Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Latviešu valoda
Skolotāja un skolēna sadarbība Annas Brigaderes pasaku lu...-
Skolotāja un skolēna sadarbība Annas Brigaderes pasaku lugas "Sprīdītis" apguves stundās 5.klasei
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Annas Brigaderes pasaku luga „Sprīdītis” pamatskolas literatūras mācību skatījumā | 9 |
1.1. | Anna Brigadere un viņas ieguldījums pasaku lugu izveidē | 11 |
1.2. | Annas Brigaderes pasaku lugu ētiski estētiskās vērtības | 17 |
1.3. | Pasaku lugai „Sprīdītis” veltīto literatūras stundu organizācijas pedagoģiski psiholoģiskais pamatojums | 22 |
1.4. | Vērtīborientējošas sadarbības nozīmīgums literatūras mācību procesā | 27 |
2. | Skolotāja gatavošanās darbam klasē | 31 |
2.1. | 5.klases skolēnu vecumposma raksturojums | 31 |
2.2. | 5.klases kolektīva iepazīšana | 36 |
2.3. | Mācību satura tematiskais plānojums | 40 |
2.4. | Mācību materiāla sagatavošana | 44 |
3. | Metodisko paņēmienu sistēmas izmantošana Annas Brigaderes pasaku lugas „Sprīdītis” iepazīšanas mācību stundās | 45 |
3.1. | Skolēnu sagatavošana Annas Brigaderes pasaku lugas „Sprīdītis” uztverei | 47 |
3.2. | Skolotāja un skolēnu vērtīborientējošas sadarbības norises A.Brigaderes pasaku lugas „Sprīdītis” veltītajās stundā | 48 |
3.3. | Skolotājas un skolēnu sadarbības rezultātu apkopojums un izvērtējums | 82 |
Tēzes | 89 | |
Izmantotās literatūras saraksts un avoti | 91 | |
Pielikums Nr.1- Skolēnu izpētes materiāli | 94 | |
Pielikums Nr.2- Uzskates un izdales materiāli | 95 | |
Pielikums Nr.3- Skolēnu darbi 5.klasē. | 96 |
Jau Cicerons savā laikā ir teicis: „Vai var sniegt valstij vēl lielāku un labāku dāvanu par to, kā mācīt un izglītot jauno paaudzi, jo sevišķi mūsu tikumības apstākļos un mūsu laikā, kad jaunatne ir tik samaitāta, ka tā jāiegrožo un jāapvalda kopīgiem spēkiem.” [25: 11]
Pēdējie sešpadsmit gadi izglītībā raksturīgi ar būtiskām pārmaiņām. Pedagogi ir gājuši garu šaubu un meklējumu ceļu, cenšoties rast atbildes uz daudziem svarīgiem jautājumiem.
Profesore Dagmāra Ausekle raksta: „Valstī ar pozitīvi izprastu vērtību sistēmu izglītības virsuzdevums, visas sabiedrības mērķis ir veidot brīvu un inteliģentu, daudzpusīgu, iespējami labi izglītotu cilvēku, kas spējīgs adaptēties jebkurā dzīves situācijā”.[4: 4]
Latvijā Izglītības pamatprincipi ir humanitātes, demokrātiskuma, individualizācijas, radošās darbības, tautiskuma, tikumiskuma, profesionalitātes, zinātniskuma, sistemātiskuma un mūsdienīguma principi.
„Humanitātes principa būtība ir cilvēka atzīšana par pamatvērtību. Izglītība veido patiesi cilvēcīgu personību, kopj humānus uzskatus, jūtas un attieksmes.
Demokrātiskuma princips nozīmē, ka audzēkņu un pedagogu mērķtiecīgā sadarbība izglītības ieguves gaitā tiek īstenota savstarpējā cieņā balstīta cilvēku kopdarbība, ievērojot pieņemtās vienošanās. Tas palīdz cilvēkam labāk sagatavoties turpmākajam darbam un dzīvei demokrātiskā sabiedrībā.
Individualizācijas princips izsaka to, ka izglītības ieguves gaitā tiek respektētas un attīstītas individualitātes intereses, vajadzības, darbības motīvi, vērtības un spējas, vienlaikus ievērojot sabiedrības centienus un vajadzības.
Radošās darbības princips nozīmē, ka izglītība attīsta un aktualizē personības radošo potenciālu.
Tautiskuma princips paredz personības nacionālās apziņas iesakņošanos, nacionālās kultūras apguvēja un pilnīgotāja īpašību attīstību, personības atvērtību un cieņu pret tautas nacionālajām vērtībām.
Tikumiskuma princips nozīmē, ka izglītība sekmē tādas personības tapšanu, kam piemīt augsta morālā apziņa un tikumiska rīcība.
Profesionalitātes princips paredz profesionālās virzības izkopšanu vispārējās izglītības ieguves gaitā un augstvērtīgas profesionalitātes veidošanos profesionālās izglītības ieguves procesā.
Zinātniskuma princips liek projektēt un īstenot tādu izglītību, kuras pamatā ir mūsdienu zinātnes atziņas, zinātnisko metožu lietojums, patiesības un tās pierādījumu meklējumi.
Sistemātiskuma princips prasa izprast un projektēt izglītību kā veselumu, kuru apguvē cilvēks varēs izveidot kopsakarīgu pasaules redzējumu un skaidri apzināt savu vietu un lomu pasaulē. …
Darbs novērtēts uz 9
-
Līdzatkarība kā problēma sabiedrībā. Atveseļošanās ceļi
Diplomdarbs76 Socioloģija, Psiholoģija, Anatomija, veselība, medicīna, higiēna
-
Mācību satura papildināšana veselīga uztura tēmā Rīgas Teikas vidusskolā
Diplomdarbs76 Anatomija, veselība, medicīna, higiēna, Pedagoģija
- Skolotāja un skolēna sadarbība Annas Brigaderes pasaku lugas "Sprīdītis" apguves stundās 5.klasei
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Diskusijas metode 9.klases skolēnu runas prasmju pilnveidei angļu valodas stundās
Diplomdarbs augstskolai48
Novērtēts! -
Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība bērna uzvedības prasmju veidošanā
Diplomdarbs augstskolai109
Novērtēts! -
Rotaļa – saskarsmes prasmju sekmētājs jaunākajā pirmsskolas vecumā
Diplomdarbs augstskolai70
Novērtēts! -
Skolas vadības darbība skolēnu darba drošības un arodveselības iemaņu veidošanā
Diplomdarbs augstskolai129
Novērtēts! -
Pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja un vecāku sadarbība izglītības iestādes darba pilnveidošanā
Diplomdarbs augstskolai78
Novērtēts!