Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Sociālā rehabilitētāja loma neredzīgu un vājredzīgu cilvē...-
Sociālā rehabilitētāja loma neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 1 | |
Problēmsituācijas aktualitāte | 3 | |
1. | Neredzīgo un vājredzīgo cilvēku izglītības iegūšanas iespējas Latvijā | 5 |
1.1. | Vājredzīgu un neredzīgu bērnu pirmsskolas izglītības iespējas | 5 |
1.2. | Vājredzīgu un neredzīgu bērnu vidējās izglītības iegūšanas iespējas | 7 |
1.3. | Vājredzīgu un neredzīgu bērnu profesionālās izglītības iegūšanas iespējas | 8 |
1.4. | Augstākās izglītības iegūšanas iespējas | 10 |
2. | Sociālā rehabilitētāja loma, profesionālās darbības specifika izglītības iegūšanas procesā | 12 |
2.1. | Normatīvo aktu un dokumentu analīze | 12 |
2.2. | Profesijas standarts un sociālā rehabilitētāja profesionālā darbība | 15 |
3. | Pieejamie resursi neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesam Latvijā | 20 |
3.1. | Informācijas tehnoloģijas | 20 |
3.2. | Latvijas Neredzīgo biedrība un rehabilitācijas centrs | 22 |
3.3. | Vides pieejamība | 26 |
3.4. | Eiropas Savienības fondi | 27 |
3.5. | Suņi - pavadoņi | 27 |
3.6. | Sabiedrības loma, atbalstot redzes invalīdu izglītības iegūšanas ceļā | 29 |
4. | Pētījuma datu analīze | 34 |
4.1. | Anketu analīze | 35 |
4.2. | Intervijas analīze | 40 |
5. | Ieteikumi sociālā rehabilitētāja profesionālajai darbībai neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesā | 45 |
Nobeigums | 47 | |
Izmantotā literatūra | 48 | |
Pielikumi | 50 |
Ievads
Savā profesionālajā darbībā esam saistītas ar cilvēkiem ar redzes traucējumiem -neredzīgajiem un vājredzīgajiem. Ir svarīgi saprast, ka cilvēki ar redzes traucējumiem spēj paveikt vairāk nekā mēs iedomājamies. Cilvēks var izdarīt ļoti daudz, ja saņem atbalstu. Vēlamies kvalifikācijas darba ietvaros, noteikt sociālā rehabilitētāja lomu neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesā, jo uzskatām, ka izglītība ir viena no cilvēka dzīves pamata vērtībām, kas sniedz arvien plašākas iespējas ikvienam.
Rodas jautājums, vai izglītības iestādes ir gatavas darbam ar neredzīgiem un vājredzīgiem cilvēkiem? Vai cilvēks ar redzes traucējumiem tiek pietiekami atbalstīts? Daudzi cilvēki ar redzes traucējumiem jūtas atstumti un nevar novērtēt savas spējas, kas attiecas arī uz izglītošanos un mācību procesu.
Būtiski ir izprast sociālā rehabilitētāja darbību pēc Latvijas likumdošanā noteiktajiem profesijas standartiem, lai neuzņemtos pienākumus, kuri jāveic citiem speciālistiem, tomēr ir svarīgi apzināties sociālā rehabilitētāja nozīmīgumu darbā ar cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Izstrādājot kvalifikācijas darbu, noteiksim sociālā rehabilitētāja lomu neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesā, izmantojot visu šobrīd mums pieejamo informāciju un resursus, lai sniegtu pēc iespējas plašāku skatījumu uz šo profesionālās darbības aspektu.
Kvalifikācijas darbā plānojam izpētīt neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesu un apzināt savu lomu tajā kā profesionālēm – sociālajām rehabilitētājām. Vēlamies uzzināt izglītības ieguves iespējas cilvēkiem ar redzes traucējumiem un izprast, kā mēs, profesionāļi, varam sniegt atbalstu un palīdzību, kas ir tiešām nepieciešama. Uzskatām, ka jānoskaidro cilvēku ar redzes traucējumiem attieksme pret izglītības iegūšanu un jāapzina grūtības un traucēkļi ar ko saskaras neredzīgi un vājredzīgi cilvēki, kas vēlas iegūt vai papildināt savu izglītību, lai spētu sniegt viņiem efektīvu un profesionālu atbalstu.
Kvalifikācijas darbā veiksim pētījumu.
Pētījuma mērķis: Sociālā rehabilitētāja lomas neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesā apzināšana.
Pētījuma uzdevumi:
• Iepazīties ar neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesu Latvijā;
• Izpētīt pieejamos resursus neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesam Latvijā;
• Izprast sociālā rehabilitētāja profesionālo darbību;
• Izpētīt situāciju Latvijas Neredzīgo biedrības „Rehabilitācijas centrs” Jelgavas teritoriālajā dienas rehabilitācijas centrā;
• Izstrādāt ieteikumus, lai pilnveidotu sociālā rehabilitētāja profesionālo darbību neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesā.
Pētījuma metodes:
• Zinātniskās literatūras analīze.
• Aptauja.
• Intervija.
• Datu statistiskā analīze.
Pētījuma bāze: Latvijas Neredzīgo biedrības Jelgavas teritoriālā organizācija, Saldus un Dobeles vietējās organizācijas un Latvijas Neredzīgo biedrības „Rehabilitācijas centrs” Jelgavas teritoriālais dienas rehabilitācijas centrs.
Pētījuma laiks: 2010.gada februāris – 2010. gada maijs.
…
Kvalifikācijas darbs, kas pēta neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesu Latvijā un sociālā rehabilitētāja lomu tajā. Labi novērtēts (8 balles) un prasībām atbilstoši noformēts.
- Dejas un kustības nozīme harmoniskas personības veidošanā
- Laulības šķiršanas ietekme uz bērnu un sociālais darbs šajā procesā
- Sociālā rehabilitētāja loma neredzīgu un vājredzīgu cilvēku izglītības iegūšanas procesā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Sociāli atstumto bērnu problēmas sociālā pedagoga skatījumā
Diplomdarbs augstskolai50
-
Sociālā pedagoga loma darbā ar vardarbībā cietušajiem bērniem
Diplomdarbs augstskolai44
Novērtēts! -
Sociālā pedagoga darbs ar bērniem, kuriem ir valodas sistēmas nepietiekama attīstība
Diplomdarbs augstskolai71
Novērtēts! -
Sociālā pedagoga darbība deviantas uzvedības mazināšanai internātskolā
Diplomdarbs augstskolai51
Novērtēts! -
Augstākās izglītības loma māsas pašvērtībā
Diplomdarbs augstskolai52