Diplomdarbs
Tehnoloģijas
Datori, elektronika, programmēšana
Sociālajās vietnēs iegūtās informācijas kvalitāte-
Sociālajās vietnēs iegūtās informācijas kvalitāte
Diplomdarbs65 Datori, elektronika, programmēšana, Psiholoģija, Socioloģija
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 5 | |
1. | PĒTĪJUMA TEORĒTISKA IZPĒTE | 9 |
1.1. | Kvalitatīvas informācijas parametru raksturojums | 9 |
1.2. | Kognitīva psiholoģija | 10 |
1.3. | Kognitīvas autoritātes teorija | 11 |
1.4. | Veselības ietekmējošie aspekti | 14 |
1.5. | Izpētes pakāpes analīze | 14 |
1.6. | Izpētes pakāpes apakšnodaļas apkopojums | 19 |
2.1. | Kvantitatīva pētniecības metode | 20 |
2.2. | Kontentanalīze | 20 |
2.3. | Kvalitatīva kontentanalīze | 21 |
2.4. | Kategoriju izveide | 22 |
3. | EMPĪRISKĀ DAĻA | 24 |
3.2. | Anketēšanas rezultāti | 24 |
3.3. | Sociālā vietne Facebook kā informācijas ieguves vieta | 27 |
3.4. | Sociālas vietnes Facebook informācijas novērtēšanā | 28 |
3.5. | Sociālā tīkla Facebook informācijas filtrēšanas iespējas | 34 |
3.6. | Sociālās vietnēs Facebook piedāvātas informācijas vērtējums. Secinājumi | 38 |
3.7. | Rezultāti un diskusija | 39 |
SECINĀJUMI UN NOBEIGUMS | 41 | |
IZMANTOTIE INFORMĀCIJAS AVOTI | 43 | |
PIELIKUMI | 47 | |
1.pielikums. | Anketas paraugs | 48 |
2.pielikums. | Apkopotie anketēšanas rezultāti | 53 |
3.pielikums. | Kvalitatīvas kontentanalīzes datu piefiksēšanas tabulas | 61 |
SECINĀJUMI UN NOBEIGUMS
Darba mērķis ir sasniegts – tiek noskaidrots, vai sociālās vietnes iegūta informācija ir kvalitatīva. Lai sasniegtu šī kursa darba mērķi, bija izpildīti visi darba sākumā uzstādītie uzdevumi.
Pētījumā izvirzītas hipotēzes neapstiprinājās. Pēc anketēšanas rezultātiem, cilvēki uztvēra sociālas vietnes, kā informācijas ieguves resursu un pārsvarā tiek apmierināti ar to, kā sociālas vietnes šodien darbojas arī, kā informācijas sniedzēji, pētījuma dati arī liecina par to, kā sociāla tikla lietotāji nepievērs īpašas uzmanības informācijas kvalitātei. Pēc Facebook vietnes kvalitatīvas kontentanalīzes, tiek noskaidrots, kā vietnē pastāv dažāda veidā informācijas filtrēšanas funkcijas.
Apkopojot darbā iegūtos rezultātus, autore izdara sekojošus secinājumus:
Sociālas vietnes biežāk ir pirmā vieta no kurienes cilvēki iegūt jaunumus. Kopumā Facebook atrodama informācija tiek uzskatīta par kvalitatīvu, jā tā tiek izmantota izklaidei. Pasaules, valsts, dabas, veselības tematikas informācija tiek novērtēta par nekvalitatīvu informāciju. Jo tā, pārsvara ir nepilna informācija, subjektīva un nav lietderīga lietotajām. Galvenās Facebook sastopamas informācijas priekšrocības ir ziņu aktualitāte un laicīgums. Autore no savas puses, balstoties uz pētījuma iegūtiem rezultātiem, izraisa sekojošus ieteikumus:
1. Lai izvairīties no nelietderīgas informācijas, ir jācenšas pilnvērtīgi izmantot sociālās vietnēs piedāvātas informācijas filtrēšanas funkcijas.
2. Ir jāpievērš īpašu uzmanību informācijai, kas satur noteiktus faktus, lai izvairīties no dezinformēšanas, labāk neņemt vērā informāciju, kura nav pastiprināta ar atsaucēm un norādēm.
3. Sociālo mēdiju mērķis ir pievērst uzmanību, bieži tas izplatīta informācija ir diezgan subjektīva un nepilna. Lai saņemt notikuma pilno attēlu, ir jāpārbauda ziņas arī citos resursos, labāk ja tie būtu oficiālo mediju vietnes.
4. Ir jāsaprot, kā informācijai ir ļoti svarīga loma mūsu ikdienas dzīvē, dezinformēšana var pievest pie nepareiziem secinājumiem un turklāt pie nepareiziem lēmumiem.
5. Pagaidām mēs paši esam atbildīgi par to, kāda informācija ir mums apkārt.…
Pētījuma problēma un jautājumi - vai cilvēki pievērš uzmanību informācijas kvalitātei? Vai vērtē informāciju pēc noteiktiem kvalitātes kritērijiem? Darba mērķis ir noskaidrot, vai sociālajās vietnēs iegūtā informācija ir kvalitatīva. Kursa darba teorētisko bāzi veido kognitīva psiholoģija, kognitīvas autoritātes teorija, teorija par informācijas daudzuma ietekmi uz cilvēka psihisko veselību. Pētījuma empīriska bāze sastāv no apkopotiem anketēšanas rezultātiem un sociālas vietnes Facebook kvalitatīvas kontentanalīzes.
PDF formāts.
-
Bibliotēkzinātne: informācijas meklēšana internetā, elektroniskie informācijas avoti, abonētas datu bāzes
Prezentācija32 Bibliotēkzinātne, Datori, elektronika, programmēšana
- Responsīvas interneta vietnes
-
Sociālajās vietnēs iegūtās informācijas kvalitāte
Diplomdarbs65 Datori, elektronika, programmēšana, Psiholoģija, Socioloģija
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Lēmumu analīze informācijas tehnoloģijas projekta izstrādē
Diplomdarbs augstskolai71
-
Informācijas pieejamība un izglītošanas iespējas skolās par azartspēļu atkarību
Diplomdarbs augstskolai83
Novērtēts! -
Informācijas sistēmu ieviešanas problēmas un risinājumi
Diplomdarbs augstskolai88
Novērtēts! -
Informācijas sistēmas izstrāde mazumtirdzniecības veikalam
Diplomdarbs augstskolai59
Novērtēts! -
Vidzemes Augstskolas informācijas tehnoloģiju pakalpojumu daļas darbu pieprasījumu apstrādes un izpildes modelēšana
Diplomdarbs augstskolai72