Darba temats: Skolas administrācijas darbība jauno skolotāju adaptācijas sekmēšanā
Darba veids: maģistra darbs
Studiju programma: profesionālā maģistra studiju programma „Skolvadībā”
Darba zinātniskā vadītāja: ..............................
Darba apjoms: 87 lpp., 20 attēli un 6 tabulas
Pētījuma mērķis: Izzināt skolotāju adaptācijas procesa būtību, izveidot teorētiski un praktiski efektīvu adaptācijas modeli, kura realizāciju sekmē skolas vadība.
Hipotēze: Jauno skolotāju adaptācijas process ir sekmīgāks, ja:
to vada skolas administrācija;
skolotāju kolektīvā ir radošas profesionālas darba attiecības;
jaunais skolotājs ir mērķtiecīgi virzīts skolas profesionālai pedagoģiskai darbībai.
Darba saturs:
Latvijas skolās ar katru gadu sarūk skolotāju skaits. Pedagoģisko izglītību ieguvušie jaunieši izmēģina strādāt skolā, tomēr kā nākotnes perspektīvu to neizvēlas. Daudzi pedagoģisko augstskolu studenti labprāt strādātu skolā, bet ienākot skolā viņi neiztur šīs straujās pārmaiņas un nespēj bez palīdzības un atbalsta veiksmīgi integrēties skolas pedagoģiskajā un sociālajā vidē.
Manuprāt, viens no ikgadēja skolotāju skaita samazināšanās cēloņiem ir tas, ka praktiski visās Latvijas skolās jauno darbinieku adaptācija ir atstāta novārtā. Viens no skolas direktora pienākumiem ir skolas nodrošināšana ar pedagogiem, tāpēc tieši vadītājam ir jāorganizē mērķtiecīgs jauno skolotāju adaptācijas process skolā. Šo darbu apgrūtina tas, ka līdz pat šim laikam nav konkrētu priekšstatu par to, kurai skolas apakšvienībai ir jābūt nodarbinātai adaptācijas procesā, vēl šobrīd līdz galam nav izstrādāti adaptācijas efektivitātes pārbaudes kritēriji un rādītāji, kā arī nav izstrādāts adaptācijas vadības modelis.
Darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, secinājumiem, izmantoto avotu saraksta ( 49 avoti) un 5 pielikumiem. Pētījumā bija izmantotas teorētiskā metode: literatūras avotu izpēte un analīze un empīriskās: anketēšana, intervijas, datu analīze. Darbā ir izskatīts adaptācijas jēdziens, mērķi, procesa posmi. Izzinātas skolotāju adaptācijas īpatnības, skatīta un pētīta skolas administrācijas darbība adaptācijas procesu vadīšanā mūsdienu skolā. Pētījuma gaitā tika izstrādāts teorētiski un praktiski efektīvs adaptācijas modelis, kura realizāciju sekmē skolas vadība.…