Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:835118
 
Vērtējums:
Publicēts: 18.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 31 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Adaptācijas perioda raksturojums    5
1.1.  adaptācijas jēdziens    6
1.2.  adaptācijas perioda norisi ietekmējošie faktori    7
2.  Personības attīstības īpatnības jaunākājā skolas vecumposmā    15
2.1.  fiziskās attīstības īpatnības un to ietekme uz adaptācijas procesu    18
2.2.  izziņas darbības īpatnības un to ietekme uz adaptācijas procesu    19
3.  Bērnu gatavība skolai un tā ietekme un adaptācijas procesu    24
4.  Skolotāja loma adaptācijas procesa organizēšanā 1.klasē    29
5.  Problēmas izpēte praktiskajā daļā    32
  Secinājumi    42
  Izmantotā literatūra    43
  Anotācija latviešu valodā    45
  Аnotācija krievu valodā    47
Darba fragmentsAizvērt

Ik gadu 1. septembrī savas pirmās skolas gaitas uzsāk pirmklasnieki. Šī diena ir gaidu un satraukuma pilna ne tikai bērniem, bet arī viņu vecākiem. Skola bērniem ir kaut kas jauns, kur ir jauni noteikumi un darbības.Tagad bērniem būs jāpāriet no rotaļu spēlem pie sistemātiska darba. Bērniem būs jauna loma – skolēns. Pirmās klases skolēnam ir nozīmīgi tikt pieņemtam skolas dzīvē. Ja skolēni tiek iekļauti klasē un skolā, viņi ir pārliecināti par sevi – droši pauž savu viedokli, spriež, dalās pārdzīvojumos. Par veiksmīgu pielāgošanos liecina pedagogu un skolēnu savstarpēja sadarbība, attiecības.
Skolēnam, uzsākot skolas gaitas, mainās ne tikai vide, bet mainās arī galvenais darbības veids. Iekļaujoties skolas dzīves ritmā, bērnam atklājas cita pasaule. Viņš nonāk daudz prasīgākā vidē. Pirmklasniekam patstāvīgi jātiek galā ar prasībām pret sevi, pret savu rīcību. Tā ir jauna dzīves situācija, kas rada uztraukumu, stresu. Jaunos apstākļos tiek pārdzīvots emocionālais diskomforts. Tādēļ svarīgi ir skolotājam īpaši pārdomāt šīs un nākošo dienu un nedēļu darbību, tas ir laiku, ko sauc par adaptācijas periodu.
Ikviens bērns, uzsākot skolas gaitas, ir pilns cerību un priecīgu gaidu. Bērns uztver sevi kā pilnvērtīgu personību neatkarīgi no tā, kādā vidē viņš aug. Pirmajās klasēs skolēnos vērojams optimisms, bērni ir atnākuši ar cerību gūt skolā panākumus un skolai ir jābūt gatavai piedāvāt tādus mācīšanās veidus, kas atbilstu katra skolēna iespējām un izziņas interesēm [13.,75.].
Iepriekš teiktai: apliecina problēmas aktualitāti. Lai labāk izpētītu adaptācijas procesa likumsakarības un to ievērošanu mācību procesā, par sava bakalaura darba tēmu izvēlejos “Skolēnu adaptācijas process 1. klasē”
Pētījuma objekts: adaptācijas process skolā

Pētījuma priekšmets: adaptācijas procesa norise 1.klasē

Pētījuma mērķis: atklāt 1.klases skolēnu adaptācijas procesa sekmīgas organizēšanas iespējas


Pētījuma uzdevumi:
1. Analizēt padagoģisko un psiholoģosko literatūru par pētāmo tēmu.
2. Izpētīt bērnu gatavību skolai.
3. Veikt praktisko pētījumu.
4. Analizēt un apkopot iegūtos rezultātus

Pētījuma metodes:
- pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze,
- pedagoģiskais novērojums,
- anketēšana,
- intervēšana,
- iegūto rezultātu apkopošana.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties