NOBEIGUMS
Diplomdarbā izvirzītais mērķis tika sasniegts, uzdevumi izpildīti. Darba gaitā, izstudējot pedagoģijas metodikas un psiholoģisko literatūru izsecināt, ka:
temata „Eiropas pundurvalstis, to vieta pasaules politiskajā un sociālekonomiskajā
sistēmā” apguve ir jāiekļauj vidusskolas ģeogrāfijas kursā, lai skolēni uzzinātu par pundurvalstu esamību, to sociālo un ekonomisko stāvokli;
pedagogam ir jāpārzina attiecīgā vecumposma īpatnības, jo tikai, tad skolotājs spēj
veiksmīgi organizēt mācību stundas, spēj izprast un analizēt katru konkrētu tematu, kas tiek paredzēts apgūt ģeogrāfijas stundās;
mācību metodēm katrā izglītības pakāpē jāatbilst skolēnu vecumposmu izziņas
darbības īpatnībām;
patstāvīgais darbs ievērojami aktivizē katru skolēnu, dod iespēju skolotājam labāk
novērtēt savus darba rezultātus, pārliecinoties atsevišķi par katra skolēna spējām un zināšanām;
organizējot skolēnu pastāvīgo darbu, un apvienojot, to ar grupu darba organizāciju,
tiek nodrošināta maksimāla skolēnu iesaistīšanu mācību procesā. Šeit izpaužas galvenā grupu darba priekšrocība, kad tiek dota iespēja strādāt katram skolēnam;
liela nozīme ir skolēnu un skolotāja sadarbībai. Sadarbību rosina tikai veiksmīgi
noorganizēta stunda. Savukārt, lai to noorganizētu skolotājam ir labi jāpārzina stundā apgūstamais temats „Eiropas pundurvalstis, to vieta pasaules politiskajā un sociālekonomiskajā sistēmā”, kā arī ģeogrāfijas mācīšanas metodika. Tā ir atslēga veiksmīgu stundu organizēšanā;
ja skolēns patstāvīgi iegūtās informācijas apkopošanā izmanto mūsdienu
informācijas tehnoloģijas, tad paātrinās zināšanu apguves process. Prezentāciju veidošana un demonstrēšana MS PowerPoint programmā, ļauj nodrošināt temata vizuālo, audiālo uztveri. MS PowerPoint programmas izmantošana papildina gan skolotāja, gan skolēna stāstījumu ar vizuālo informāciju par Eiropas pundurvalstu atrašanos politiskajā kartē, valstu simboliku, dabu, sadzīvi, dabas un kultūrvēstures objektiem;
ģeogrāfijas stundas kļūst interesantas un aizraujošas, ja teorētiskās zināšanas tiek
realizētas praksē, izmantojot konkrētajos apstākļos piemērotākās mācīšanas metodes.
Pēc diplomdarba tematam atbilstošas literatūras un ārzemju pedagogu pieredzes izpētes un analīzes var izdarīt vairākus secinājums:
temata par „Eiropas pundurvalstis, to vieta pasaules politiskajā un sociālekonomiskajā sistēmā” apguvei ir jānodrošina, tāda mācību vide, kurā respektē skolēna individualitāti, prasmes un spējas.
…