Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Siguldas novada tūrisma mārketinga aktivitāšu plāns Igaun...-
Siguldas novada tūrisma mārketinga aktivitāšu plāns Igaunijas tūristiem
Diplomdarbs36 Mārketings, reklāma, Tūrisms, viesmīlība, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Kopsavilkums | 4 | |
Summary | 5 | |
Резюме | 7 | |
Ievads | 9 | |
1. | Tūrisma vietas mārketings | 11 |
2. | Dažādi mārketinga veidi | 14 |
2.1. | Interneta mārketings (e- mārketings) | 14 |
2.2. | Partizānu mārketings | 15 |
2.3. | Tiešais mārketings | 16 |
3. | Mārketinga aktivitāšu veidošana | 18 |
3.1. | Mārketinga komunikāciju rīki un metodes | 18 |
3.2. | Priekšnosacījumi veiksmīgu mārketinga aktivitāšu veidošanā | 19 |
3.3. | Veiksmīgu tūrisma vietu mārketinga aktivitāšu piemēri | 21 |
3.4. | Latvijas tūrisma mārketinga aktivitātes Igaunijas tūristu piesaistīšanai | 22 |
4. | Ceļotāju segmentēšanas un motivācijas nozīme tūrisma mārketingā | 24 |
4.1. | Ceļotāju segmentēšana | 24 |
4.2. | Ceļotāju motivācija | 25 |
5. | Igauņu ceļotāju aptaujas apkopojums | 27 |
5.1. | Metožu apraksts | 27 |
5.2. | Igaunijas tūristu aptaujas rezultātu apkopojums | 27 |
5.3. | Igaunijas izejošā tūrisma aģentūru pārstāvju viedoklis par Igaunijas tūristu ceļošanas paradumiem | 35 |
6. | Siguldas novada tūrisma mārketinga aktivitāšu plāns Igaunijas tūristiem | 38 |
Nobeigums | 41 | |
Izmantoto avotu saraksts | 43 | |
Pielikumi | 45 |
Nobeigums
Sigulda ir pievilcīgs tūrisma galamērķis, kas pēdējos gados ir kļuvis arvien iecienītāks arī kaimiņvalstu tūristu vidū, kuras kļuvušas arī par prioritāru mērķtirgu tūrismā gan valsts līmenī, gan pašā Siguldas novada līmenī. Konkurence gan Latvijas, gan kaimiņvalstu galamērķu vidū kļūst aizvien lielāka un tiek veiktas dažādas veicināšanas aktivitātes, kas veidotas, lai piesaistītu konkrētu tūristu mērķauditoriju. Lai izveidotu efektīvas un konkrētai mērķauditorijai paredzētas veicināšanas aktivitātes ir nepieciešams veikt iepriekšēju noteiktās mērķauditorijas izpēti, kas atklātu galvenās tūristu iezīmes un paradumus.
Lai izveidotu mārketinga aktivitāšu plānu konkrētai mērķauditorijai - Igaunijas tūristiem, tika veikts pētījums „Siguldas novada Tūrisma mārketinga aktivitāšu plāns Igaunijas tūristiem”. Šī pētījuma mērķis bija - veikt Igaunijas tūristu izpēti un, balstoties uz šīs izpētes rezultātiem, izveidot rekomendācijas veicamajām Siguldas novada tūrisma mārketinga aktivitātēm Igaunijas tirgum. Autore ir apkopojusi informāciju par tūrisma vietas mārketingu un dažādiem mārketinga veidiem, tai skaitā sniegusi arī veiksmīgu mārketinga aktivitāšu piemērus, iepazinusies ar mārketinga aktivitāšu veidošanas pamatprincipiem, izskaidrojusi ceļotāju segmentēšanas un motivācijas nozīmi tūrisma galamērķu veicināšanā, ir veikta gan Igaunijas ceļotāju aptauja un apkopoti aptaujas rezultāti, gan veiktas intervijas ar Igaunijas izejošā tūrisma aģentūru pārstāvjiem, kā arī ir izveidots Siguldas novada mārketinga aktivitāšu plānu Igaunijas tūristiem, līdz ar to ir veikti pētījuma uzdevumi.
Autores būtiskākie secinājumi, kas radušies veicot pētījumu:
1. Kvalitatīvi un veiksmīgi izstrādāts tūrisma vietas mārketings aptver palšu elementu kopumu un veic vairākas funkcijas, kuru pamatā ir noteiktas vietas atpazīstamība, attīstība, labklājība un noteikti arī ilgtspējība.
2. Kvalitatīvs un uz patiesiem faktiem balstīts e-mārketings sniedz iespējas ekonomēt izmaksas un gūt peļņu ilgtermiņā, vienlaicīgi nesot pozitīvu gan konkrētu uzņēmumu, gan galamērķu tēlu un tādā veidā veicinot arī apmeklētības palielināšanos.
3. Partizānu mārketings ir inovatīvs veids, kas, iepriekš veicot rūpīgu izpēti, ļauj konkrētā laikā un vietā uzrunāt konkrētu mērķauditorija, vienlaicīgi radot pārsteiguma efektu un pozitīvas emocijas, kā arī iespēju atšķirties no konkurentiem.
4. Tiešajam mārketingam raksturīga ir tiešo e-pastu sūtīšana, kas ietver saistošu informāciju tās adresātam, kā arī tas ir ekonomisks veids kā sasniegt sev vēlamo mērķauditoriju.
…
Pētījums „Siguldas novada tūrisma mārketinga aktivitāšu plāns Igaunijas tūristiem” iepriekš nav veikts un darbs tiks izmantots gan Siguldas novada Tūrisma informācijas centra, gan Siguldas novada Tūrisma pārvaldes vajadzībām. Pētījuma mērķis bija veikt Igaunijas tūristu izpēti un, balstoties uz šīs izpētes rezultātiem, izveidot rekomendācijas veicamajām Siguldas novada tūrisma mārketinga aktivitātēm Igaunijas tirgum. Darba veikšanā tika izmantota gan kvantitatīvā pētījuma metode – anketēšana, gan kvalitatīvā pētījuma metode – veiktas daļēji strukturētās intervijas.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
-
Dundagas novada muižas un pilis tūrisma piedāvājumā
Referāts22 Tūrisms, viesmīlība, Uzņēmējdarbība, Vēsture, kultūra
- Lauku tūrisma mītnes, to piedāvātais produkts Siguldas novadā
-
Siguldas novada tūrisma mārketinga aktivitāšu plāns Igaunijas tūristiem
Diplomdarbs36 Mārketings, reklāma, Tūrisms, viesmīlība, Uzņēmējdarbība
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
Diplomdarbs augstskolai99
-
Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
Diplomdarbs augstskolai68
-
Tūrisma produkta vadības iespējas
Diplomdarbs augstskolai79
-
Latvijas tūrisma politikas veidošanas analīze un pilnveidošana
Diplomdarbs augstskolai76
Novērtēts! -
SIA "Libanons Latvija" mārketinga aktivitāšu vadība jaunā produkta virzībai Latvijas tirgū
Diplomdarbs augstskolai76