Mūsdienu tirgos pircēju prasmes un profesionālisms nepārtraukti pilnveidojas.Tāpēc tirgotājiem draud briesmas – atpalicība, kas padara tirgotāju
darbu ievērojami sarežģītāku.
Vienīgais veids ka pieņemt šo izaicinājumu, ir radikāli pārvērst pircēju un uzņēmuma attiecību veidošanu uzņēmumā:
Izpētīt tirgu tik rūpīgi, lai to saprastu tik pat labi, ja ne vēl labāk, kā pircēji.
Pārzināt sarežģīto pirkšanas norisi, pircēju vēlmes un spēku.
Definēt skaidru tirgzinības stratēģiju, kas balstīta uz tirgus izpēti, klientu iegūšanu un saglabāšanu.
Izveidot shēmu, kas ļaus efektīgi kontrolēt uzņēmuma attiecības ar klientiem.
Arvien lielāka daļa Latvijas uzņēmēju pievēršas tirgzinības instrumentu izmantošanai lai uzlabotu savus darbības rādītājus, piesaistītu jaunus klientus, paplašinātu tirgu, tā veicinot uzņēmuma uzplaukumu. Tomēr Latvijā tirgzinības instrumentu pielietošanā joprojām ir daudz neizmantotu iespēju un arī daudz nepareizi pielietotas funkcijas.
Izplatītākais mazo uzņēmumu darbības veids ir tirdzniecība. Vērtējot tautsaimniecības nozares Latvijā, lielākais mazo uzņēmumu īpatsvars ir vairumtirdzniecībā – 93%, kas norāda uz šīs nozares ciešu saistību ar mazo uzņēmumu īpatnībām. Notiekot straujām izmainām apkārtējā vidē, šajā nozarē arvien pieaug konkurence, kas noved pie nepieciešamības pilnveidot tirgzinības stratēģiju.
Darba aktualitāte ir nepieciešamība veikt pēc iespējas efektīvāku uzņēmuma tirgzinības stratēģijas plānošanu un pilnveidošanu lai veicinātu tā izaugsmi.
Kvalifikācijas darba mērķis ir sniegt ierosinājumus par vairumtirdzniecības uzņēmuma SIA AQUA PRO darbības efektivitātes uzlabošanu un tirgzinības stratēģijas pilnveidošanu.
Kvalifikācijas darba mērķa sasniegšanai ir risināti šādi uzdevumi:
1.Teorētiski apskatīti stratēģiskās plānošanas un tirgzinības stratēģijas jēdziens un būtība.Pamatota tirgzinības stratēģijas un stratēģiskās plānošanas saistība,noteikti uzņēmuma mērķi, misija un vīzija un izdarīta uzņēmumu darbības vides analīze. Analizētas iespējas un draudi, kādi varētu ietekmēt uzņēmumu darbību.
2.Novērtēta mazā uzņēmuma SIA AQUA PRO vietu sporta preču vairumtirdzniecībā. Ir izskatītas iespējas un draudi, kas sagaida uzņēmumu SIA AQUA PRO, izanalizētas uzņēmuma ārējās un iekšējās vides un darbības efektivitāte. Noteiktas problēmas, kas būtu jācenšas risināt un arī uzņēmuma iespējas, kuras vajadzētu pilnveidot turpmāk.
3.Izstrādāti uzņēmuma tirgzinības stratēģijas pilnveidošanas virzieni. …