Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:418706
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.09.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 33 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  ĢEOGRĀFIJAS MĀCĪBU PRIEKŠMETA LOMA MĀCĪBU PROCESĀ VIDUSSKOLĀ    6
2.  TEMATA “ EIROPAS PUNDURVALSTIS, TO VIETA PASAULES POLITISKAJĀ UN SOCIĀLEKONOMISKAJĀ SISTĒMĀ” AKTUALITĀTE ĢEOGRĀFIJA KURSĀ VIDUSSKOLĀ    11
3.  VECĀKO KLAŠU SKOLĒNU MĀCĪBU DARBĪBA UN INTELEKTUĀLĀ ATTĪSTĪBA    14
4.  MĀCĪBU LĪDZEKĻU, METOŽU UN DARBA ORGANIZĀCIJAS FORMU IZVĒLE TEMATA APGUVĒ    18
4.1.  Uzskates mācību līdzekļu izmantošana    18
4.2.  Informācijas tehnoloģiju (IT) izmantošana    20
4.3.  Ģeogrāfijas mācīšanas metodes un paņēmienu izvēles kritēriji temata apguvei    23
4.3.1.  Mācību metode kā mācību procesa būtisks elements    23
4.3.2.  Daļēju meklējumu jeb heiristiskā metode    26
4.3.3.  Lomu spēles metodes izmantošana temata apguvē    28
4.4.  Grupu darba izmantošanas iespējas temata apguvē    33
5.  APROBĒTO STUNDU KONSPEKTI UN ANALĪZE    36
5.1.  Temata apguve, izmantojot daļēju meklējumu metodi un grupu darbu kā mācīšanas organizācijas formu    36
5.2.  Temata apguve, izmantojot lomu spēles metodi    43
5.3.  Aprobēto stundu analīze    52
  NOBEIGUMS    56
  LITERATŪRAS SARAKSTS    58
Darba fragmentsAizvērt

NOBEIGUMS
Diplomdarbā izvirzītais mērķis tika sasniegts, uzdevumi izpildīti. Darba gaitā, izstudējot pedagoģijas metodikas un psiholoģisko literatūru izsecināt, ka:
temata „Eiropas pundurvalstis, to vieta pasaules politiskajā un sociālekonomiskajā
sistēmā” apguve ir jāiekļauj vidusskolas ģeogrāfijas kursā, lai skolēni uzzinātu par pundurvalstu esamību, to sociālo un ekonomisko stāvokli;
pedagogam ir jāpārzina attiecīgā vecumposma īpatnības, jo tikai, tad skolotājs spēj
veiksmīgi organizēt mācību stundas, spēj izprast un analizēt katru konkrētu tematu, kas tiek paredzēts apgūt ģeogrāfijas stundās;
mācību metodēm katrā izglītības pakāpē jāatbilst skolēnu vecumposmu izziņas
darbības īpatnībām;
patstāvīgais darbs ievērojami aktivizē katru skolēnu, dod iespēju skolotājam labāk
novērtēt savus darba rezultātus, pārliecinoties atsevišķi par katra skolēna spējām un zināšanām;
organizējot skolēnu pastāvīgo darbu, un apvienojot, to ar grupu darba organizāciju,
tiek nodrošināta maksimāla skolēnu iesaistīšanu mācību procesā. Šeit izpaužas galvenā grupu darba priekšrocība, kad tiek dota iespēja strādāt katram skolēnam;
liela nozīme ir skolēnu un skolotāja sadarbībai. Sadarbību rosina tikai veiksmīgi
noorganizēta stunda. Savukārt, lai to noorganizētu skolotājam ir labi jāpārzina stundā apgūstamais temats „Eiropas pundurvalstis, to vieta pasaules politiskajā un sociālekonomiskajā sistēmā”, kā arī ģeogrāfijas mācīšanas metodika. Tā ir atslēga veiksmīgu stundu organizēšanā;
ja skolēns patstāvīgi iegūtās informācijas apkopošanā izmanto mūsdienu
informācijas tehnoloģijas, tad paātrinās zināšanu apguves process. Prezentāciju veidošana un demonstrēšana MS PowerPoint programmā, ļauj nodrošināt temata vizuālo, audiālo uztveri. MS PowerPoint programmas izmantošana papildina gan skolotāja, gan skolēna stāstījumu ar vizuālo informāciju par Eiropas pundurvalstu atrašanos politiskajā kartē, valstu simboliku, dabu, sadzīvi, dabas un kultūrvēstures objektiem;
ģeogrāfijas stundas kļūst interesantas un aizraujošas, ja teorētiskās zināšanas tiek
realizētas praksē, izmantojot konkrētajos apstākļos piemērotākās mācīšanas metodes.
Pēc diplomdarba tematam atbilstošas literatūras un ārzemju pedagogu pieredzes izpētes un analīzes var izdarīt vairākus secinājums:
temata par „Eiropas pundurvalstis, to vieta pasaules politiskajā un sociālekonomiskajā sistēmā” apguvei ir jānodrošina, tāda mācību vide, kurā respektē skolēna individualitāti, prasmes un spējas.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties