Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Skolēnu pašnovērtēšanas ietekme uz mācību sasniegumiem-
Skolēnu pašnovērtēšanas ietekme uz mācību sasniegumiem
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 9 | |
1. | Pusaudžu pašvērtējuma nozīme mācībās | 13 |
1.1. | Vecumposma īpatnību raksturojums | 13 |
1.2. | Pašapziņa, pašvērtējums un tā nozīme pusaudžiem | 15 |
1.3. | Mācību motivācijas veidošanās likumsakarības | 21 |
2. | Vērtēšana | 30 |
2.1. | Vērtēšana mācību procesā | 30 |
2.2. | Pašvērtēšana un pašnovērtēšana | 33 |
2.3. | Pašvērtēšanas un pašnovērtēšanas prasmju attīstīšanas paņēmieni matemātikā | 39 |
Izmantotā literatūra | 51 | |
Pielikumi | 58 | |
1.pielikums. | Pašnovērtēšanas piemēri | 59 |
Gatavošanās kontroldarbam ģeometrijā 7.klasē. | 59 | |
Kontroldarbs ģeometrijā 7.klasē. | 61 | |
Ģeometrijas kontroldarba rezultātu izvērtējums. | 63 | |
Kontroldarbs algebrā 7. klasē. | 64 | |
Kontroldarba algebrā izvērtējums | 65 | |
Kontroldarbs ģeometrijā 7.klasē. | 66 | |
Kontroldarba vērtēšana | 68 | |
Diagnosticējošā darba pašnovērtējums | 71 | |
2.pielikums. | Anketa skolēnu mācību motivācijas un pašnovērtēšanas nozīmīguma noteikšanai | 73 |
3.pielikums. | 7.klases skolēnu Vērtējumi algebrā 2002./03. un 2003./04.mācību gadā pa tēmām un semestra beigās | 75 |
4.pielikums. | 7.klases skolēnu Vērtējumi ģeometrijā 2002./03. un 2003./04.mācību gadā pa tēmām un semestra beigās | 76 |
5.pielikums. | Vērtējumu algebrā un ģeometrijā dinamika (2002./03. un 2003./04.mācību gads) pa tēmām un semestra beigās | 77 |
6.pielikums. | Pašnovērtējuma karte | 78 |
7.pielikums. | Paškontroles darbs algebrā eksperimentālajai un kontrolgrupai | 79 |
8.pielikums. | Paškontroles darba algebrā atbildes un vērtēšanas kritēriji | 81 |
9.pielikums. | Kontroldarbs algebrā eksperimentālajai un kontrolgrupai | 83 |
10.pielikums. | Kontroldarba algebrā vērtēšanas kritēriji | 84 |
11.pielikums. | Kontroldarba algebrā izvērtējums | 86 |
12.pielikums. | Kontrolgrupas sasniegumi pārbaudes darbos | 88 |
13.pielikums. | Eksperimentālās grupas sasniegumi pārbaudes darbos | 89 |
14.pielikums. | Eksperimentālās grupas pašnovērtējuma rezultātu apkopojums | 90 |
Latvijā kopš 1999.gada ieviesta formatīvā un summatīvā vērtēšanas sistēma. Formatīvais vērtējums ir orientēts uz skolēna individuālo izaugsmi. 2002./03.mācību gadā Jelgavas 4.vidusskolā tika veikts pētījums jomā “Mācīšana un mācīšanās”. Pētījumā apkopojām un analizējām pedagoģisko vērojumu protokolus, skolēnu un vecāku anketēšanas rezultātus:
Skolēnu aptaujas rezultāti uzrāda motivācijas trūkumu 47% skolēnu;
Pedagoģisko vērojumu protokolos (102) 34% mācību stundās skolēnu motivācija novērtēta kā nepietiekami augsta;
Vecāki apgalvo, ka vērtējumi “i” un “ni” neveicina skolēnu motivāciju mācīties un neveido priekšstatus par skolēna zināšanām un prasmēm.
Tāpēc pēdējos gados aktuāls ir jautājums par pašvērtējumu. Tas ir veids, kā motivēt skolēnu aktīvai darbībai, kā mācīt skolēnam uzņemties atbildību, pašam izvirzīt mērķus un tos sasniegt.
Izglītības procesa kvalitāte ir atkarīga no izglītības iestādes, tajā strādājošo pedagogu darbības. Savukārt mācīšanās rezultāti ir atkarīgi no katra skolēna personīgās ieinteresētības un prasmes mācīties. Vērtēšanas sistēma ir darbības veids, kas atbalsta un stimulē mācīšanos. Iesaistot skolēnus vērtēšanas procesā, viņi kļūs atbildīgāki pret savu darbību. Šobrīd veiksmīgi aizsācies pašnovērtēšanas process sākumskolā. Turpinot šo procesu pamatizglītības un vidējās izglītības pakāpē tiks nodrošināta izglītības procesa kvalitātes paaugstināšanās.
Strādājot par matemātikas skolotāju un direktora vietnieci izglītošanās jomā, radās nepieciešamība pētīt, kā motivēt skolēnu mācīties matemātiku un citus eksaktus priekšmetus.
Darbā tiek analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par skolēnu mācību motivāciju un vērtēšanu konstruktīvisma kontekstā. Vērtēšana ir daļa no mācīšanās procesa un skolēns pats spriež par savu progresu. …
Darbā aplūkota skolēnu mācību motiv;acijas problēma un pētītas pašnovērtēšanas metodes izmantošanas iespējas tās risināšanā.
- Projekts kā sākumskolas skolēnu praktisko prasmju pilnveidošanas līdzeklis mājturības un tehnoloģiju stundās
-
Skolēnu informācijas tehnoloģiju zināšanu testēšana
Diplomdarbs61 Datori, elektronika, programmēšana, Pedagoģija
- Skolēnu pašnovērtēšanas ietekme uz mācību sasniegumiem
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Speciālās skolas jaunāko klašu skolēnu savstarpējā saskarsme: problēmas un risinājumi
Diplomdarbs augstskolai68
-
Mācību procesa pilnveides iespējas temata ”Iekšzemes kopprodukts un ekonomikas izaugsme” apguvē
Diplomdarbs augstskolai101
Novērtēts! -
Uzņēmuma korporatīvās sociālās atbildības ietekme uz patērētāja izvēli
Diplomdarbs augstskolai95
-
7.-9.klašu pusaudžu mācību disciplīnas problēmas
Diplomdarbs augstskolai73
-
Vizualizēšanas prasmju attīstība fizikas mācību procesā pamatskolā
Diplomdarbs augstskolai59