-
Tēmas "Pitagora teorēma" apguve 8.klasē
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 7 | |
1. | Tēmas „Pitagora teorēma” apguves teorētiskās pamatnostādnes | 9 |
1.1. | Pitagora biogrāfija un lielais ieguldījums matemātikas zinātnes attīstībā | 10 |
1.2. | Skolēnu mācīšanās motivācija un tās attīstīšana | 12 |
1.3. | Matemātikas mācību procesa organizācija | 17 |
1.3.1. | Mācību stunda kā mācību organizācijas forma | 21 |
1.3.2. | Integrētā mācību stunda | 23 |
1.4. | Tēmas „Pitagora teorēma” apgūšanā izmantotās mācību metodes un paņēmieni | 25 |
1.4.1. | Pārrunu metode | 28 |
1.4.2. | Uzskates metode | 28 |
1.4.3. | Vingrinājumu metode | 29 |
1.5. | Pusaudžu vecumposma īpatnību ievērošana mācot matemātiku 8.klasē | 30 |
2. | Tēmas „Pitagora teorēma” apguves aprobācija un rezultāti | 34 |
2.1. | Mācību stundas konspekts tēmas „Pitagora teorēma” apguvē | 34 |
2.2. | Integrētās stundas konspekts tēmas „Pitagora teorēma” apguvē | 38 |
2.3. | Pedagoģiskā eksperimenta analīze | 42 |
Noslēgums | 44 | |
Bibliogrāfija | 45 |
Izglītības mērķis ir izglītots, patstāvīgi, elastīgi domājošs, lemt, rīkoties un atbildību uzņemties spējīgs cilvēks, kurš sakņojas savas tautas kultūrvērtību sistēmā un ir tolerants pret citu etnosu vērtībām. Arvien rodas jaunas domas, idejas par mācību procesa pilnveidošanu (Šķendere N., 2003).
Par matemātiku un tās attīstību visvairāk raksta matemātiķi un matemātikas pedagogi. Ar matemātiku viņi saprot matemātisku zināšanu, prasmju un iemaņu sistēmu. Tiek izvirzīts uzdevums pārnest šo sistēmu kā vispārinātus rīcības veidus uz citu mācību priekšmetu apguvi, tā veidojot labas rakstura īpašības un radošu personību, kura spēj piemēroties jebkādām dzīves situācijām.
Matemātika ir īpašs mācību priekšmets. Tās apguve saistīta ar loģiskās domāšanas jeb tā sauktā „veselā saprāta” izmantošanu un attīstību, kas ir visai kutelīgs jautājums. Kā to pamanījis jau Renē Dekarts, „veselais saprāts ir vistaisnīgāk sadalītā lieta pasaulē: jo ikviens uzskata, ka ir ar to apveltīts tik labi, ka pat tie, kam visai grūti būt apmierinātiem citādā ziņā, nemēdz vēlēties vairāk veselā saprāta, kā viņiem ir” (Dekarts R., 2007).
Matemātikai mūsdienas ir liela nozīme. Viens no iemesliem ir tas, ka matemātika katram no mums ir sastopama visapkārt. Matemātiskas zināšanu apguve ir ļoti svarīga, jo tā palīdz daudzās profesijās un ir to neatņemama sastāvdaļa, piemēram, arhitektūrā, biroja darbā, grāmatvedībā u.c. Matemātiskās zināšanas mēs arī izmantojam ikdienā. Tāpēc matemātiskās zināšanas ir ļoti vajadzīgas mūsu dzīvē un ir neatņemama tās sastāvdaļa.
Izvēlētais studiju darbs ir „Tēmas „Pitagora teorēma” apguve 8.klasē”.
Pētījuma objekts: mācību process 8.klasē.
Pētījuma priekšmets: matemātikas apguves process.
Pētījuma mērķis: balstoties uz teorētiskām atziņām un praktisko darbību, izstrādāt un realizēt matemātikas stundas un integrētās stundas modeli tēmas „Pitagora teorēma” apguvei 8.klasē.
Hipotēze: ja integrē mācību saturu un izmanto dažādas mācību metodes, tad pieaug skolēnu mācīšanās motivācija tēmas „Pitagora teorēma” apguvē.
Uzdevumi:
1.Apzināt un pētīt literatūru par Pitagora dzīvi un ieguldījumu matemātikā.
2.Pētīt literatūru par dažādu mācību metožu izmantošanas iespējām tēmas „Pitagora teorēma” apguvē.
3.Izstrādāt matemātikas stundas modeli tēmas „Pitagora teorēma” apguvei 8.klasē.
4.Izstrādāt integrētās stundas modeli tēmas „Pitagora teorēma” apguvei 8.klasē.
5.Veikt pedagoģiskā eksperimenta analīzi.
Pētījuma metodes:
1.Pedagoģiskās, psiholoģiskās un metodiskās literatūras analīze un apkopošana.
2.Pedagoģiskais eksperiments.…
Darbā ir aprakstītas tās mācīšanas metodes un paņēmieni, kas ir vispiemērotākie mācot tēmu „Pitagora teorēma”. Ir apskatītas mācību organizācijas formas, tai skaitā arī integrētā mācību stunda. Darbā ir pētītas arī vecumposmu īpatnības, kas jāievēro mācot matemātiku 8.klasē. Pētīta skolēnu mācību motivācija un tās attīstīšanās. Darba gaitā ir izstrādāti un aprobēti stundu konspekti tēmas „Pitagora teorēma” apguvei 8.klasē. Pēc aprobācijas tika veikts pedagoģiskais eksperiments. Apkopojot un analizējot iegūtos rezultātus, tika izdarīti secinājumi.
- Interaktīvo mācību metožu izmantošanas iespējas latviešu folkloras apguvē
-
Tēmas "Fiziskā veselība" aktualitāte veselības mācībā 5.klasē
Diplomdarbs55 Anatomija, veselība, medicīna, higiēna, Pedagoģija
- Tēmas "Pitagora teorēma" apguve 8.klasē
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Interaktīvo mācību metožu izmantošanas iespējas latviešu folkloras apguvē
Diplomdarbs augstskolai54
-
Tēmas "Fiziskā veselība" aktualitāte veselības mācībā 5.klasē
Diplomdarbs augstskolai55
Novērtēts! -
Tēmas "Latvijas pilsētas" apguves iespējas 3. klasē
Diplomdarbs augstskolai67
Novērtēts! -
Lingvokulturoloģiskā eseja literatūras stundās mazākumtautību programmas 11.klasē
Diplomdarbs augstskolai55
Novērtēts! -
Didaktiskās spēles rakstītprasmes pilnveidošanai 1.-4.klasē
Diplomdarbs augstskolai57
Novērtēts!