-
Trafika inženierijas metodes
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
DARBA MĒRĶIS UN UZDEVUMI | 6 | |
AKRONĪMI | 7 | |
IEVADS | 9 | |
1. | KAS IR TRAFIKA INŽENIERIJA? | 11 |
2. | TRAFIKA INŽENIERIJAS METODE – DINAMISKĀ MARŠRUTĒŠANA | 13 |
2.1. | RIP MARŠRUTĒŠANAS IEKŠĒJAIS PROTOKOLS | 13 |
2.2. | OSPF PROTOKOLS | 21 |
2.3. | IGRP PROTOKOLS | 26 |
2.4. | BGP ĀRĒJAIS PROTOKOLS | 30 |
3. | MPLS KĀ TRAFIKA INŽENIERIJAS METODE | 36 |
3.1. | IEZĪMJU APRAKSTS | 39 |
3.2. | IEZĪMĒTĀS PAKETES. IEZĪMJU PIEŠĶIRŠANA UN NOSŪTĪŠANA | 40 |
3.3. | PROTOKOLI, IEZĪMJU IZSŪTĪŠANAS REŽĪMI | 40 |
3.4. | IEZĪMJU KODĒŠANA MPLS | 41 |
3.4.1. | IEZĪMJU STEKS | 41 |
3.4.2. | TĪKLA LĪMEŅA PROTOKOLA NOTEIKŠANA | 44 |
3.4.3. | IEZĪMĒTO PAKEŠU NOSŪTĪŠANA AR PPP PALĪDZĪBU | 44 |
3.4.4. | ATM KOMUTATORI KĀ LSR | 46 |
3.5. | TUNEĻI UN HIERARHIJA | 47 |
3.5.1. | МАRŠRUTS AR IEZĪMJU KOMUTĀCIJU (LSP), IEEJOŠAIS UN IZEJOŠAIS LSP | 47 |
3.5.2. | MARŠRUTA IZVĒLE, CILPU KONTROLE | 49 |
3.5.3. | LSP TUNEĻI | 50 |
3.6. | MARŠRUTĒŠANAS PIEMĒRS | 52 |
3.7. | LDP MPLS PRAKTISKĀ DARBĪBA | 60 |
4. | OSLAS REZERVĒŠANA DOTAJĀ VIRTUĀLAJĀ KANĀLĀ. RSVP UN COPS PROTOKOL | 67 |
4.1. | RSVP RESURSU REZERVĒŠANAS PROTOKOLS | 67 |
4.1.1. | DATU PLŪSMAS, MODULIS UN REZERVĒŠANAS STILS | 68 |
4.1.2. | ZIŅOJUMS RSVP | 72 |
4.1.3. | RSVP ZIŅOJUMU FORMATS | 73 |
4.1.4. | TRAFIKU APGABALA POLITIKA UN MEZGLI AR NEINTEGRĒTIEM PAKAPOJUMIEM | 76 |
4.1.6. | RSVP FUNKCIONĒŠANAS PIEMĒRI | 78 |
4.2. | COPS PROTOKOLS | 80 |
4.2.1. | KOPĪGS PROTOKOLA VIRSRAKSTS UN SPECIFISKU OBJEKTU FORMĀTI | 81 |
4.2.2. | KOMUNIKĀCIJA | 86 |
5. | JOSLU AUTOMĀTISKĀ REZERVĒŠANA AR SETUP PROCEDŪRU TĪKLOS ATM, ISDN, DQDB, FRAME RELAY | 88 |
5.1. | PROCEDŪRA SETUP ATM UN ISDN | 88 |
5.2. | FRAME RELAY PROTOKOLS | 91 |
5.3. | DQDB TĪKLI (DUBULTĀ KOPNE AR SADALĪTO RINDU) | 94 |
6. | PRIORITĀŠU IZMANTOŠANA PROTOKOLA IPV6 IETVAROS | 96 |
IZMANTOTIE INFORMĀCIJAS AVOTI | 101 | |
PIELIKUMS | 102 |
Sakarā ar straujo lietotāju skaita palielināšanos tīklā un trafiku ar dažādiem pielikumiem parādīšanos ārkārtīgi aktuāls kļūst jautājums par sistēmas vadības ieviešanas nepieciešamību. Trafika vadības sistēma ir ļoti līdzīga automobiļu kustības vadības sistēmai lielā pilsētā. Šīm abām sistēmām tipiskas vienas un tās pašas problēmas: tas būtu plūsmu regulēšana, un prioritātes piešķiršana vienam vai otram transportam, un kustības noteikumu pārkāpēju klātbūtne. Autotransporta satiksmes noteikumi kļuva aktuāli strauji palielinoties satiksmes dalībnieku skaitam. Tāda veida situācija veidojas arī trafiku vadīšanā. Kā lietotāji ,tā arī administratori vienlīdz noraizējušies par veidojamās tīkla infrastruktūras efektivitāti. Pēc ilgstošas plānošanas, savstarpējā pieprasījuma un piedāvājuma analīzes, stratēģiskā ražotāja izvēles un projekta vadības apstiprinājuma par galveno kļūst jautājums: cik efektīvs būs tīkla darbs, kad pēc ieviešanas būs pagājis zināms laika periods?
