Lielbritānijā – augstais dzīves līmenis;
3. Pastāv būtiskas valstu apdrošināšanas sistēmu atšķirības: Latvijā darbojas divpakāpju apdrošināšanas sistēma (OCTA, KASKO), savukārt Lielbritānijā pastāv trīspakāpju transportlīdzekļu apdrošināšanas sistēma („Trešās personas”, „Trešās personas apdrošināšana ar zādzības un uguns risku”, un „Visaptverošā apdrošināšana”). Papildus tam, Lielbritānijā pastāv iespēja iegādāties paša riska un GAP apdrošināšanas polises;
4. Latvijā apdrošinājuma ņēmēja apdrošināšanas vēsturei ir lielāka nozīme, nekā Lielbritānijas apdrošinājuma ņēmējam, jo Latvijā piemērojamā BM klase ietekmē OCTA/KASKO apdrošināšanas prēmijas apmēru vai pozitīvi (atlaižu veidā), vai negatīvi (piemaksu veidā), savukārt, Lielbritānijā piemērojamā NCB klase var ietekmēt apdrošināšanas prēmiju vienīgi pozitīvi;
5. Lielbritānijas apdrošināšanas sabiedrībām ir plašāks KASKO apdrošināšanas segums, jo papildus pamata riskiem var apdrošināt personisko mantu zādzības risku, ārkārtas gadījuma naktsmītņu nodrošināšanu un bērnu autokrēsliņa zādzības, vai bojājumu risku;
6. Lielbritānijas apdrošināšanas sabiedrības papildus standarta (kas tiek izmantoti kā Latvijā tā Lielbritānijā) faktoriem KASKO piedāvājuma veidošanā papildus tiek ņemti vērā tādi kā automašīnas plānotais gada nobraukums, automašīnas turēšanas vieta dienas un nakts laikā, automašīnas lietotāju skaits, apdrošinājuma ņēmēja ģimenes stāvoklis un bērnu skaits (fiziskām personām);
7. Būtiski atšķiras KASKO apdrošināšanas prēmijas sadalīšanas principi: Latvijas apdrošinātāji dala kopējo prēmiju vienādās daļās atbilstoši maksājumu skaitam. Lielbritānijas apdrošinātāji nosaka pirmo maksājumu kā noteiktu procentu no kopējās prēmijas (līdz 20%), un atlikušo nenomaksāto prēmiju izdala vienādās daļās, kā rezultātā Lielbritānijas apdrošinātāji sedz administratīvās izmaksas jau polises noslēgšanas brīdī;
8. Latvijas apdrošinātāji par paša riska palielināšanu piedāvā ievērojami lielāko atlaidi, nekā Lielbritānijas apdrošināšanas sabiedrības: palielinot bojājumu paša risku no Ls 0 līdz Ls 100, Latvijas apdrošinātāji samazina apdrošināšanas prēmiju vidēji par 10%, savukārt Lielbritānijas apdrošinātāji tikai par 0.80%;
9. Lai pilnībā nosargātu sevi no finansiāliem zaudējumiem, Lielbritānijas apdrošinājuma ņēmējiem papildus pamata polisei jāpērk paša riska un GAP apdrošināšanas polises. Latvijas apdrošināšanas sabiedrības piedāvā 0% bojājumu paša risku un pamata polisē iekļauj jaunvērtības apdrošināšanu;
10. Lielbritānijas apdrošināšanas sabiedrības, nosakot KASKO apdrošināšanas prēmijas pamatā balstās uz automašīnas jaunākā lietotāja vecumu un braukšanas stāžu, jo, pieaugot jaunākā lietotāja vecumam no 20 līdz 35 gadiem un stāžam no 1 līdz 15 gadiem, Lielbritānijas apdrošinātāju piedāvātās cenas samazinās vidēji par 51.4%, savukārt Latvijas apdrošinātāju - vidēji par 20%;
11. Latvijā „A” un „B” klases automašīnu KASKO apdrošināšana 20 gadus vecam apdrošinājuma ņēmējam izmaksā vidēji 7 līdz 8 reizes lētāk nekā Lielbritānijā;
12. Luksus klases automašīnas apdrošināšana gados jaunajam apdrošināšanas ņēmējam Latvijā izmaksā 5 reizes lētāk, nekā Lielbritānijā; 35 gadus vecam apdrošināšanas ņēmējam Latvijas KASKO polise izmaksās vidēji 2.2 reizes lētāk nekā attiecīgai automašīnai Lielbritānijā noformēta KASKO polise;
13. Lielbritānijas apdrošinātāji piedāvā papildus atlaides par paaugstināto automašīnas drošības līmeni, bet Latvijā to nepiedāvā;
14. Latvijas un Lielbritānijas apdrošināšanas sabiedrību KASKO apdrošināšanas vispārīgie izņēmumi lielā mērā ir līdzīgi.
Priekšlikumi
…
Bakalaura darbā apskatīta transportlīdzekļu brīvprātīgās apdrošināšanas būtība un salīdzināta iespēja apdrošināt transportlīdzekli Latvijā un Lielbritānijā.
- Latvijas apdrošināšanas tirgus attīstība Latvijā (1994.-2002.gadā)
- Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus ekonomiskā analīze
- Transportlīdzekļu brīvprātīgā apdrošināšana Latvijā un Lielbritānijā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Latvijas apdrošināšanas tirgus attīstība Latvijā (1994.-2002.gadā)
Diplomdarbs augstskolai78
Novērtēts! -
Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus ekonomiskā analīze
Diplomdarbs augstskolai72
-
Obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas būtība un darbības principi Latvijā
Diplomdarbs augstskolai60
-
Autoapdrošināšanas vieta apdrošināšanas pakalpojumu tirgū
Diplomdarbs augstskolai56
-
Apdrošināšana
Diplomdarbs augstskolai43
Novērtēts!