Secinājumi
1. Amerikas Savienotajās Valstīs, atšķirībā no Latvijas, ir ļoti plašas studiju iespējas surdotulkošanas jomā un personai ir lielas akadēmiskās karjeras iespējas, jo var iegūt dažāda līmeņa izglītību.
2. Gan Latvijā, gan Amerikas Savienotajās Valstīs ir iespējams iegūt izglītību surdotulkošanā divus gadus ilgā studiju procesā.
3. Atšķirībā no Latvijas, Amerikas Savienotajās Valstīs pirms studiju uzsākšanas divgadīgajās programmās ir nepieciešamība apliecināt savu zīmju valodas zināšanu līmeni, jo divus gadus ilgais studiju process tiek organizēts studentiem ar zīmju valodas priekšzināšanām.
4. Gan Latvijā, gan Amerikas Savienotajās Valstīs piedāvātajās studiju programmās līdztekus surdotulkošanas prasmju veidošanai tiek piedāvāti arī dažādi ar zīmju valodas attīstīšanu saistīti studiju priekšmeti.
5. Amerikas Savienotajās Valstīs nepastāv cieša līdzība starp studiju programmām, līdz ar to studentiem ir plašas iespējas izvēlēties sev tīkamāko studiju programmu.
6. Amerikas Savienotajās Valstīs, atšķirībā no Latvijas, visi studenti neapgūst identisku mācību saturu vienas programmas ietvaros, jo pastāv iespēja izvēlēties sev tīkamākos studiju priekšmetus vispārizglītojošo priekšmetu blokā.
7. Latvijas studiju programmā ir liels skaits tādu studiju priekšmetu, kuri atbilst vienam Latvijas kredītpunktam un programma ir daudzpusīgāka, bet Amerikas Savienotajās Valstīs priekšmetu skaits ir mazāks un kredītpunktu apjoms lielāks, un nav raksturīga priekšmetu sadrumstalotība.
8. Latvijas studiju programmā būtisks pārsvars stundu sadalījumā ir par labu zīmju valodas apguvei, nevis tulkošanas apguvei, savukārt Amerikas Savienotajās Valstīs gan zīmju valodas, gan tulkošanas apguves stundu skaits ir izlīdzināts un ir absolūti vienāds.
9. Latvijas studiju programma visvairāk nodrošina zīmju valodas apguvi, vispārējo priekšmetu apguvi un prakses realizāciju, savukārt Amerikas Savienotajās Valstīs – zīmju valodas apguvi, tulkošanas prasmju apguvi un vispārējo priekšmetu apguvi.
…