Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Sociālās vides ietekme uz jaunāko pusaudžu vecuma agresiv...-
Sociālās vides ietekme uz jaunāko pusaudžu vecuma agresivitātes veidošanos
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 2 | |
Ievads | 6 | |
1. | Teorētiskā daļa | 9 |
1.1. | Sociālā vide un tās ietekme uz personības attīstību | 9 |
1.1.1. | Bērns kā personība sociālajā vidē | 11 |
1.1.2. | Sociālā vide kā pusaudžu agresijas problēma | 14 |
1.2. | Pusaudžu vecumposma raksturojums un īpatnības | 17 |
1.3. | Agresijas jēdziens un vispārīgs raksturojums | 22 |
1.3.1. | Agresijas un agresivitātes definīcija | 22 |
1.3.2. | Agresijas klasifikācija | 24 |
1.3.3. | Agresijas izcelsmes teorija | 27 |
1.4. | Agresijas īpatnības un izcelsme pusaudžu vecumā | 36 |
1.4.1. | Agresija pusaudžu vecumā | 36 |
1.4.2. | Pusaudžu agresija un agresivitātes cēloņi | 40 |
1.4.3. | Pusaudžu vecumposma saistības ar agresivitāti un agresīvu uzvedību | 46 |
1.5. | Trauksme pusaudžu vecumā | 50 |
1.5.1. | Trauksmes teorija un definīcija | 50 |
1.5.2. | Trauksme, kā stāvoklis un trauksme, kā īpašība | 55 |
1.5.3. | Trauksmes īpatnības pusaudžu vecumā | 57 |
1.5.4. | Trauksme un agresija | 60 |
2. | Praktiskā daļa | 62 |
2.1. | Uzdevumi praktiskajai pārbaudei | 62 |
2.2. | Pētāmās grupas raksturojums | 62 |
2.3. | Pētījuma izmantoto metožu atlase | 63 |
2.4. | Pētījuma norises apraksts | 66 |
2.5. | Anketu un testa metodikas rezultātu analīze | 67 |
Nobeigums un priekšlikumi | 75 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 78 | |
Pielikumi | 80 |
Maģistra darbs: Sociālās vides ietekme uz jaunāko pusaudžu vecuma agresivitātes veidošanos.
Darbs sastāv no: ievada, 2.nodaļām, apakšnodaļām, paragrāfiem, secinājumiem, literatūras saraksta un pielikumiem.
Pētījuma mērķis: izpētīt pusaudžu agresija sociālajā vidē.
Pētījuma objekts: jaunākā pusaudžu vecuma bērni.
Pētījuma priekšmets: pusaudžu agresija sociālajā vidē.
Pētījuma metodes:
1.Teorētiskā metode – pedagoģiskās un psiholoģiskās, sociālās literatūras analīze.
2.Empīriskās metodes – novērojumi, anketa, testi.
Darbā: 1.nodaļā:
Apskatīta sociālā vide un tās ietekme uz pusaudžu agresiju. Agresijas jēdziena un vispārīgais raksturojums, kā arī agresijas īpatnības un izcelsme pusaudžu vecumā. Apskatīta trauksme, kā viens no agresijas cēloņa veidiem.
2.nodaļa:
Veidota kā praktiskā daļa, kurā veikta pusaudžu personības agresijas analīze, izklāstīta pētījuma organizēšanas gaita, metodes un rezultātu analīze.
Pētījuma praktiskā nozīme:
Apkopotais materiāls un pētījuma rezultāti var būt noderīgi vecākiem, skolotajiem, sociālajiem darbiniekiem saskarsmē ar pusaudžiem.
Mūsdienu sabiedrībā vides jēdziens tiek pielietots daudz plašāk, nekā attiecinot to vienīgi uz bioloģiskajiem procesiem. Jēdziens “vide” iegūst arvien jaunu piepildījumu, paplašinās šī jēdziena būtība. Saistot vides jēdzienu ne tikai ar ekoloģiskajām dabas katastrofām, cilvēki ir nonākuši pie atziņas, ka ir arī cilvēka un sabiedrības ekoloģija.
Agresija, pēc autora domām, mūsdienās ir ļoti aktuāla tēma, kurai būtu nepieciešams pievērst vairāk uzmanības. Mūsdienās sabiedrība ir kļuvusi daudz cietsirdīgāka. Bērni ir kļūst agresīvāki un trauksmaināki. Skaidrs, ka agresijas iemesli var būt dažādi, teorijas, kuras tālāk tiks apskatītas, to parādīs. Taču neatkarīgi no tā, kādu viedokli pārstāv attiecīgās teorijas radītāji, visi atzīst, ka ģimenes, draugu, sociālās vides ietekme uz cilvēka trauksmes un agresijas līmeni ir nenoliedzama. Sociālā vides ietekme uz cilvēka agresijas līmeni ir nenoliedzama, savukārt trauksme var būt cēlonis agresijai.
