Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Sporta pakalpojumu mazbudžeta virzīšanas iespējas Latvijā-
Sporta pakalpojumu mazbudžeta virzīšanas iespējas Latvijā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 7 | |
ANALĪTISKAIS APSKATS | 10 | |
1.1. | Mārketinga koncepcijas teorētiskā bāze | 10 |
1.2. | Sporta pakalpojumu virzīšanas īpatnības | 16 |
1.3. | Mazbudžeta mārketings | 22 |
PĒTĪJUMA REZULTĀTI | 35 | |
2.1. | Sporta pakalpojumu tirgus analīze | 35 |
2.2. | Ekspertu viedoklis par mazbudžeta mārketingu sporta pakalpojumu tirgū | 38 |
2.3. | Patērētāju uzvedības analīze sporta pakalpojumu tirgū | 41 |
2.4. | Mazbudžeta virzīšanas iespējas | 52 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 54 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN INFORMĀCIJAS AVOTU SARAKSTS | 56 | |
PIELIKUMI | 58 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Pētījuma gaitā autore izstrādājusi šādus secinājumus:
1. Mazbudžeta mārketinga virzīšanas iespējas Latvijas tirgū pārstāv sociālie tīkli, WOM (word-of-mouth), bezmaksas nodarbības, akcijas, dalība pasākumos un rekomendācijas no draugu un paziņu puses.
2. Demogrāfiskā situācija Latvijā šobrīd ir sporta nozarei labvēlīgā stāvoklī - maksāt spējīgu iedzīvotāju skaitā ir novērojama pozitīvā dinamika un šo iedzīvotāju skaits valstī pieaug vidēji par 4% gadā.
3. Balstoties uz ekspertu viedokļiem, mazbudžeta sporta pakalpojumu sniedzējiem ir jākoncentrējas uz sociālo tīklu piedāvātajiem mārketinga un virzīšanas risinājumiem, nepiesaistot finansējumu vispār vai izmantojot Facebook reklāmas iespējas ar minimālo budžetu, kas nepārsniedz 100 EUR mēnesī.
4. Vislabākais veids, kā uzrunāt potenciālo klientu un pozitīvi ietekmēt viņa lēmumu par sadarbību ar kādu no mazbudžeta sporta uzņēmumiem, par ko liecina pārliecinošā vairākuma (70,9%) respondentu atbilde - sociālie tīkli. Ar Facebook lapas izveidi, kur izvietots dinamisks saturs, pakalpojumu detalizēts apraksts un video materiāli, respondentu uzmanība tiek pievērsta krietni vairāk un ātrāk pakalpojumu sniedzējam.
5. Saskaņā ar anketēšanas rezultātiem vairākums patērētāju dod priekšroku individuālajām nodarbībām (32,6%) vai viena sporta pakalpojumu sniedzēja apmeklējumiem (37,9%), kas, savukārt liecina par to, ka jaunajam mazbudžeta uzņēmumam būtu jākoncentrējas uz individuālo nodarbību izveidi un 1 - 2 grupas nodarbību variantiem.
…
Autore sava bakalaura darba tēmas izvēli pamato ar to, ka sports ir dinamiska un strauji augoša nozare, kurā ir arī pēc Latvijas Sporta federācijas padomes datiem novērojams darba spēka pieaugums un 2019. gada martā bijis 3133 licencēts treneris, kas ir par 300 treneriem vairāk nekā pirms gada. Pēdējo gadu tendence liecina, ka treneru skaits ar gadiem pieaug, līdz ar to tas nozīmē, ka pieaugs pašnodarbināto un citu jauno uzņēmēju sporta nozarē. Lai uzņēmējdarbība būtu veiksmīga un jau sākotnēji to spētu sāk efektīvi virzīt tirgū, viena no lietām ar ko jāsāk ir mārketinga pasākumu ieviešanu, jo bez tiem pakalpojuma potenciālos klientus būtu neiespējami sasniegt, taču ir zināms, ka uzsākot biznesu vairumam uzņēmēju nav vēlmes atvēlēt lielus finansiālos ieguldījumus mārketinga budžetā un vēlas iztikt ar minimāliem ieguldījumiem, par ko liecina arī Akciju Sabiedrības Swedbank dati, ka jaunajiem uzņēmumiem un pakalpojumu sniedzējiem ir ierobežots mārketinga budžets. Vai ir iespējams savu biznesu virzīt bez finansiāliem ieguldījumiem mārketingā? Vai mērķauditoriju iespējams sasniegt neieguldot dārgās reklāmās? Pēc Gemius Latvia datiem Latvijā tīmeklī ir sasniedzami 82% iedzīvotāju un dažādus sociālos tīklus ikdienā lieto 57,1% iedzīvotāju. (AS Swedbank, 2018) Tā kā internetā ir iespējams izvietot bezmaksas reklāmas un pareizi izstrādāta reklāmas kampaņa interneta vidē var dot efektīvu rezultātu ir vērt izpētīt sīkāk to atdevi un noskaidrot jau esošo uzņēmēju pieredzi. Mārketinga pakalpojumu sniedzēju pieredze liecina, ka, lai veiksmīgi noturētu sevi tirgū ir nepieciešams atbildīgi pievērsties savu produktu un pakalpojumu noturēšanai tirgu, jo konkurence ir liela un tā ar katru mirkli pieaug, kas liecina, ka uzņēmējiem jābūt modriem. To arī uzsver SIA “Sonrons” mārketinga pakalpojuma sniedzēji, ka bez efektīvas mārketinga stratēģijas šodien neviens uzņēmums nevar sekmīgi pastāvēt ilgtermiņā. (SIA Sonrons, 2019) Tādēļ ir ļoti svarīgi jau pašā uzņēmējdarbības sākuma attīstības posmā izstrādāt un realizēt uzņēmumam un nozarei atbilstošu mārketinga stratēģiju. Bakalaura darbs tēma - Sporta pakalpojumu mazbudžeta virzīšanas iespējas Latvijā. Bakalaura darba mērķis ir identificēt mazbudžeta virzīšanas iespējas sporta pakalpojumu tirgū. Bakalaura darba uzdevumi: 1. Izpētīt mazbudžeta mārketinga un virzīšanas teorētisko bāzi; 2. Izvērtēt pašreizējo sporta nozares tirgus situāciju Latvijā (demogrāfiskos rādītājus, tendences un konkurentu); 3. Pēc ekspertu intervijas rezultātiem izanalizēt sporta pakalpojumu sniedzēju mārketinga darbību un to izmantotos mārketinga komunikācijas instrumentus darbā ar mērķauditoriju Latvijā; 4. Ar anketēšanas palīdzību noskaidrot reklāmas kampaņu pašreizējo ietekmi uz sporta pakalpojuma saņēmējiem (patērētāju ieradumus, uzticību mārketinga kanāliem, efektivitāti reklāmu izvietošanas kanāliem); 5. Izstrādāt secinājumus un priekšlikumus sporta pakalpojumu mazbudžeta virzīšanai. Darba mērķa sasniegšanai tika veiktas šādas datu ieguves metodes: 1. dokumentu analīze; 2. anketēšana; 3. sešas padziļinātās ekspertu intervijas. Darba mērķa sasniegšanai tika veiktas šādas datu apstrādes metodes: 1. aprakstošā statistika – vidējie lielumi; 2. transkripcija; 3. grafiskā analīze. Pētījuma objekts - Sporta pakalpojuma sniedzēji Latvijā. Pētījuma priekšmets – Pakalpojumu mazbudžeta virzīšanas iespējas. Pētījuma ierobežojumi: 1. Ekspertu intervija veikta laika posmā no 02. līdz 03. decembrim, tās respondenti ir no dažādām sporta nozares nišām, lai sasniegtu pēc iespējas lielāku objektivitāti tieši mazbudžeta sporta organizāciju virzīšanas jautājumā. 2. Anketēšana veikta no 25. novembra līdz 01. decembrim, un tās respondenti tika iegūti sadarbībā ar sporta pakalpojumu sniedzējiem, piedāvājot iespēju sniegt atbildes uz jautājumiem saviem klientiem. Apkopojot pētnieciska darba ietvaros veikto aptauju un interviju rezultātus, darba autore ir nonākusi pie secinājuma, ka mazbudžeta sporta uzņēmuma veiksmīga attīstība un izaugsme ir iespējama, ievērojot potenciālo klientu vajadzības un intereses, kā arī - rūpīgi sekojot līdz mūsdienu mārketinga instrumentu popularitātei un efektivitātei. Lielākās Media aģentūras Latvijā vēl joprojām uzsvaru liek uz TV, radio reklāmas instrumentiem, kā arī uz ārējās reklāmas efektivitāti, taču pētījums liecina, ka mazbudžeta sporta pakalpojumu sniedzējs savus mērķus auditorijas piesaistīšanā krietni ātrāk sasniedz ar sociālo tīklu palīdzību Apkopojot visu, darba autore uzskata, ka šodien ir pilnīgi iespējams dibināt un veiksmīgi attīstīt savu mazbudžeta sporta uzņēmumu, izvēloties savu nišu sporta pakalpojumu nozarē, pareizi un maksimāli precīzi definējot savu mērķauditoriju un izstrādājot mārketinga aktivitātes atbilstoši mērķauditorijas prasībām. Bakalaura darbs „Sporta pakalpojumu mazbudžeta virzīšanas iespējas Latvijā” ir veidots balstoties uz teorētiskajiem materiāliem, aptaujas rezultātiem un sešu ekspertu intervijas rezultātiem. Darbā tika izmantota dažādu autoru literatūra, t.sk. Kotlers “Kotlers par mārketingu”, Praude “Mārketings”, Praude & Šalkovska “Integrētā mārketinga komunikācija”, kā arī internetā pieejamā informācija. Bakalaura darba apjoms ir 58 lappuses, tas satur 11 attēlus, 6 tabulas, 2 pielikumus un 30 izmantotās literatūras avotus.
- Sporta pakalpojumu mazbudžeta virzīšanas iespējas Latvijā
-
Sporta psiholoģija. Sporta sacensību emocionālie aspekti
Prezentācija23 Anatomija, veselība, medicīna, higiēna, Sports
-
Vispārējās, speciālās izturības un apakšdelma muskuļu attīstīšanas individualizācija svarbumbu sportā
E-grāmata174 Anatomija, veselība, medicīna, higiēna, Pedagoģija, Sports
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!SIA "Evor" konkurētspējas pilnveidošanas iespējas apsardzes un drošības pakalpojumu tirgū Latvijā
Diplomdarbs augstskolai89
Novērtēts! -
Firmas "X" preces virzīšanas sistēmas organizēšana Latvijas tirgū
Diplomdarbs augstskolai44
Novērtēts! -
Komandas un individuālo sportu sportistu sasniegumu motivācija un stresa pārvarēšana sportā
Diplomdarbs augstskolai66
-
Sporta skolotāja un skolēnu sadarbība sporta stundās
Diplomdarbs augstskolai62
-
VAS "Latvijas Pasts" pakalpojumu konkurence un konkurētspējas kāpināšanas iespējas
Diplomdarbs augstskolai45