Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:841279
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.02.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 34 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  ANOTĀCIJA    3
  ANNOTATION    4
  АННОТАЦИЯ    5
  IEVADS    6
1.  Sociālā darba definējums un sociālā darbinieka pienākumi    9
1.1.  Sociālā darba definējums    9
1.2.  Sociālā darbinieka pienākumi un prasmes    10
2.  Sociālo dienestu darbība    14
3.  Sociālā darbinieka un klienta attiecības    20
3.1.  Attiecību pamatprincipi    20
3.2.  Attiecību attīstība    22
3.3.  Attiecību elementi    25
4.  Pētījums „Sociālo dienestu darbība: piedāvājums un ekspektācijas”    29
4.1.  Pētījuma metodoloģija    29
4.2.  Valkas rajona iedzīvotāju ekspektācijas attiecībā uz sociālo dienestu sniegto piedāvājumu    32
4.2.1.  Sociālo dienestu sniegtā piedāvājuma analīze    32
4.2.2.  Iedzīvotāju vērtējums par sociālo dienestu sniegto piedāvājumu    34
4.2.3.  Klientu pienākumu un tiesību vērtējums    42
4.2.4.  iedzīvotāju vērtējums par sociālā darba jomu Valkas rajonā    44
  NOBEIGUMS UN IETEIKUMI    50
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    52
  PIELIKUMI    55
Darba fragmentsAizvērt

Latvijas Lauksaimniecības universitātes Sociālo zinātņu fakultātes Organizācijas un sabiedrības pārvaldes socioloģijas 4. kursa studentes Oļesjas Čerņakovskas bakalaura darbs „Sociālo dienestu darbība: piedāvājums un ekspektācijas”. Kā bakalaura darba mērķis tika izvirzīts noskaidrot, vai Sociālo dienestu sniegtais piedāvājums atbilsts klientu ekspektācijām.
Sociālais dienests ir pašvaldības izveidota iestāde, kas sniedz sociālo palīdzību, organizē un sniedz sociālos pakalpojumus pašvaldības iedzīvotājiem.
Lai sasniegtu darbā izvirzītos mērķus tika izdalīti sekojoši uzdevumi:
1.Analizējot teorētisko literatūru atspoguļot sociālā darba būtību, sociālo darbinieku prasmes un uzdevumus, sociālo dienestu darbības pamatprincipus, sociālo darbinieku un klientu attiecības.
2.Noskaidrot Valkas rajonā nodarbināto sociālo darbinieku viedokli par sociālo dienestu darbību un sniegto piedāvājumu.
3.Noskaidrot Valkas rajona iedzīvotāju ekspektācijas attiecībā uz sociālo dienestu sniegto piedāvājumu un uz sociālo darbinieku darbu.
Bakalaura darbs sastāv no 4 nodaļām. Darba teorētiskajā daļā aprakstīts sociālais darbs, sociālo darbinieku pienākumi un prasmes, sociālo dienestu darbība, kā arī sociālo darbinieku un klientu attiecības, to elementi, pamatprincipi un attīstība. Darba praktiskajā daļā atspoguļots empīriskais pētījums.
Lai noskaidrotu vai Sociālo dienestu sniegtais piedāvājums atbilst klientu ekspektācijām, tika veikts gan kvantitatīvais, gan kvalitatīvais pētījums. Kvantitatīvā pētījuma laikā tika veikta Valkas rajona iedzīvotāju aptauja. Kopumā tika aptaujāti 100 respondenti, kuru starpā 50 sociālo darbinieku klienti, un 50 Valkas rajona iedzīvotāji, kuri nav sociālo darbinieku klienti. Kvantitatīvais pētījums tika veikts ar mērķi noskaidrot cilvēku viedokli par sociālo darbu un tā nepieciešamību. Noskaidrot, iedzīvotāju attieksmi pret sociālo dienestu sniegtajiem pabalstiem un pakalpojumiem, to pieejamību un apjomu. Noskaidrot, ko iedzīvotāji sagaida no sociālā darbinieka un ko ir gatavi ieguldīt savas problēmas risināšanā. Kvalitatīvā pētījuma laikā tika veiktas 6 daļēji strukturētās intervijas ar Valkas rajonā pilsētu un pagastu pašvaldībās nodarbinātajiem sociālajiem darbiniekiem. Kvalitatīvais pētījums tika veikts ar mērķi noskaidrot kāds ir sociālo dienestu sniegtais piedāvājums, kā tiek veidotas attiecības starp sociālo darbinieku un klientu.
Latvijas Republikas Sociālo pakalpojumu un sociālā palīdzības likumā sociālais dienests tiek definēts kā pašvaldības izveidota iestāde, kuras pamatmērķis ir snieg sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus pašvaldības iedzīvotājiem. Pašvaldības sociālais dienests nodrošina noteikta veida sociālās palīdzības pakalpojumu sniegšanu personai, kura nespēj nodrošināt sevi, savu ģimeni vai pārvarēt īpašas dzīves grūtības tikai saviem spēkiem bez sabiedrības atbalsta un kurai ir vēlēšanās mainīt savu pašreizējo situāciju. (Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums. 2003. 1.pants.) Lai pašvaldībā izveidotais sociālais dienests veiksmīgi nodrošinātu iedzīvotāju vajadzību profesionālu izvērtēšanu un kvalitatīvu sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanu, katrā pašvaldībā jābūt vismaz vienam sociālā darba speciālistam uz katriem tūkstoš iedzīvotājiem. Ar likumu noteikts, ja pašvaldības administratīvajā teritorijā iedzīvotāju skaits pārsniedz 3000 pašvaldībām ir jāveido savs sociālais dienests. (LR Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums. 2003. 10.pants.)
Pašvaldībās izveidotie sociālie dienesti, darbojas saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta noteiktajām prasībām un kārtību, kādā sniedzami sociālie pakalpojumi. Sociālais dienests atrodas tās pašvaldības pārziņā un kontrolē, kura ir izveidojusi sociālās palīdzības dienestu. Latvijas Republikas likumdošana nosaka sociālās sistēmas veidošanas un darbības principus, personu galvenās un sociālās tiesības un pienākumus, to realizēšanas pamatnosacījumus, sociālo institūciju uzdevumus, kā arī nosaka valsts iedzīvotājiem sniedzamo sociālo pakalpojumu veidus. Ar likumdošanas palīdzību pašvaldībām tiek noteikti konkrēti pienākumi sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanā, izvirzītas konkrētas prasības un uzdevumi, kurus ikdienā realizē sociālā darba veicējs attiecībā pret sociālā dienesta klientu.
Sociālais darbinieks ir plaša profila speciālists, kas nodarbojas ar indivīdiem, cilvēku grupām vai sabiedrības sociālo problēmu risināšanu. Savukārt klients tiek definēts kā persona, kas saņem sociālos pakalpojumus vai sociālo palīdzību.(LR Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums. 2003. 1.pants.) sociālā darbinieka un klienta sadarbības pamatā ir pozitīvu attiecību veidošana, kuras balstās uz uzticību, atklātību, sapratni, lietišķumu un ekspektācijām gan no klientu, gan no sociāla darbinieku puses.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties