Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:982442
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.02.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 19 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    10
1.  Grafisku objektu optimizācijas metožu apskats    12
1.1.  Metožu klasifikācija    12
1.2.  Statiskās grafikas optimizācijas metožu apraksts    14
1.2.1.  Attēlu optimizācija    15
1.2.2.  Rindpārlēces un progresīvās izvērses izmantošana    20
1.2.3.  Grafisku failu iepriekšējā ielādēšana    20
1.2.4.  Attēlu ar zemu kvalitāti izmantošana ielādēšanas procesā    20
1.2.5.  Attēla fragmenta izmantošana    21
1.2.6.  Strukturētās grafikas vadības elementa izmantošana    21
1.2.7.  Vektoru iezīmēšanas valodas izmantošana    22
1.2.8.  Mērogojamās vektoru grafikas izmantošana    23
1.3.  Animētās grafikas optimizācijas metožu apraksts    23
1.3.1.  Animēto attēlu optimizācija    24
1.3.2.  Animācijas īstenošana ar skripta palīdzību    24
1.3.3.  Strukturētas grafikas vadības elementa izmantošana    26
1.3.4.  Vektoru iezīmēšanas valodas izmantošana    27
1.3.5.  Mērogojamās vektoru grafikas izmantošana    27
1.3.6.  Flash animācijas izmantošana    28
2.  Metožu salīdzinošā analīze    29
2.1.  Salīdzināšanas kritēriju izvēle    29
2.2.  Salīdzināšanas kritēriju apraksts    30
3.  Eksperimenta sagatavošana    34
3.1.  Eksperimentālo tīmekļa lappušu izveidošana darbam ar statisko grafiku    37
3.1.1.  Attēlu optimizācija    38
3.1.2.  Rindpārlēces un progresīvās izvērses izmantošana    39
3.1.3.  Grafisku failu iepriekšējā ielādēšana    40
3.1.4.  Attēla ar zemu kvalitāti izmantošana ielādēšanas procesā    40
3.1.5.  Attēla fragmenta izmantošana    41
3.1.6.  Strukturētās grafikas vadības elementa izmantošana    42
3.1.7.  Vektoru iezīmēšanas valodas izmantošana    43
3.1.8.  Mērogojamās vektoru grafikas izmantošana    45
3.2.  Eksperimentālo tīmekļa lappušu izveidošana darbam ar animēto grafiku    47
3.2.1.  Animēto attēlu optimizācija    47
3.2.2.  Animācijas īstenošana ar skripta palīdzību    48
3.2.3.  Strukturētas grafikas vadības elementa izmantošana    50
3.2.4.  Vektoru iezīmēšanas valodas izmantošana    51
3.2.5.  Mērogojamās vektoru grafikas izmantošana    52
3.2.6.  Flash animācijas izmantošana    53
4.  Eksperimenta rezultāti    54
4.1.  Metožu salīdzinošā analīze    56
  Nobeigums    58
  Literatūra    60
  Saīsinājumu saraksts    62
Darba fragmentsAizvērt

1.2. Statiskās grafikas optimizācijas metožu apraksts
Kā jau bija teikts iepriekšējā sadaļā, visas statiskās grafikas optimizācijas metodes var iedalīt 3 grupās: grafisku failu iepriekšējā apstrāde, grafisku objektu iekļaušana tīmekļa lappusē un vektoru grafikas izmantošana.
Metožu grupā, kas saistīta ar grafisku failu iepriekšējo apstrādi, ir iekļautas divas metodes, kuras ļauj samazināt grafikas attēlošanas laiku tīmekļa lappusē pateicoties rastru attēlu apstrādei pirms to izvietošanas tīmekļa lappusē. Pirmās metodes pamatā ir attēlu optimizācija, kura ietver sevī konkrēta attēla glabāšanai piemērotākā formāta izvēli, nokrāsu skaita samazināšanu, krāsu paletes optimizāciju, fragmentāro optimizāciju, attēlu saspiešanu un attēla izmēru ierobežošanu pikseļos. Otrā metode izskata rindpārlēces un progresīvās izvērses izmantošanu kā grafikas attēlošanas laika samazināšanas veidu.
Grafisku objektu iekļaušana tīmekļa lappusē
Otrā metožu grupā ieiet metodes, kuru pamatā ir darbības ar HTML dokumenta objektu Image etapā, kad notiek grafiska elementa iekļaušana tīmekļa lappusē. Samazināt grafikas attēlošanas laiku tīmekļa lappusē ļauj tādas metodes, kā grafisku failu iepriekšējā ielādēšana, attēlu ar zemu kvalitāti izmantošana ielādēšanas procesā un attēla fragmenta izmantošana.
Metožu pielietošana, kuru pamatā ir darbs ar vektoru grafiku, ļauj nodot pa tīklu nevis attēlus, kā tas notiek gadījumā ar rastra grafiku, bet komandas, nepieciešamas to attēlošanai lietotāja datora ekrānā.
Pastāv vairākas tehnoloģijas vektoru grafikas izmantošanai tīmeklī, to skaitā ir strukturētas grafikas vadības elementi SGC, vektoru iezīmēšanas valoda VML, mērogojamā vektoru grafika SVG un citas. Izskatīsim divdimensiju vektoru grafikas attēlošanas iespējas, kuras dod šo tehnoloģiju izmantošana.
1.2.1. Attēlu optimizācija
Gatavojot grafiku izvietošanai tīmekļa lappusē, jāminimizē grafiskā faila apjomu, kas tiek sasniegts ar optimizāciju. Rastru attēlu optimizācija galvenokārt tiek īstenota ar nokrāsu skaitu samazināšanu, krāsu paletes pielāgošanu, attēlu saspiešanas parametru noteikšanu un konkrēta attēla glabāšanai piemērotākā formāta izvēli. Optimizācijas galvenais uzdevums ir atrast veiksmīgu kompromisu starp attēla kvalitāti un grafiskā faila izmēru. Atkarībā no konkrētā attēla īpatnībām, tā apjoma samazināšanai tiek veiktas tās vai citās darbības.
Piemērotākā formāta izvēle
Tīmeklī visbiežāk tiek izmantoti rastru grafikas formāti GIF, JPEG un PNG. Kurš no formātiem ir vispiemērotākais konkrēta attēla glabāšanai, var noteikt, salīdzinot katra formāta īpatnības.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties