Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:833186
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.11.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 38 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Jēdzienu, apzīmējumu saraksts    4
  Ievads    5
1.  Tālākizglītības nozīme māsu darbā – pamats kvalitatīvai aprūpes procesa nodrošināšanai    8
1.1.  Māsu tālākizglītība un tās ieguves iespējas valstī    8
1.1.2.  Māsu tālākizglītības sistēma Latvijā    12
1.2.  Tālākizglītības nepieciešamība likumdošanā noteiktajā kārtībā, tās motivējošie un kavējošie faktori    14
2.  Ārvalstu pētījums un teorijas par māsu tālākizglītības nozīmīgumu un tās saturu    19
2.1.  Anglijas un Skotijas pētījums par māsu kompetenci, tālākizglītības problēmām    19
2.2.  Tālākizglītības pamatojums B.Ņūmenas teorijā    20
3.  Pētniecības daļa    23
3.1.  Pētījuma metodes apraksts    23
  Pētnieciskā darba rezultāti un analīze    24
3.2.1.  Māsu aptaujas rezultātu analīze    25
3.2.2.  Māsu – vadītāju, nodaļu vecāko māsu un klīniku virsmāsu aptaujas rezultātu analīze    30
  Secinājumi    36
  Izmantotā literatūra    38
  Pielikumi    41
1.pielikums.  Atļauja aptaujas veikšanai    42
2.pielikums.  Anketas paraugs māsām    43
3.pielikums.  Anketas paraugs māsām –vadītājām    46
4.pielikums.  Māsu tālākizglītība Latvijā    49
5.piekikums.  Kas motivē strādāt savā profesijā    50
6.pielikums.  Praktizējošo māsu viedoklis par tālākizglītību profesijā    51
7.pielikums.  Kuri faktori motivē tālākizglītoties    52
8.pielikums.  Kuri faktori traucē tālākizglītoties    53
9.pielikums.  Māsu viedoklis vai nodaļu galvenajām māsām nepieciešama augstākā izglītība    54
10.pielikums.  Māsu atbalsts kolēģiem, kuri studē vai apmeklē kursus    55
11.pielikums.  Māsu- vadītāju motivācija tālākizglītībai    56
12.pielikums.  Kuri faktori traucē māsu tālākizglītībai    57
13.pielikums.  Nepieciešamās pārmaiņas darba vietā, lai veicinātu māsu tālākizglītību    58
14.pielikums.  Galvenais ieguvums māsu tālākizglītībai, pamatojoties uz darba pieredzi    59
Darba fragmentsAizvērt

Izglītības likumdošanā ir jāparedz, kādas prasības tiek izvirzītas personībai, nodrošinot līdz ar to atbilstošu izglītības sistēmu (1). Tas nepieciešams, lai cilvēks varētu pašrealizēties, iekļauties nākotnes sabiedrībā, būtu spējīgs to mainīt. Izglītība ir tā joma, kas vērsta uz nākotni un tās iespējām (2).
Māsām ir nozīmīga loma veselības aprūpē. Viņām ir dažādi pienākumi un veicamie uzdevumi atbilstoši jomai, kurā praktizē. Atkarībā no māsu vietas veselības aprūpes sistēmā, kā arī iespējas ietekmēt lēmumus, kas attiecas uz to, māsu sniegtais ieguldījums var būt ļoti dažāds un daudzveidīgs. Liela nozīme ir iegūtajai izglītībai (3).
Veselības aprūpes pamatmērķis - veidot speciālistus, kas spēj sniegt kompetentu, prasmīgu un vienlaikus humānu un iejūtīgu palīdzību slimniekam (4). Nepārtraukta izglītošanās, tālākizglītības atbalstīšana no darba devēja puses šodien ir ļoti svarīgs jautājums. Mainoties veselības aprūpes pārvaldes struktūrai, citas ir arī māsu - vadītāju lomas un funkcijas. Gan māsai, gan māsai - vadītājai tiek prasīts papildināt un nodot tālāk savas zināšanas un prasmes. Viņām ir aktīvi jāiesaistās veselības aprūpes sistēmas pārvaldes struktūrās. Un, lai realizētu pārmaiņas, māsai jābūt izglītotai, jābūt zinošai.
Māsai vadītājai šodien ir jāsaskata tās norises sabiedrībā, politikā, ekonomikā un sabiedrības vērtību sistēmā, kas ietekmē viņu darbu. Māsai, kad veselības aprūpē tiek ieviesti jauninājumi, ir nepieciešams elastīgums. Ja māsa vēlas tikt līdzi šajā attīstībā, ir jāizglītojas.
Izglītotai , pašpārliecinātai, konkurētspējīgai – tādam jābūt māsai (5). Māsai pašai jāizvēlas savu darbības mērķi, jāizstrādā sev darbības plāni, jāizvēlas līdzekļi, pašai jāizlemj, vai izpildītais darbs vēl prasa kādu uzlabojumu vai nē, un, ja nepieciešams kaut ko labot, tad pašai jāakceptē vai jānoraida, jāparedz iznākums (6).
Diemžēl māsām dažreiz tiek liegta izaugsmes iespēja tāpēc, ka noteiktas ietekmīgas personas un grupas baidās no sekām. Māsu prakses kultūra savā ziņā kavē pārmaiņas. Viņu kā pārmaiņu veicēju pienākumus vienādā mērā nosaka pieejamie avoti, darba vide, valdošais vadības stils un izglītības iespējas. Māsām ir sarežģīts stāvoklis veselības aprūpes sistēmā un sabiedrībā (7).…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties