Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:501470
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 24 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Bruņoto konfliktu un kara ietekme uz sievieti    7
2.  Nepieciešamība pēc sievietes klātbūtnes bruņotu konfliktu risināšanā un novēršanā    10
4.  Feminisms kā sieviešu iespēju virzītājs    17
4.1.  Feminismaizpratne    17
4.2.  Feminisma idejas militārisma kontekstā    19
6.  Dzimumu līdztiesības, vienlīdzības nozīme militārā sfērā    25
7.1.  Vispārējais situācijas raksturojums    26
7.2.  Pretrunīgās situācijas analīze    27
8.  Sieviete atjaunotajos Nacionālajos bruņotajos spēkos    32
8.1.  Latvijas sievietes armijas vēsturē    32
8.3.  Sieviešu motivācijas raksturojums iesaistei bruņotajos spēkos    37
8.5.  Sievietes fiziskā sagatavotība bruņotajos spēkos    44
  Secinājumi    56
  Izmantotā literatūra    59
  Anotācija    62
Darba fragmentsAizvērt

Darba galvenais mērķis ir izpētīt sievietes lomu Latvijas Nacionālajos bruņotajos spēkos – iesaistīšanās veidus, līdzšinējās darbības rezultātus un sabiedrības attieksmi pret sievieti armijā.
Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti sekojoši uzdevumi:
1)Izpētīt vispārējo sieviešu iesaistīšanās veidus militārajā sfērā.
2)Noskaidrot tradicionālo dzimumlomu dalījuma ietekmi uz sieviešu profesionālo darbības jomu bruņotajos spēkos.
3)Izpētīt esošo situāciju Latvijas bruņotajos spēkos no sieviešu darbības tajā aspekta – attieksmi pret sievieti bruņotajos spēkos.
4)Izvērtēt, vai formālā sieviešu līdztiesība Latvijā tiek piekopta reālajā dzīvē militārā sfērā.
Pētījumam būtu plašas izmantojamības iespējas dažādos militārās struktūrās, lai gūtu ziņas par esošo situāciju Latvijas bruņotajos spēkos un veiktu atbilstošās darbības. Pētījums palīdzētu LR aizsardzības ministrijas Militārās izglītības un zinātnes koordinācijas nodaļas darbā, Atlases un rekrutēšanas centra darbā. Pētījums kopumā ļauj izvērtēt optimālo sievietes lomu Nacionālajos bruņotajos spēkos.
Pētījumā izmantotas sekojošas metodes:
Teorētiskās informācijas vākšanas metodes – dokumentanalīze, kvalitatīvā satura analīze. Pētījumā tika veikta masu mēdiju publicēto rakstu par attiecīgo tēmu analīze. Kopumā tika analizēti 19 raksti, kas tika atlasīti Lursoft datu bāzē.
Empīriskās informācijas vākšanas metode – aptauja.
Tika veikta aptauja ar nosaukumu – „Latvijas augstskolu studentu militārā apmācībā iesaistīto jauniešu attieksme pret sievieti Nacionālajos bruņotajos spēkos”. Tika aptaujāti Latvijas augstskolu studentu militārās apmācības kursanti.
Pētījuma mērķis – noskaidrot militārā apmācībā iesaistīto Latvijas augstskolu studentu attieksmi pret sievieti Nacionālajos bruņotajos spēkos. Pētījuma veids - aprakstošais pētījums. Izmantotā metode – tiešā anketēšana (skatīt anketu 1. pielikumā).
Pētījuma ģenerālo kopumu sastāda augstskolu studentu militārā apmācībā iesaistītie jaunieši, kuri studē kādā no Latvijā esošām augstskolām. Dažādu specialitāšu studenti, kuri ir Latvijas Republikas pilsoņi, nav krimināli sodīti, nav narkologu un psihiatru uzskaitē. Kuru veselības stāvoklis atbilst militārā dienesta prasībām, un, kuri prot latviešu valodu.
Rezerves kareivja jaunākā instruktora pamatmācības kurss tiek organizēts Nacionālo bruņoto spēku Instruktoru skolas studentu mācību nodaļās Rīgā, Liepājā, Jelgavā, Daugavpilī un Rēzeknē. Studentu militārā apmācībā piedalās abu dzimumu pārstāvji. Mācību ilgums - 2 gadi. (1. apmācību gads, 2. apmācību gads) Kursantu vecums svārstās aptuveni no 18 – 25 gadiem.
Precīzs skaits, cik studentu visā Latvijā apgūst studentu militāro apmācību nav zināms, jo :
1)Šāda informācija LR Aizsardzības ministrijā ir konfidenciāla,
2)Studentu skaits nepārtraukti mainās,
3)Oficiāli dokumentos tiek fiksēts viens studentu skaits, bet reāli apmācības apmeklē cits. Tas saistīts ar to, kad studenti lekcijas, apmācības reāli neapmeklē, vai apmeklē reti, bet oficiāli dokumentos tiek fiksēti kā apmācībā iesaistītie. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties