Spēļu teorija ir konfliktu risināšana, izmantojot matemātiskās metodes. Tai ir pielietojums ekonomiskos, politiskos, ekoloģiskos un sociālos procesos, kā arī matemātikā un militārajā stratēģijā. Par tās nozīmību liecina divas piešķirtās Nobela prēmijas ekonomikā.
Darba mērķis ir izanalizēt spēļu teorijas pielietojumu lēmumu pieņemšanā, tās pielietojumu ekonomikā un izstrādāt interaktīvus piemērus, izmantojot programmēšanas valodas Java apletus.
Darbā apskatīta spēļu teorijas attīstības vēsture, lēmumu pieņemšana, spēļu formas (ekstensīvā un normālforma), iedalījums (iedalījums pēc spēlētāju un stratēģiju skaita, sinhronas un secīgas spēles, spēles ar pilnīgu un nepilnīgu informāciju, konstantas un mainīgas summas spēles, kooperatīvās un nekooperatīvās spēles, simetriskas spēles), un populāri spēļu piemēri (cietuma dilemma, dzimumu cīna, trīs cilvēku duelis un monētu spēle) un izveidoti trīs interaktīvi materiāli – programma Neša līdzsvara atrašanai, monētu spēle un dzimumu cīņa.…