Bērna izglītošanā liela vērtība ir gudriem un apdomīgiem vecākiem, bet vecākiem ir jāmācās kļūt par labākiem tētiem, mammām. Ir labi, ja skola spēj piedāvāt vērtīgas izglītojošas nodarbības vecākiem. Tomēr, pedagogi ir mācījušies skolēnu mācīšanas metodes. Tas nav tas pats, kas strādāt ar pieaugušajiem. Visbūtiskākā vērtība skolā ir laimīgi skolotāji. Līdz šim vecāki ir sapratuši, ka skolotājiem ir liela slodze, ka būt par skolotāju nozīmē ļoti atbildīgi strādāt. Nepārprotama netikumiskas rīcības un sliktas uzvedības nosodīšana nav tikai viena vai visu skolotāju problēma, tā jau ir visas sabiedrības problēma. Demokrātiskā sabiedrībā par vērtību uzskata sabiedrības līdzdalību. Tomēr vecāku līdzdalība izglītības politikā, skolas, pašvaldības un valsts līmenī ir ļoti zema. Līdzdalība visbiežāk aprobežojas ar informācijas iegūšanu un atsevišķos gadījumos ar viedokļa paušanu, kam tikai retos gadījumos seko lēmumu/rīcības ietekmēšana un izvērtēšana. Sadarbībā ar vecākiem skolas kļušt aktīvas gadījumos, kad nepieciešams vecāku viedoklis skolas darba novērtēšanai kontrolējošām institūcijām. (34)
Vairāki faktori, kas var palielināt risku atsevišķos mobinga gadījumos - skolām būtu mērķtiecīgi jāievieš profilakses un intervences programmas. Tajās iekļauj:
• Individuālos riska faktorus, piemēram, kā agresīva un opozicionāra uzvedība, impulsivitāte, slikti akadēmiskie sasniegumi, sociālās un emocionālās mācīšanās trūkumi. Tomēr vajātājam nevienmēr trūkst sociālās prasmes un pašapziņa, daudzi ir diezgan populāri starp vienaudžiem.
• Skolas faktorus, piemēram, kā pieaugušo uzraudzības nepietiekamība, labas uzvedības gaidas, atbalsts skolotāju-skolēnu un skolēnu-skolēnu attiecības un mobinga politika.
• Mājas faktorus, piemēram, vecāku pārāk barga vai pieļaujama bērna atstumšana, vardarbība ģimenē, slikti lomu modeļi un nepietiekama vecāku
• Noteikumi vecakiem mobinga gadijuma:
1. solis Uzmanīgi uzklausiet bērnu, izrādiet rūpes un piedāvājiet atbalstu.
2. solis Dodiet saprātīgus padomus. Neiesakiet bērnam iesaistīties kautiņā, takā no tā mobings var pastiprināties.
3. solis Palīdziet bērnam izstrādāt pozitīvu stratēģiju:
1. pāridarītājam teikt “Liec mani mierā” un turies no manis tālāk;
2. izvairīties no situācijas, kas veicina mobingu;
3. iegūt jaunus draugus.
4. solis Uzdot bērnam jautājumus un noskaidrot, vai mobingam ir sistemātisks raksturs:
1. Kas notika? Kur un kad notika mobinga gadījums?
2. Kas ņēma dalību katrā no incidentiem?
3. Vai bija kāds notikušā liecinieks, un, ja jā, tad kas?
4. Kādi pasākumi ir jau pieņemti, lai mobingu novērstu?
5. Kādi skolotāji vai skolas darbinieki zina par notikušo?
…