NOBEIGUMS
Šobrīd valsts sociālekonomiska situācija nelabvēlīgi ietekme ģimeņu sociālo funkcionēšanu: pieaug bezdarba līmenis, saslimstība ar alkohola atkarību, ģimenes nespēj apmierināt savas vajadzības un saskaras ar sociālajām problēmām.
Vecāki, saskaroties ar sociālām problēmām, stresa un spriedzes dēļ nespēj adekvāti reaģēt uz bērna vajadzībām, izturoties pret bērniem vardarbīgi un pielietojot cietsirdīgas audzināšanas metodes: fizisku ietekmēšanu, lamāšanu utt. Augot tādā ģimenē, bērns nespēj veidot citas vērtības un nākotnē pielietot citas nevardarbīgas audzināšanas metodes savā ģimenē. Tāpat, ka slikts uzturs saindē bērna veselību, slikta izturēšanos pret bērnu ģimenē saindē bērna psihi, personību, vērtības sistēmas veidošanu. To, ka kādas attiecības ar apkārtējiem cilvēkiem veidos bērns savā nākotnē, ka uztvers apkārtējo pasauli un spēs iekļauties sabiedrībā, ir atkarīgs no ģimenes modeļa. Līdz ar t o ir svarīgi veicināt vecākus saprast bērnu audzināšanas nozīmību.
Analizējot sociālos pakalpojumus sociālā riska ģimenēm bērnu audzināšanas prasmju attīstīšanā Ventspils pilsēta, secinu, ka nav ilglaicīgu profesionālu sociālo pakalpojumu sociālā riska ģimenēm ar bērniem ar mērķi attīstīt vecāku prasmes bērnu audzināšanā.
Anketējot sociālā riska ģimenes guvu apstiprinājumu tam, ka galvenās sociālās problēmas, ar kurām viņi sastapās ir materiālās problēmas, darba trūkums.
Anketas rezultāti liecina par to, ka vecāki no sociālā riska ģimenēm, audzinot bērnu, neņem vērā viņa personības īpatnības, pārnes uz savu ģimeni bērnībā iegūto ģimenes modeli, kā arī uzskata, ka ir nepieciešams padoms vai papildināt zināšanas bērnu audzināšanā un gribētu piedalīties ilgstošās atbalstu grupās vecākiem, lai saņemtu plašāko informāciju par bērnu audzināšanā nozīmē.
Modelējošā daļā izstrādāju atbalsta pakalpojuma modeli bērnu audzināšanas prasmju attīstīšanā sociālā riska ģimenēm ar bērniem. Atbalsta pakalpojuma mērķis ir veicināt vecāku personības izaugsmi, apgūstot un attīstot prasmes bērnu audzināšanā, radot priekšnoteikumus labvēlīgais sociālai videi bērnu augšanai un attīstībai bioloģiskajā ģimenē.
…