Mūsu ikdienas situācijā, kad sabiedrībā un apkārtnē viss tik strauji mainās, par ikdienišķu parādību ir kļuvusi spriedze, frustrācija, trauksme un depresija. Šāda veida “kokteili” ir grūti izturēt pat pieaugušam cilvēkam, kur nu vēl bērnam, kas pasauli jau tāpat uztver daudz emocionālāk un saasinātāk. Šādās situācijās pieaugušo pasaulei ir jānāk talkā bērnu pasaulei, bet ko darīt, ja pieaugušie to nedara, vai gluži pretēji vēl papildina no ārpasaules nākošo spriedzi un trauksmi ar iekšēju trauksmi un nedrošību bērnā pašā.
Saasinoties šīm problēmām, jāatzīst, ka stress, trauksme, vardarbība un agresivitāte ir vienas no nopietnākajām problēmām ar ko šodien saskaras mūsu cilvēce. Mums jārod atbildes uz jautājumiem: Kāpēc pusaudži rīkojas agresīvi, kas viņus satrauc, ko viņi domā, kādi ir viņu uzvedības un darbības paraugi? Kas ir jādara, lai novērstu destruktīvu uzvedību?
Pusaudži izceļas ar savu skaļumu, trauksmainību, kas, protams, ir atkarīgs no katra fiziskās un psihiskās attīstības īpatnībām un rakstura iezīmēm. Tāpēc rodas jautājums, kas ietekmē pusaudžu agresijas rašanos, cik tā ir atkarīga no individuālajām īpatnībām, cik no vecuma īpatnībām, cik no apkārtējās vides ietekmes? To, ka trauksme, bailes, nemiers ik dienas mājo mums līdzās un mēs to jau uzskatām par normālu dzīves parādību, mēs redzam ne tikai uz ielas, mūsu valsts politikā, bet arī televīzijā, ko stundām ilgi skatās lielākā daļa bērnu.
Tas ir vecums, kad bērns aiziet no mājām, lai sagatavotu sevi dzīvei sabiedrībā, iemācot sadzīvot, kontaktēties, dibināt dažādu līmeņu attiecības, iemācoties dzīvot saskaņā ar apkārtējo vidi, sabiedrību un tās izvirzītajām prasībām. Līdz ar to pusaudži pieprasa arī adekvātu izturēšanos pret sevi vairs ne kā pret bērnu, bet pret pieaugušo, ko bieži pieaugušie nepamana.…
Mūsu ikdienas situācijā, kad sabiedrībā un apkārtnē viss tik strauji mainās, par ikdienišķu parādību ir kļuvusi spriedze, frustrācija, trauksme un depresija. Šāda veida “kokteili” ir grūti izturēt pat pieaugušam cilvēkam, kur nu vēl bērnam, kas pasauli jau tāpat uztver daudz emocionālāk un saasinātāk. Šādās situācijās pieaugušo pasaulei ir jānāk talkā bērnu pasaulei, bet ko darīt, ja pieaugušie to nedara, vai gluži pretēji vēl papildina no ārpasaules nākošo spriedzi un trauksmi ar iekšēju trauksmi un nedrošību bērnā pašā.Pusaudži izceļas ar savu skaļumu, trauksmainību, kas, protams, ir atkarīgs no katra fiziskās un psihiskās attīstības īpatnībām un rakstura iezīmēm. Tāpēc rodas jautājums, kas ietekmē pusaudžu agresijas rašanos, cik tā ir atkarīga no individuālajām īpatnībām, cik no vecuma īpatnībām, cik no apkārtējās vides ietekmes? To, ka trauksme, bailes, nemiers ik dienas mājo mums līdzās un mēs to jau uzskatām par normālu dzīves parādību, mēs redzam ne tikai uz ielas, mūsu valsts politikā, bet arī televīzijā, ko stundām ilgi skatās lielākā daļa bērnu.uzdevumi: 1. Analizēt psiholoģisko, pedagoģisko literatūru par sociālo vidi, pusaudžu vecumposmu un agresiju. 2. Veikt praktisku problēmas izpēti pusaudžiem, izmantojot anketu, testa un novērojumu metodes, kuru rezultātā rodas agresija. 3. Apkopot iegūtos rezultātus, statistiski tos apstrādāt un noskaidrot agresijas un sociālās vides kopsakarību.
- Darbinieku motivācijas pilnveidošanas iespējas būvmateriālu lielveikalā
- Pusaudžu mācību motivācija un tās analīze vēstures apguvē
- Sociālās vides ietekme uz jaunāko pusaudžu vecuma agresivitātes veidošanos
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Laulības šķiršanas ietekme uz bērnu un sociālais darbs šajā procesā
Diplomdarbs augstskolai50
-
Dzīves jēgas problēmas pusaudžu vecumā
Diplomdarbs augstskolai60
Novērtēts! -
Pazeminātas apziņas izpausme pusaudžu vecumā
Diplomdarbs augstskolai47
-
Populārās mūzikas ietekme uz pusaudža emocionālo atttīstību
Diplomdarbs augstskolai64
Novērtēts! -
Pašprezentāciju situāciju ietekme uz sociālo trauksmainību
Diplomdarbs augstskolai61
Novērtēts!