Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:271820
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 31 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    4
1.  ANALĪTISKĀ DAĻA    8
1.1.  Dzelzceļa transporta attīstības analīze Latvijā    8
1.1.1.  Transports un tā ekonomiskā nozīme    8
1.1.2.  Dzelzceļa transports un to īpatnības    10
1.2.  Ostu vieta kravu tranzītā    18
1.3.  Konteineru pārvadājumi    21
2.  TEORETISKĀ DAĻA    29
2.1.  Latvijas dzelzceļa tarifu politikas īpatnības    29
2.2.  Dzelzceļa transporta ritošā sastāva īpatnības un klasifikācija    42
2.3.  Tranzīta pārvadājumu maršruta izvēle    47
3.  ZINĀTNISKI-PRAKTISKĀ DAĻA    58
3.1.  Konteineru vilciena „Vikings” tarifu aprēķināšana    58
3.2.  Privātā ritošā sastāva izmantošanas ekonomiskais pamatojums    66
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    78
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    82
  Pielikums 1    82
Darba fragmentsAizvērt

Transports ir viens no visnozīmīgākajām tautsaimniecības nozarēm valstī, jo tas ir nu arī turpmāk būs viens no valsts iekšzemes kopprodukta palielināšanas avotiem.
Latvijas tranzīts balstās uz Eiropas un Austrumu reģionu rūpniecības materiālplūsmu divpusēju apmaiņu, tas savieno reģionus ar atšķirīgu ekonomisku attīstību, uzņēmumus, koncernus un kompānijas, kas veido kopīgu ražošanas ciklu. Veiksmīgam tranzītam ir ļoti svarīgs ģeogrāfiskais stāvoklis un šajā jomā Latvijai ir ievērojamās priekšrocības: Latvijas ģeogrāfiskais izvietojums pie Baltijas jūras austrumu krasta ar tās neaizsālošajām ostām, autoceļu un dzelzceļu tīklu, kas īpaši strauju attīstību sasniedza pēc iestāšanas Eiropas Savienībā (turpmāk ES). Tāpēc Latvijas ekonomika ir cieši saistīta ar transportu un tranzīta biznesu. Līdz ar to, lai nākotnē veiksmīgi darboties, jānodrošina attīstību infrastruktūrai, likumdošanas noteikumiem, labvēlīgai muitas un tarifu politikai.
Lielā loma Latvijas transporta sistēmā ir atvēlēta dzelzceļa transportam. Latvijas dzelzceļa transports ir pietiekami attīstīts un katru gadu turpina uzlabot kravu pārvadājumu apjoma rādītājus. Neskatoties uz pēdēja gada negatīviem ekonomiskiem nosacījumiem Latvijas dzelzceļš sasniedza kravu pārvadājumu rekorda apgrozījumu.
Par noteicošo faktoru dzelzceļa transporta attīstībā var uzskatīt kravu pārvadājumu tarifu politiku. Ekonomiskas izaugsmes etapā dzelzceļu administrācijas katru gadu palielināja kravu pārvadājumu tarifus un tāda viedā radīja draudus Latvijas tranzītam. Pieaugot kravu pārvadājuma tarifiem, pieauga kravas transportēšanas izmaksas, kas tieši ietekmē uz izejvielu un galā produkcijas cenu. Pašreiz, kad pasaules ekonomiska situācija ir krīzes apstākļos, mūsu valsts dzelzceļa administrācijai un vadībai atnāca laiks rūpīgi apdomāt kravu pārvadājumu tarifu līmeni un pilnveidot to esošai tirgus situācijai un konjuktūrai.
Tādēļ, lai saglabātu esošas pozīcijas, Latvijas dzelzceļam jāpiedāvā izdevīgus pārvadājumu nosacījumus – jāattīsta pieostu pārkraušanas terminālus (dzelzceļš – kuģis - dzelzceļš), nodrošināt izdevīgus pārkraušanas un uzglabāšanas pieostu terminālu izmaksas, kā arī jāmodernizē ritošo sastāvu un jāizstrādā efektīvu kravu pārvadājumu tarifu politiku, atbilstošu pašreizējiem tirgus apstākļiem.
Darbam izvelēts sekojošais mērķis – palielināt dzelzceļa transporta ienākumus un piesaistīt jaunus klientus ar kravu pārvadājumu tarifu sistēmas pilnveidošanu.
Lai sasniegtu darba mērķi tiek noteikti sekojošie uzdevumi:
noteikt dzelzceļa transporta izmantošanas priekšrocības un veikt Latvijas dzelzceļa transporta attīstības analīzi;
izpētīt kravu plūsmas, projektus un esošus tranzīta koridorus;
novērtēt kravu pārvadājamu dzelzceļa tarifu aprēķināšanas kartību Latvijas dzelzceļā;
izpētīt ritošā sastāvu viedus un numerācijas kartību;
veikt dzelzceļa ritošā sastāva klasifikāciju atkarības no dažādiem faktoriem;
novērtēt Latvijas priekšrocības kā tranzīta valstīm un izstrādāt ietekmējošo faktoru kritēriju skalu valsts konkurentspējas novērtēšanai dzelzceļu pārvadājuma jomā;
izstrādāt tarifu shēmu konteineru vilcienam „Vikings” pēc to pagarināšanas līdz Latvijai;
noteikt privātā ritoša sastāva izmantošanas lietderību;
izpildot augšminētus uzdevumus sniegt secinājumus un izvirzīt priekšrocības tālākai dzelzceļa transporta attīstībai un veiksmīgai darbībai.
Pētījuma priekšmets ir tarifi dzelzceļa transporta nozarē.
Pētījums objekts ir dažādas Latvijas Republikas uzņēmējdarbības struktūras: tajā skaitā SIA LDz Cargo un privātie uzņēmumi.
Darbā tiek plaši izmantotas statistiskas un analītiskas metodes.
Izstrādātas sekojošas novitātes:
dzelzceļa tarifu veidošanas modelis, kuru autors piedāvā pilnveidot izstrādājot tarifu shēmu Latvijas dzelzceļa teritorijai konteineru vilcienam „Vikings” pēc to pagarināšanas līdz Latvijai un palielinot atlaidi Latvijas dzelzceļa tarifu politikā privātam ritošam sastāvam;
ietekmējošo faktoru kritēriju skala tranzīta valsts konkurentspējas novērtēšanai dzelzceļu pārvadājuma jomā.
Maģistra darba sagatavošanā tika plaši izmantota ārvalstu un Latvijas zinātniska un praktiska literatūra, analītiskie raksti, Ministru kabinetu noteikumi, internēta resursi, konsultācijas ar speciālistiem, kā arī citi informācijas avoti un daži aprēķini veikti ar speciālo datora programmatūru dzelzceļa tarifu aprēķināšanai.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties