Diplomdarbs
Eksaktās un dabaszinātnes
Ģeogrāfija
Temata "Eiropas pundurvalstis, to vieta pasaules politisk...-
Temata "Eiropas pundurvalstis, to vieta pasaules politiskajā un sociālekonomiskajā sistēmā" apguve 10.klasē
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | ĢEOGRĀFIJAS MĀCĪBU PRIEKŠMETA LOMA MĀCĪBU PROCESĀ VIDUSSKOLĀ | 6 |
2. | TEMATA “ EIROPAS PUNDURVALSTIS, TO VIETA PASAULES POLITISKAJĀ UN SOCIĀLEKONOMISKAJĀ SISTĒMĀ” AKTUALITĀTE ĢEOGRĀFIJA KURSĀ VIDUSSKOLĀ | 11 |
3. | VECĀKO KLAŠU SKOLĒNU MĀCĪBU DARBĪBA UN INTELEKTUĀLĀ ATTĪSTĪBA | 14 |
4. | MĀCĪBU LĪDZEKĻU, METOŽU UN DARBA ORGANIZĀCIJAS FORMU IZVĒLE TEMATA APGUVĒ | 18 |
4.1. | Uzskates mācību līdzekļu izmantošana | 18 |
4.2. | Informācijas tehnoloģiju (IT) izmantošana | 20 |
4.3. | Ģeogrāfijas mācīšanas metodes un paņēmienu izvēles kritēriji temata apguvei | 23 |
4.3.1. | Mācību metode kā mācību procesa būtisks elements | 23 |
4.3.2. | Daļēju meklējumu jeb heiristiskā metode | 26 |
4.3.3. | Lomu spēles metodes izmantošana temata apguvē | 28 |
4.4. | Grupu darba izmantošanas iespējas temata apguvē | 33 |
5. | APROBĒTO STUNDU KONSPEKTI UN ANALĪZE | 36 |
5.1. | Temata apguve, izmantojot daļēju meklējumu metodi un grupu darbu kā mācīšanas organizācijas formu | 36 |
5.2. | Temata apguve, izmantojot lomu spēles metodi | 43 |
5.3. | Aprobēto stundu analīze | 52 |
NOBEIGUMS | 56 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 58 |
NOBEIGUMS
Diplomdarbā izvirzītais mērķis tika sasniegts, uzdevumi izpildīti. Darba gaitā, izstudējot pedagoģijas metodikas un psiholoģisko literatūru izsecināt, ka:
temata „Eiropas pundurvalstis, to vieta pasaules politiskajā un sociālekonomiskajā
sistēmā” apguve ir jāiekļauj vidusskolas ģeogrāfijas kursā, lai skolēni uzzinātu par pundurvalstu esamību, to sociālo un ekonomisko stāvokli;
pedagogam ir jāpārzina attiecīgā vecumposma īpatnības, jo tikai, tad skolotājs spēj
veiksmīgi organizēt mācību stundas, spēj izprast un analizēt katru konkrētu tematu, kas tiek paredzēts apgūt ģeogrāfijas stundās;
mācību metodēm katrā izglītības pakāpē jāatbilst skolēnu vecumposmu izziņas
darbības īpatnībām;
patstāvīgais darbs ievērojami aktivizē katru skolēnu, dod iespēju skolotājam labāk
novērtēt savus darba rezultātus, pārliecinoties atsevišķi par katra skolēna spējām un zināšanām;
organizējot skolēnu pastāvīgo darbu, un apvienojot, to ar grupu darba organizāciju,
tiek nodrošināta maksimāla skolēnu iesaistīšanu mācību procesā. Šeit izpaužas galvenā grupu darba priekšrocība, kad tiek dota iespēja strādāt katram skolēnam;
liela nozīme ir skolēnu un skolotāja sadarbībai. Sadarbību rosina tikai veiksmīgi
noorganizēta stunda. Savukārt, lai to noorganizētu skolotājam ir labi jāpārzina stundā apgūstamais temats „Eiropas pundurvalstis, to vieta pasaules politiskajā un sociālekonomiskajā sistēmā”, kā arī ģeogrāfijas mācīšanas metodika. Tā ir atslēga veiksmīgu stundu organizēšanā;
ja skolēns patstāvīgi iegūtās informācijas apkopošanā izmanto mūsdienu
informācijas tehnoloģijas, tad paātrinās zināšanu apguves process. Prezentāciju veidošana un demonstrēšana MS PowerPoint programmā, ļauj nodrošināt temata vizuālo, audiālo uztveri. MS PowerPoint programmas izmantošana papildina gan skolotāja, gan skolēna stāstījumu ar vizuālo informāciju par Eiropas pundurvalstu atrašanos politiskajā kartē, valstu simboliku, dabu, sadzīvi, dabas un kultūrvēstures objektiem;
ģeogrāfijas stundas kļūst interesantas un aizraujošas, ja teorētiskās zināšanas tiek
realizētas praksē, izmantojot konkrētajos apstākļos piemērotākās mācīšanas metodes.
Pēc diplomdarba tematam atbilstošas literatūras un ārzemju pedagogu pieredzes izpētes un analīzes var izdarīt vairākus secinājums:
temata par „Eiropas pundurvalstis, to vieta pasaules politiskajā un sociālekonomiskajā sistēmā” apguvei ir jānodrošina, tāda mācību vide, kurā respektē skolēna individualitāti, prasmes un spējas.
…
Darba pamatdaļās izpētīta un izanalizēta teorētiskā literatūra, izpētīti mācību līdzekļi, metodes un mācību organizācijas formas, to pielietošanas iespējas, apgūstot tematu „Eiropas pundurvalstis, to vieta pasaules politiskajā un sociālekonomiskajā sistēmā” . Pēc mācību līdzekļu, metožu un formu praktiskās pielietošanas, iegūtie darba rezultāti tika analizēti un apkopoti . Izstrādājot diplomdarbu, informācija iegūta no pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras, internetā piedāvātajiem materiāliem, kā arī mūsu valsts un ārzemju pedagogu pieredze.
Pielikumu nav.
- Ar naftas produktiem piesārņotas grunts pārvaldības modeļa darbības priekšlikumi Rīgas reģionā
- Temata "Eiropas pundurvalstis, to vieta pasaules politiskajā un sociālekonomiskajā sistēmā" apguve 10.klasē
- Tūrisms un tā ietekme uz Jelgavas rajona attīstību
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Sociālā pedagoga darbība deviantas uzvedības mazināšanai internātskolā
Diplomdarbs augstskolai51
Novērtēts! -
Valoda kā sazināšanās līdzeklis 4 - 5 gadus veciem bērniem
Diplomdarbs augstskolai50
-
Integrēts mācību saturs izglītojamo dzīvesprasmju attīstībā mājturības un tehnoloģiju mācībās 6.klasē
Diplomdarbs augstskolai54
Novērtēts! -
Fiziskā vardarbība pret bērnu un atbalsta sniegšanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā
Diplomdarbs augstskolai51
-
Vidusskolēnu informētība par kontracpeciju Ādažu ciematā
Diplomdarbs augstskolai59