Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:948945
 
Vērtējums:
Publicēts: 08.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 31 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Anotācija latviešu valodā    5
  Anotācija angļu valodā    6
1.  Valodas loma bērna attīstībā agrīnajā bērnībā    8
1.1.  Valoda un runa    9
1.2.  Runas attīstības posmi pirmsskolas vecumā    10
1.3.  Agrīnās bērnības vecumposma un runas attīstības raksturojums    12
1.4.  Runas attīstības uzdevumi agrīnajā bērnībā    18
2.  Skaņu izrunas kultūras veidošanas uzdevumi un iespējas agrīnajā bērnībā    21
2.1.  Skaņu izrunas kultūras veidošana un tās uzdevumi    21
2.2.  Artikulācijas aparāta anatomija un fizioloģija    22
2.3.  Skaņu izrunas sekmēšanas paņēmieni agrīnā bērnībā    24
3.  Pedagoģisks pētījums par skaņu izrunas sekmēšanu agrīnajā bērnībā    30
3.1.  Pētījuma mērķis, uzdevumi un organizācija    30
3.2.  Bērnu vecāku viedokļa izzināšana par bērnu skaņu izrunas stāvokli    31
3.3.  Skolotāju izzināšna par skaņu izrunas nepilnībām un to analīze    35
3.4.  Sadarbība ar citiem pedagogiem un vecākiem    41
3.5.  Pētījumā iesaistīto bērnu skaņu izrunas raksturojums pirms pētījuma    42
3.6.  Dažādu paņēmienu pārbaude skaņu izrunas sekmēšanai    45
3.7.  Iegūto rezultātu analīze    49
  Secinājumi    52
  Izmantotā literatūra    53
  Pielikumi    55
Darba fragmentsAizvērt

Nekas bērnam nav tik svarīgs un viņa normālai attīstībai tik nozīmīgs kā emocionāla saikne ar pieaugušo. Valoda ir tikai šīs vecāku un bērna kontaktēšanās rezultāts. Taču arī tā attīsta un labvēlīgi ietekmē bērnu. Mazulis vēlas, lai vecāki viņu ne tikai fiziski noglāstītu, bet arī samīļotu ar mīļiem vārdiem. (Miltiņa, 2000,12)
“Pilnvērtīgai valodas attīstībai ir milzīga nozīme bērna intelektuālajā un personības attīstībā. Bērniem ar valodas traucējumiem ir ierobežotas iespējas kontaktēties ar līdzcilvēkiem, izprast citu cilvēku runu, saistīt to ar apkārtnē notiekošajiem procesiem, analizēt un izdarīt secinājumus par redzēto un dzirdēto. Līdz ar to bērnam var rasties mazvērtības komplekss. Mazulis sāk izvairīties no runāšanas, noslēdzoties sevī, kļūst bikls.Šādam stāvoklim ieilgstot, sākotnēji pilnīgi normāls bērns var sākst atpalikt savā psihiskajā attīstībā.“(Jelgavas bērnu poliklīnikas logopēde Ināra Gene) (Miltiņa, 2000,9)
Runājot par valodas nozīmi jāņem vērā, ka liela loma ir arī runai. Ikdienā runa palīdz cilvēkam sazināties ar pārējiem sabiedrības locekļiem, darīt viņiem zināmas savas ikdienas vajadzības, dalīties priekos un bēdās, saņemt informāciju no apkārtējiem un reaģēt uz to. Runa palīdz cilvēkam spert pirmos soļus pasaules izzināšanā (skola), saņemt vērtīgu zinātnisko informāciju (conferences, kongresi, lekcijas), uzzināt globālus politiskus notikumus (radio, televīzija), gūt vielu emocionālai un psiholoģiskai analīzei (teātra izrādes, filmas, dziesmas, raidlugas utt.). (Apele,1982,3)
Runas attīstīšana ir viens no intelektuālās attīstīšanas līdzekļiem. Tā nosaka arī vispārējo attīstību (domāšanu, jūtu pasaules vērtību orientāciju utt.). Bērni apgūst pasaules parādības, cilvēku savstarpējās attiecības. Viņi vēro un izsaka savu prieku, neizpratni, secinājumus. Norit sarežģīts process, jo katrai lietai, katrai likumsakarībai ir savs nosaukums. (Boša,1989,7).…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties