-
Transporta nomas pakalpojuma sniegšana SIA "X"
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 6 | |
1. | Autotransports Latvijā | 8 |
1.1. | Transporta vēsture | 8 |
1.2. | Autotransporta izvēle patērētāju vidū | 9 |
1.3. | Autotransporta izmantošana populārāko uzņēmumu vidū | 13 |
1.4. | Braukšanas kultūra Latvijā | 14 |
1.5. | Autotransporta tehniski – ekonomiskās priekšrocības un trūkumi | 16 |
2. | SIA „Krūka E+M” darbības raksturojums | 18 |
2.1. | Uzņēmuma iekšējas vides analīze | 18 |
2.2. | Uzņēmuma izveide | 18 |
2.3. | Uzņēmuma struktūras analīze | 19 |
2.4. | Uzņēmuma darbības veids | 21 |
2.5. | Uzņēmuma ārējās vides analīze | 25 |
2.5.1. | Tieši ietekmējošā ārējā vide | 25 |
2.5.2. | Netieši ietekmējošā ārējā vide | 31 |
2.6. | SVID analīze | 38 |
3. | Uzņēmuma darbības nodrošinājums un rīcībā esošo līdzekļu izlietošana | 41 |
3.1. | Ārpakalpojuma piegāžu plānošanas kārtība | 41 |
3.2. | Uzņēmuma preču krājuma sadales novērtējums | 41 |
3.3. | Preču glabāšanas kārtība noliktavā | 42 |
3.4. | Preču piegādes kārtība klientiem | 43 |
4. | Uzņēmuma attīstības iespējas | 44 |
4.1. | Uzņēmuma biroja atvēršana Rīgas lidostā | 44 |
4.2. | Pakalpojuma virzīšana | 44 |
4.3. | Respondentu aptaujas rezultātu analīze | 45 |
4.4. | Autotransporta iznomāšana valsts struktūrām | 50 |
Secinājumi un priekšlikumi | 53 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 55 | |
Pielikumi | 58 |
Secinājumi un priekšlikumi
Darba gaitā darba autore ir izdarījusi šādus secinājumus:
1. Populārākie uzņēmumi iznomā pārsvarā VW, FORD un Opel markas automašīnas.
2. Neskatoties uz nelielo pastāvēšanas laiku uzņēmums ir ieguvis patstāvīgu klientu loku un atzinību.
3. Valsts ekonomiskais stāvoklis būtiski var ietekmēt uzņēmuma nākotnes darbību, piemēram, iedzīvotāju maksātspēja, nodokļu un nodevu palielināšana, procentu likmes, bezdarbs un iedzīvotāju emigrēšana uz citām valstīm. Uzņēmuma ārējie draudi ir mainīgā politikā situācija, valdības maiņa, jo tad notiek prioritāšu maiņa un jauna projektu un likuma izdošana, līdz ar to finanšu plānošanas sistēma tiek apdraudēta.
4. Uzņēmums ir konkurētspējīgs savā nozarē, jo autotransporta nomas pakalpojuma cena ir salīdzinoši zema ar citiem uzņēmumiem.
5. Uzņēmuma nav pietiekošs skaits darbinieku, lai nodrošinātu uzņēmuma funkcionalitāti, jo ir liels slogs uz pašu uzņēmuma dibinātāju un uzņēmuma direktora pleciem.
6. Labvēlīgu iekšējo vidi veido pats uzņēmuma nelielais kolektīvs, kas dalās savā pieredzē, apmācot viens otru. Informējot par jaunumiem likumdošanā, jauniem produktiem, tirgus iespējam un konkurentiem.
7. Uzņēmumam ir ļoti daudz tiešo un netiešo konkurentu, līdz ar to uzņēmumu trumpis ir emigrējušie Latvijas iedzīvotāji. Uzņēmumam patstāvīgie klienti ir no Īrijas.
8. Daļa no respondentiem uzskata, ka uzņēmumam nav jābūt obligāti atpazīstamam, jo noteicošais kritērijs ir cena un pakalpojuma kvalitāte, bet lai gūtu panākumus valsts struktūru rīkotajās cenu aptaujās un konkursos, kā arī, lai klients atrastu ceļu līdz uzņēmuma pakalpojumam ir vajadzīga reklāma. Uzturot savu mājas lapu internetā un pozitīvu atsauksmi klientu lokā uzņēmums guvis atpazīstamību.
9. Uzņēmumam nav speciālu ierīkotu noliktavu, kur uzglabātu izejvielas, jo uzņēmums darbojas pa tiešo ar saviem pakalpojuma sniedzējiem.
Darba gaitā darba autore ir izdarījusi šādus priekšlikumus:
1. Balstoties uz emigrējušiem iedzīvotājiem Īrijā, nav pievērsis uzmanību citām valstīm, kur Latvijas iedzīvotāji ir emigrējuši. Pamatojoties uz iepriekšminēto uzņēmumam ir jāpievērš uzmanība un jāsadarbojas ar klientiem arī citās Eiropas valstīs, piemēram, Vācijā, Lielbritānijā, Austrijā, Polijā. Viens no variantiem izvietot reklāmas, sludinājumus ārvalstu interneta portālos vai arī Latvijas kopienu izveidotajās mājas lapās, piemēram: http://www.latviesi.com/, http://www.laiki.lv, http://www.labrit.co.uk/ u.c.
2. Lai uzņēmums maksimāli nodrošinātu vienmērīgu pieprasījumu visos gadalaikos un palielinātu savu klientu loku, uzņēmumam jāsadarbojas ar citiem uzņēmumiem, kas iznomātu autotransportu.
3. Analizējot SIA „Krūka E+M” organizatorisko struktūru, autore iesaka palielināt štata vietas vismaz ar autovadītāju un grāmatvedes štata vietu.
5. Uzņēmuma ir jāveic reklāmas kampaņas un akcijas rudens un ziemas periodā, lai panāktu vienmērīgu pieprasījumu. Panākot vienmērīgu pieprasījumu, uzņēmums var pakāpeniski paplašināt autoparku.
7. Uzņēmumam ir jāizstrādā papildus biznesa plāns investīciju vai aizdevumu saņemšanai.
8. Uzņēmumam ir jāizrāda iniciatīva piedaloties dažādos konkursos ko organizē valsts struktūras. Uzņēmumam ir nākotnes iespēja piedāvāt savu autotransporta nomas pakalpojumus arī valsts struktūrām.
9. Uzņēmuma jāpiedalās labdarības akcijās, jo ar pozitīvām atsauksmēm masu mēdijos var būtiski ietekmēt uzņēmuma tēlu sabiedrības acīs. Presei un sabiedrības daļai ir ļoti liela ietekmējoša vara.
…
kvalifikācijas darbs Darbs sastāv no 4 daļām. Pirmajā daļā tiek apskatīta autotransporta vēsture, autotransporta attīstība Latvijā, braukšanas kultūras līmenis un konkurentu iznomāto automašīnu marku sortiments. Papildus tiek izpētīts autotransporta markas priekšrocības un autotransporta izvēle patērētāju vidū. Otrajā daļā tiek izpētīts uzņēmumu SIA „xxx” darbības veids. Apskatīts un izvērtēts uzņēmuma iekšējā un ārējā vide. Veikta SVID analīze. Trešajā daļā tiek apskatīts uzņēmuma ārpakalpojuma piegāžu plānošanas kārtība, izvērtēts uzņēmuma preču krājuma sadales novērtējums un preču piegādes kārtība. Ceturtajā daļā tiek izvērtēts uzņēmuma attīstības iespējas, pakalpojuma virzība tirgū. Apkopoti un izanalizēti respondentu viedokļi par autotransporta nomas svarīgākajiem faktoriem un veikta valsts struktūru autotransporta tehniskās specifikācijas izpēte. Nozīmīgākie secinājumi un priekšlikumi - Uzņēmums ir konkurētspējīgs savā nozarē, jo autotransporta nomas pakalpojuma cenas ir salīdzinoši zemas. Veiksmīga sadarbība ir ar Īrijā dzīvojošiem Latvijas iedzīvotājiem. Uzņēmumam ir jāmeklē sadarbību partnerus arī citās Eiropas valstīs, piemēram , Vācijā, Lielbritānijā, Austrijā, Polijā. Uzņēmumam jāsadarbojas ar citiem uzņēmumiem, kas varētu sadarboties iznomājot savu autotransportu, slēdzot trīspusējo līgumu, līdz ar to SIA „xxx” palielinātu savu klientu loku. Ir jāpiedomā pie atlaidēm un papildus reklāmām, lai panāktu vienmērīgu pieprasījumu ziemas un rudens mēnešos. Darbs sastāv no ievada, četrām nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Darba apjoms ir 58. lpp., tajā ieļauti 16 att., 12 tab., bibliogrāfija – 41 avoti latviešu valodā, darbam pievienoti 6 pielikumi.
- Finanšu un riska analīzes loma azartspēļu pakalpojuma tirgus normalizācijai Latvijā
- Pilsētas sabiedriskā transporta organizēšana un pārvalde
- Transporta nomas pakalpojuma sniegšana SIA "X"
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Pilsētas sabiedriskā transporta organizēšana un pārvalde
Diplomdarbs augstskolai72
Novērtēts! -
Finanšu un riska analīzes loma azartspēļu pakalpojuma tirgus normalizācijai Latvijā
Diplomdarbs augstskolai87
Novērtēts! -
BITE pakalpojumu analīze un to pielietojums Latvijā
Diplomdarbs augstskolai67
Novērtēts! -
Transporta maršrutizācijas problēmu risināšanas iespējas
Diplomdarbs augstskolai95
-
Uzņēmums "Cipariņs"
Diplomdarbs augstskolai61