Visvairāk problēmu rodas mēģinot apvienot lielu skaitu vienas funkciju tīklu vienā elastīgā daudzservisu tīklā. Vēl grūtāk panākt to, lai izveidotais tīkls šodien un paredzamā nākotnē spētu atrisināt absolūti visas problēmas, kuras radīsies. Tīklu speciālisti pilnībā novērtē šī uzdevuma sarežģītību, lai neteiktu – neatrisināmību , tāpēc, ka organizācijas maina savu struktūru, darba grupas veidojas un izzūd, ražošana tiek pārprofilēta utt. Savukārt izmaiņas, kuras pielāgojās arī pielikumiem, kuri orientēti darbam tīklā. Lietotāju darbojošās stacijas sāk piedāvāt ziņojumu , videoinformācijas, telefonijas utt. apstrādes pakalpojumus.
Šajā sakarā daudzservisu tīkls jāveido tādā veidā , lai tā varētu garantēt pieņemamu apkalpošanas līmeni katram pielikumam. Pretējā gadījumā lietotāji izteiks savu neapmierinātību ar šādu kombinēto tīklu un pieprasīs atjaunot iepriekšējos specializētos tīklus.
Kā liecina esošais interneta stāvoklis, visa vienādas prioritātes trafika apstrāde var izraisīt būtiskas sekas, sevišķi gadījumos, kad ierobežota caurlaides spēja. Dažas tīklu plūsmas izskaitļotas prognozētam kavējumam un augstai caurlaidības spējai.
Tomēr, ja tiem piemīt tā pati prioritāte, kas arī visām pārējām plūsmām, kavējums var kļūt neprognozējams, bet caurlaidības spēja – nepietiekama tāpēc, ka citi pielikumi ”ļaunprātīgi” izmanto tīkla resursus. Stāvokli pasliktina tas, ka daudzi jaunie pielikumi neefektīvi izmanto tīkla resursus, jo vairāk tāpēc, ka moderniem tīkliem ir būtiska caurlaides spēja.
Parasto pielikumu pārmērīgo ”apetīti” jāierobežo, lai dotu „zaļo līniju” augstas prioritātes pielikumiem. Šāda tehnoloģija ieguva apkopojošu nosaukumu pakalpojumu kvalitātes nodrošināšana (Quality of Service, QoS).
Pakalpojumu kvalitātes nodrošināšanas metodoloģija ievada plašā praktiskā izmantošanā metodes sadalījumam pa kategorijām un plūsmu prioritāšu uzdevumiem, pateicoties kam trafiks ar augstu prioritāti iegūst nepieciešamos tīkla resursus atbilstoši pieprasītajiem raksturojumiem neatkarīgi no mazāksvarīgo pielikumu trafika caurlaidības spējām.
Tomēr, ja šeit tīklu speciālists uzdod sev jautājumu: kādu tieši pakalpojumu kvalitātes nodrošināšanas tehnoloģiju izvēlēties? Tā varētu būt prioritāšu rindu organizācija maršrutētājos, RSVP protokola izmantošana, vēršanās pie ATM iespējām utt. Bet nepieciešams atzīmēt, ka pakalpojumu kvalitātes līmenis ne vienmēr nepieciešams ļoti augsts , arī dažādu trafika tipu gadījumā. Būtībā, piemītošo caurlaidības spēju iespējams sadalīt ar ”spēka” metodēm – katram, tā sacīt, pēc vajadzības
Šajā darbā galvenais pamata virziens vērsts uz trafika vadības metožu izskatīšanu līmeņos L2 , L3. …
Šis darbs veltīts plašai auditorijai, kuras interešu lokā iekļauti esošo datu pārraides tīklu trafika vadības sistematizācijas un optimizācijas risinājumi. Mūsdienu sakaru tīkli un pakalpojumi veic pāreju uz konverģences principu, izmantojot centrālo tehnoloģiju IP (starptīklu protokols). Dinamiskā maršrutēšana, MPLS tehnoloģija (pakešu daudzprotokolu komutācija ar iezīmju palīdzību), joslu automātiskā rezervācija un prioritāšu izmantošana tiek uzskatītas par pamattehnoloģijām šim migrācijas procesam. Šeit tiek aprakstīts protokolu kā tīklu organizācijas līdzekļu darbs. Darbā ir 37. zīmējums un 12. tabulas.
- Kriptogrāfiskie algoritmi
- Tīmekļa lappušu grafisku objektu optimizācijas metodes
- Trafika inženierijas metodes
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Lēmumu analīze informācijas tehnoloģijas projekta izstrādē
Diplomdarbs augstskolai71
-
Regresijas koku izmantošanas efektivitātes analīze prognozēšanas uzdevumos
Diplomdarbs augstskolai96
-
Kriptogrāfijas elementu apgūšana skolā
Diplomdarbs augstskolai79
Novērtēts! -
Imitācijas modeļu diagrammu 2D izkārtojuma izveidošanas metodes
Diplomdarbs augstskolai64
-
Cenu politikas lomas izpēte uzņēmuma pozicionēšanā datortirdzniecības tirgū Latgalē
Diplomdarbs augstskolai70