-
Sociālo prasmju attīstība 1.-4.klasēs
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 6 | |
1. | Sociālo prasmju apskats psiholoģijas un pedagoģijas teorijā | 7 |
1.1. | Sociālās prasmes un sadarbība kā sociālās psiholoģijas pētījuma priekšmets | 7 |
1.2. | Sociālo prasmju veidošanās pamatskolā | 10 |
2. | Sociālās prasmes mācību procesā | 15 |
2.1. | Sociālās prasmes grupu darbā | 15 |
2.2. | Sociālās prasmes kooperatīvās mācīšanās metodes ietvaros | 20 |
2.3. | Spēles sociālo prasmju attīstībai | 25 |
2.4. | Vingrinājumi sociālo prasmju attīstībai | 28 |
3. | Pētījums par sociālajām prasmēm pamatskolas 2. klasē | 33 |
3.1. | Pētījuma metožu apskats | 33 |
3.2. | Iegūtie dati, to analīze un secinājumi | 34 |
3.2.1. | Skolēnu anketas rezultāti un to analīze | 35 |
3.2.2. | Skolotāju anketas rezultāti un to analīze | 38 |
Secinājumi | 40 | |
Literatūras saraksts | 41 | |
Pielikumi | 43 |
Izglītībā 21.gadsimtā uzmanība tiek pievērsta mācību procesa sociālajam aspektam. Skolu ikdienas dzīvē nozīmīgu vietu ieņem skolēnu sociālo prasmju attīstība. Lai gan skolēnu sociālās prasmes ir tikai vienas no prasmēm, kuru pamati jāieliek skolas gados, un kas jāapgūst mācību procesā, tomēr tās kļūst arvien aktuālākas un dzīvē nepieciešamas.
Skolas ikdienā ienāk jaunās informācijas tehnoloģijas, līdz ar to mainās cilvēku saskarsmes un sadarbības veidi. Arvien lielāku lomu ieņem katra skolēna sociālās prasmes. Tās kļūst būtiskas gan personiskajā dzīvē, gan vēlāk - karjeras izvēlē, tādēļ to apguve mācību stundā ir svarīgs nosacījums katra skolēna izaugsmei.
Pētot šo tēmu, ir pievērsta uzmanība sociālo prasmju attīstībai sākumskolā, ievērojot gan jaunāko klašu skolēnu vecumu īpatnības audzināšanas procesā, gan skolotāju lomu mācību procesā. Mainoties sociālajiem apstākļiem, mainās arī sociālās attīstības vajadzība. Sabiedrībā arvien ir bijusi svarīga cilvēciska attieksme vienam pret otru. Mūsdienu sabiedrībā viss mainās, pilnveidojas, attīstās, tāpēc bija svarīgi noskaidrot, kā skolas pirmajos gados tiek attīstītas skolēnu sociālās prasmes. Jau vairākus gadus skolēni apgūst jaunu mācību priekšmetu – sociālās zinības. Tas ieviests, lai veidotu pilntiesīgu sabiedrības indivīdu, kas apzinās savas iespējas un vēlmes. Izanalizējot pedagoģisko un psiholoģisko literatūru, var secināt, ka sociālās prasmes ir pētījuši vairāki pedagogi: V.Davidovs, P.J.Kutnicks, J.A.Students. Norvēģu pedagogs S. E. Fjelds uzsver, ka ir jāattīsta integrēta būtne, kur bērnu sociālās un mācīšanās kompetences kļūst arvien svarīgākas.
Darba mērķis: Izpētīt sociālo prasmju attīstības iezīmes pamatskolā.
Darba uzdevumi:
1. Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par mācību procesa
sociālo aspektu;
2. Izveidot vingrinājumus pamatskolas skolēnu sociālo prasmju attīstībai;
3. Veikt pētījumu par sociālajām prasmēm mācību procesā ....vidusskolas
...klasē, izpētīt pedagogu uzskatus par šo jautājumu.
Pētījuma jautājums: Kā veicināt sociālo prasmju attīstību pamatskolā?
Pētījuma metodes:
1. Literatūras analīze;
2. Pedagoģiskā novērošana;
3. Anketēšana;
4. Datu apstrāde.…
Pētot šo tēmu, ir pievērsta uzmanība sociālo prasmju attīstībai sākumskolā, ievērojot gan jaunāko klašu skolēnu vecumu īpatnības audzināšanas procesā, gan skolotāju lomu mācību procesā. Mainoties sociālajiem apstākļiem, mainās arī sociālās attīstības vajadzība. Sabiedrībā arvien ir bijusi svarīga cilvēciska attieksme vienam pret otru. Mūsdienu sabiedrībā viss mainās, pilnveidojas, attīstās, tāpēc bija svarīgi noskaidrot, kā skolas pirmajos gados tiek attīstītas skolēnu sociālās prasmes. Jau vairākus gadus skolēni apgūst jaunu mācību priekšmetu – sociālās zinības. Tas ieviests, lai veidotu pilntiesīgu sabiedrības indivīdu, kas apzinās savas iespējas un vēlmes. Izanalizējot pedagoģisko un psiholoģisko literatūru, var secināt, ka sociālās prasmes ir pētījuši vairāki pedagogi: V.Davidovs, P.J.Kutnicks, J.A.Students. Norvēģu pedagogs S. E. Fjelds uzsver, ka ir jāattīsta integrēta būtne, kur bērnu sociālās un mācīšanās kompetences kļūst arvien svarīgākas.
- Pirmsskolas vecuma bērnu prāta spēju attīstība
- Sociālo prasmju attīstība 1.-4.klasēs
- Spēļu un rotaļu izmantošanas iespējas attieksmes pret dzīvo dabu veidošanā 5–7 gadu vecu bērnu grupā pirmsskolas izglītības iestādē
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Lasītprasmes sekmēšanas iespējas bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem speciālās skolas vecākajās klasēs
Diplomdarbs augstskolai59
Novērtēts! -
Rotaļa kā saskarsmes prasmju veicinātāja ar vienaudžiem vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
Diplomdarbs augstskolai26
-
Bērnu sociālo prasmju sekmēšana pirmsskolā (6-7 gadi)
Diplomdarbs augstskolai82
Novērtēts! -
Iespējas bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem iekļauties sabiedrībā
Diplomdarbs augstskolai51
-
Skolēnu ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem negatīvo uzvedības izpausmju korekcija audzināšanas procesā
Diplomdarbs augstskolai40